Hva er ditt foretrukne bonus program hos flyselskaper?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Avixlo, 22. mars 2020.

?

Hva er ditt foretrukne bonus ordning hos flyselskapene?

  1. SAS - Eurobonus

    88 vote(s)
    92.6%
  2. Air France/KLM - Flying Blue

    4 vote(s)
    4.2%
  3. British Airways - Executive Club

    10 vote(s)
    10.5%
  4. Finnair - Finnair Plus

    1 vote(s)
    1.1%
  5. Qatar Airways - Qatar Airways Privilege Club

    2 vote(s)
    2.1%
  6. Norwegian - Norwegian Rewards

    7 vote(s)
    7.4%
  7. Lufthansa - Miles & More

    2 vote(s)
    2.1%
  8. Alaska Airlines - Mileage Plan

    1 vote(s)
    1.1%
  9. Annet

    6 vote(s)
    6.3%
Multiple votes are allowed.
  1. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Etter inspirasjon fra @TravelManBiz og en oppfordring fra @Upsaker med en en tråd med poll. Så her er den.

    Jeg har lagt inn de fleste bonusordningene fra flyselskapet som er diskutert her inne på Insideflyer av mer en 1 person, om dere føler det mangler 1 eller 2 kan vi nok få inn den også. Dere kan stemme på 3 av bonusordningene deres også kan dere skrive i innlegget i prioritert rekkefølge hvem man bruker og prioriterer mest.

    Dette var litt for å få en oversikt over hva medlemmene her foretrekker uten å bla i alle trådene som finnes:) så fyr løs
     
    drsyk, flying_all and Upsaker like this.
  2. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    1. Sas - Eurobonus
    Dette er da jeg har familie på Østlandet og studerer i Tromsø noe som gjør at SAS/Widerøe blir hyppig brukt og Eurobonus kommer godt med på veien der.

    2. Air France/KLM - Nå har jeg gått inn i en rutine hvor jeg bruker de minst 1 gang i året for å opprettholde FB poengene mine slik at de får evig levetid. Ellers er dette noe jeg kunne tenkt å fokusere litt mer på bår tiden strekker til + pengene da:rolleyes: Årets KLM tur går sammen med Air Malta om ikke Corona setter stopper for det...

    3. Foreløpig ligger den hos Norwegian. Ettersom jeg bruker den rundt om. Men de har blitt nedprioritert etter at jeg la om fokuset for å få EBG
     
    flying_all liker dette
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,529
    Bonuspoeng:
    293
    Per i dag er det bare Eurobonus som er i bruk hos meg. Er medlem i mange andre, og har noen miles i et par av dem, men de forfaller nok etterhvert.

    Må sette meg inn i BA/Oneworld hvis jeg skal satse på noe annet enn EB. Det er noen her på forumet som skryter fælt av dem. :p
     
    flying_all, TravelManBiz and Avixlo like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Her er det EB som gjelder. Men har også i mange år vært på Gold i BAEC. Dog lenge siden.
     
    flying_all liker dette
  5. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    1. EB kun for ekstrapoeng
    2. Aegean Miles & Bonus for statuspoeng.
     
    flying_all and Avixlo like this.
  6. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg flyr for det meste med SAS, så her går det i EuroBonus. Har også noen poeng liggende i Executive Club, men statusløs der.
     
    flying_all liker dette
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Har gullkort hos Thai Airways–Royal Orchid Plus–siden jeg arbeider endel i Asia. Varighet er to år om gangen, og gir én bekreftet oppgradering til business booking. Dette gir fire legs med C.
     
    flying_all and Avixlo like this.
  8. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Har primært holdt meg til EB, men har klart å samle opp noen hundre cashpoints også (litt usikker på hvor de kommer fra...).

    Hadde egentlig vurdert å begynne å se på andre program, men etter den siste tids hendelser er det lagt på is. Mistenker at reiser både i år og neste år primært vil være i Norge og Europa, da virker det lite hensiktsmessig å se på andre program.
     
  9. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Limer inn denne fra den andre tråden siden den hører mer hjemme her! :)

    2014: EBD
    2015: EBD, KLM PLATINUM
    2016: EBD, KLM PLATINUM
    2017: EBD, KLM PLATINUM, FINNAIR SILVER
    2018: EBD, KLM GULL, FINNAIR PLATINUM
    2019: EBD, KLM GULL, FINNAIR PLATINUM
    2020: EBD, KLM GULL, FINNAIR PLATINUM

    Prio 1: SAS EUROBONUS DIAMANT
    Prio 2: FINNAIR PLATINUM

    Annet: KLM GULL... fint å ha. Ikke et must.
    Mistet sansen litt når KLM begynte med tungvint oppgradering hvor man MÅ booke en billett før man får vite om man kan oppgradere med poeng samt de er mye MYE dyrere enn SAS og Finnair i business til Asia.... :mad:

    Da flyr jeg heller med Finnair til 18.000 tur retur business.. evt Qatar eller SAS
     
    drsyk, Insomnia4u and Avixlo like this.
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan vil du rangere EBD, KLM PLAT og FI PLATT opp mot hverandre?
     
  11. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    For min del er det BAEC som gjelder som hovedprogram. Har hatt gull hos BA i noen år nå, og satser på å beholde det også i kommende år forhåpentligvis.. ellers så har jeg også i øyeblikket gull hos SAS EB, men det kommer jeg ikke til å klare å beholde, så da blir det tilbake på sølv hos SAS gitt. Så Eurobonus er for meg andrevalget per nå.
     
    drsyk and Avixlo like this.
  12. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Helt umulig å gi en fasit på hva som er best og dårligst. Kommer helt an på reisemønster og personlige interesser til folk. Kan derfor KUN gi min egen erfaring og vurdering:

    KLM:
    Kunne klart meg utmerket uten noen status der.

    Tidligere var jeg KLM freak, brant for å få Platinum, flydde business klass hele tiden på lang distanse (har rundt 40 slike hus man får)... sparte opp poeng med MasterCard og brukte de på oppgraderinger. Prøvde å fly KLM så mye som mulig når SAS diamant var i boks og jeg hadde bare disse to programmene (Eurobonus + Flying Blue) å tjene poeng på.

    Etterhvert ble KLM veldig vrang på det med oppgradering. Umulig å vite hvor man får bruke poengene sine til å oppgradere uten å betale for en flyvning og gi den PNR. De er også dyre å fly med sammenlignet med andre selskaper i Star Alliance og One World, spesielt enveis.. mistet gnisten og ble hekta på One World.

    Jeg klarer likevel å fly meg til gull hvert år, men spørs om den ryker i år. Kunne ikke brydd meg mindre.

    Det positive: KLM har en av de beste business class produktene, profesjonell service og mange bra destinasjoner :)

    SAS EUROBONUS: dette er det viktigste for meg. Bor i Ålesund så må ofte via OSL for å komme seg ut i verden. Fint med alle fordeler, lounge, fast track og eurobonus. Rangerer derfor dette som NUMMER 1 for min del.

    FINNAIR PLATINUM:
    Var sølv et år, flydde mindre med KLM og rykket derfor raskere opp til Platinum her med Finnair, British og Qatar flyvninger. Jeg ser på dette kortet som mye mer verdifullt enn KLM Platinum.

    Sky team er den dårligste alliansen av de tre store så den dropper jeg lett til fordel å få flydd mer One World.

    Kan gjerne utdype flere meninger om noen lurer
     
    Last edited: 22. mars 2020
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært SAS med EB, blir BA med OneWorld, hvorfor:

    F lounge tilgang med økonomi billetter på LHR og annen short haul i verden:)

    Edit: Lounge access på bakken verdsettes høyt(ingen av oss flyr direkte til en destinasjon uansett, lengste veien er oftest det beste) :)
     
    TravelManBiz and Avixlo like this.
  14. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Godt poeng:)
     
    drsyk liker dette
  15. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    1. SAS EB - Naturlig valg med mitt reisemønster og enklest å få status og poeng med kredittkort. Prismessig kommer *A som oftest best ut fra TRD så det er også her jeg får mest uttelling. Og har SkyTeam/OW bollebu på TRD? Trodde ikke det nei! :p

    2. BA EC - Skulle egentlig vært Silver her, men det satte korona'n en stopper for. Håper jeg får en sjanse til. Liker at statuspoengopptjeningen er forutsigbar og siden Avios ikke går ut er det ikke så farlig at det ikke er kredittkortopptjening. Det er jo selvsagt kult at toppstatus gir tilgang til F-lounge, men det er ikke realistisk for min del.

    3. KLM FB - Direktefly TRD-AMS er praktisk, men har gitt opp dette bonusprogrammet. Uklart hva som gir statuspoeng og dyre bizbilletter gjør det vanskelig å få status for min del.
     
    Avixlo, drsyk and TravelManBiz like this.
  16. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ad 2: De går ut om du er inaktiv i 3 år, men det holder å gjøre et lite innskudd med kjøp av avios for å løse det problemet.
     
    drsyk liker dette

Del denne siden