Hva er deres erfaring med ViaTrumf.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

  1. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    312
    Likes mottatt:
    565
    Bonuspoeng:
    93
    Det er det mange som mener, men da må Viatrumf rydde opp, for Agoda dukker opp når man filtrer ut flyreiser:
    IMG_2261.PNG
     
  2. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    De spesifiserer også at det gjelder alle kjøp:
    upload_2018-2-1_15-10-29.png

    Er det noen her inne som har lykkes med å få poeng for Agoda og i så fall for hva?
     
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har ikkje tort, då eg eg synes 4,5% på fly høres for bra ut til å vera sant. Også får eg 4,5% på pakkereiser på expedia, og det veit eg fungerer!

    Edit: Har spurt dei på Face no, så då kan ein vel sette på opptak og bruke det mot dei. Vurderte å ta 4 stk i C med SQ, men eg torde ikkje...
     
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg slit med Radisson. Om hotellrommet blir betalt i utanlandsk valuta får eg trumf som om det var norske kroner.
    Eks: Hotellrommet i Europa ein plass kostar 100 euro utan skatt og moms. Då får eg 4,5 trumf i staden for 45 (4,5% av 1000 kr). Dette har pågått lenge, må vel ta meg sammen og starte klageprosessen igjen.
    1. Skrive klage med grundig beskrivelse, kopi av bekreftelse, kvittering og skjermbilder av transaksjonar i Viatrumf.
    2. Motta svar etter 6 veker: "unnskyld, forstår ikkje, vi har ikkje tilgang til å sjå transaksjoner på din konto, kan du sende skjermbilde?
    3. Sende inn beskrivelse, kopi av bekreftelse, kvittering og skjermbilder av transaksjonar i Viatrumf på nytt.
    4. Vente på nytt svar.
    5. Forklare på nytt. Nye skjermbilder, denne gongen med gule, grøne og oransje understrekingar frå MS paint.
    6. Vente igjen.
    7. Motta nytt svar frå ein annan saksbehandlar: "Vi beklager, men vi har ikke tilgang til dine transaksjoner i Viatrumf. Hva var forresten problemet?"
    Jau, eg gledar meg. Lurer faktisk på å vente til søndag med dette.
     
    NoLimit and Xflipper like this.
  5. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser en klar forbedring av klageprosessen på min siste klage i forhold til første gang. Det har blitt veldig lett å reklamere på transaksjoner på weben og da jeg i tillegg sendte en "manuell" klage fikk jeg svar etter tre dager hvor de beklaget lang svartid :)
     
    Stuttfeiten liker dette
  6. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Har noen av dere erfaringer om det gis Trumfpoeng når man ikke benytter seg av hotellet og det er forhåndsbetalt?

    I mitt tilfelle gjelder det en natt bestilt gjennom Viatrumf og Expedia hos Radisson Plaza Oslo som vi ikke fikk benyttet.
     
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker men du har jo betalt for det så syns det vil være rart hvis du ikke får poeng.

    Edit: Fant dette på Trumf sine sider:

    Hvor lang tid tar det før kjøp gjort med ViaTrumf blir bonusberegnet og overført til Trumf?

    Det tar vanligvis 1 til 2 måneder før din Trumf-bonus blir overført til din Trumf-konto. NB! For bestillinger gjort gjennom en av våre reiseforhandlere vil ikke din Trumf-bonus bli overført før 1 til 2 måneder etter at reisen/oppholdet er gjennomført.

    Link

    Ut ifra hva jeg kan lese der så står det jo at poengene først kan komme etter at oppholdet er gjennomført.
     
    Cforoe liker dette
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant problemstilling, vil dog gjette at du ikke får noe om du ikke overnatter.
    Du får jo ikke poeng for flybilletter du ikke bruker selv om de ikke avbestilles ..
     
  9. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg melder inn fasit når Viatrumf endrer status på transaksjonen.Gjetter også på at det ikke gir uttelling. Heldigvis reddet reiseforsikringen meg når det gjelder å få refundert utgiftene.
     
  10. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Da kan jeg svare på mitt eget spørsmål. Det ser ut som at jeg får trumfpoeng på forhåndsbetalt hotellrom via Expedia som ikke blir benyttet. Hos meg ble Viatrumf statusen endret til "Overført til Trumf". Poengene har riktignok ikke kommet inn på Trumf-kontoen men det ser lovende ut.
    Til orientering så skjedde statusendringen 5 døgn etter (egentlig) opphold.
    Uten navn.jpeg
     
  11. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Har bestilt et hotell via hotels.com, men bestillingen har ikke kommet opp på kjøpsoversinten på viatrumf. Jeg har forstått det slik at det ikke blir overført trumf til kontoen før oppholdet er gjennomført, men burde det ikke dukket opp i oversikten?
     
  12. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Den pleier å dukke opp innen et døgn hos meg etter at bestillingen er gjennomført.
     
  13. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Merkelig. Flere uker siden bestillingen ble gjort, og det var i tillegg for et ganske betydelig beløp.
     
  14. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Forhåndsbetalte et hotell gjennom booking.com rett før jul som jeg ikke fikk benytett meg av. Fikk ingen trumf for det, står «avvist».
     
  15. pef

    pef Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Du må sjekke inn, altså ha "gjennomført overnattingen(e)", for å få Trumf-poengene. Hotellene sender melding til Expedia/Hotels/Booking.com med en gang du har sjekket inn.
     
  16. torfje

    torfje Nytt Medlem

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har prøvd Talkmore med viatrumf. Holder det å f.eks ta to evt 1 måneder med velkomsttilbud til 99 før man trekker seg for å få trumf?
     
  17. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Noen her som kan svare meg på hvor lenge etter oppholdet de får utbetalt trumf ved å bruke Viatrumf på Park inn og Radisson? Har fullførte opphold fra tidlig i november 2017 som fortsatt står som "under behandling". Sendte tilbakemelding 3 mnd etter oppholdet og fikk beskjed av kundeservice om at de hadde videreformidlet dette, men fortsatt ingen poeng.

    Har mange fullførte opphold hos Radisson og savner sårt noe trumfpoeng for å vippe meg over 200k på Flypremium hos SEB..
     
  18. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Min ene erfaring med Radisson (London) og ViaTrumf er ikke god. Hadde status "Under behandling" i ca 10 med, før det ble endret til "avvist". Flere klager til Viatrumf resulterte i først 50 Trumfbonus for lang saksbehandlingstid og så når jeg klaget på at det ble avvist fikk jeg 100 Trumfbonus til.
    Håper dette er unntaket.
     
  19. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Radisson kan dessverre ta veldig lang tid. 15.12.2017 fekk eg utbetalt for eit opphald 28.11.2016. For eit par veker sia fekk eg utbetalt bonus for ein reservasjon som var gjort 6. september og gjennomført i oktober. So kanskje det er betring på gong.

    Mi erfaring er også at det er tilfeldig om desse bookingane vert betalt ut eller avvist. Har ei lang liste med avviste bookingar hjå Radisson, men har aldri orka å bruke mykje tid på å finne ut kven av desse eg bør klage på. Nokon avvisingar er sjølvsagt fordi eg har avbestilt.
     
  20. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Huff det hørtes ikke lovende ut.. De eneste utestående utbetalingene jeg har på viatrumf er Radisson og Park inn, men det er til gjengjeld ganske mange trumfkroner totalt sett. Får håpe dette var et unntak ja, men takk for svar!
     

Del denne siden