Hva er merverdien for C mot plus?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fredrik81, 25. mars 2017.

1. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Regner egentlig ikke med å få noe hjelp her inne. Prøver til det ytterste å bestille kun plus, men frister noe sykt å bestille C på reture, da dette er en natt flight på 9 timer og 25min (MIA-CPH).
    Differansen er kun 5200kr, og på plusgrade så er det flere som kjører kjøp nå på 7000kr fra plus til C, og da er vel ikke 5000kr urimelig.(legger nok inn bud på plusgrade om det ikke blir å kjøpe C nå). Hadde vært utrolig greit med noen timer på øyet da jeg skal rett på kveldsvakt samme dag.

2. dkvt

dkvt EBD

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    63
    Gå for C, som kidsa sier - YOLO :)

3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Banner nok i kirka nå. Men here it goes o_O
    Tjener du så godt eller har så mye penger? Hadde aldri betalt 5 tusen ekstra. Men er jo opp til en selv ;) Oppgradering med poeng?

1884derby liker dette
  4. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    C
    (Bestilte BRU-CPH-MIA t/r til under 15k i juli :D)

Fredrik81 liker dette
  5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Viss jeg skulle hjem med en nattflight og mer eller mindre rett på jobb, som du tydeligvis skal, så hadde jeg ikke stusset ett sekund. C.

braathens safe and Fredrik81 like this.
  6. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det egentlige svaret er ja, vi har to gode inntekter, og det blir maks to longhaul turer det skoleåret 2017-18, men er jo litt gjerrig av meg finnes jo mye annet å bruke feriepengene på. F.eks Fotballsko, MR for å se FC Barcelona spille og ikke minst Bananer.
    Dersom jeg skulle ha lagt inn bud med penger så hadde det vært 4000kr som minste bud. 1000kr mer er ikke så mye heller for å sikre seg plassen. Fakta er at jeg antagelig ikke hadde lagt inn bud med cash, Det er også to billetter som skal kjøpes så det er 40 000poeng plusgrade(usikkert om man får C) vs 10 400 kroner.

Last edited: 25. mars 2017
    Are and Xflipper like this.
  7. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,040
    Bonuspoeng:
    113
    Hva koster det normalt å oppgradere fra Plus til Business på flyplassen? Er ikke det ganske så lavt? Syntes å huske at det var 299 USD når jeg fløy hjem fra EWR i desember, men er litt usikker på om jeg husker rett.

8. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det har vel vert noen kampanjer der man var ned i 3000kr, men tror det lå på 5-6000kr NOK/SEK/DKK og da får man ikke poeng for ny klasse, da ville jeg heller gått for å legg inn bud og i det minste fått svar 36-48timer før. Off, får vel bare si til kjerringa at jeg spanderer og så får jeg jobbe noen helger overtid i løp av det neste halvåret.

dkvt, braathens safe and Xflipper like this.
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
  10. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    På IAD skulle dem ha $499 nå i februar fra Plus til Biz. Evt. 25000 poeng. Med mindre du er som meg og ikke får sove i eco/plus, ville jeg hatt is i magen og forsøkt på flyplassen.

Fredrik81 liker dette
  11. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ca 1000kr billiger hvis jeg har is i magen altså og da får jeg ikke poeng i den nye klassen. Tror det blir enten kjøp nå eller plusgrade. Skal sies at to av reisefølge reiser på CT +75 000poeng i C allerede. Så hvis jeg får det som jeg vil blir det Plus+plusgrade bort og C på returen. Går oppgraderingen gjennom, og det blir tur til Sri Lanka, samt Spania turer så får jeg nok poeng til å opprettholde gull neste periode. Da blir det kanskje mulighet til å brenne av avios på F og WT+ tur.

12. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Det er selvfølgelig et poeng (pun intended). Hvor mange poeng får du på henholdsvis Plus/C på den turen?

Fredrik81 liker dette
  13. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Forskjellen er 4110 poeng som EBG som betyr at jeg må ut med ca 2000kr til på en MR om jeg ikke får poengene.

14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    :D

Fredrik81 liker dette

Del denne siden