Skal gjøre en betaling på 200.000 kr, men det er amex kortgebyr på 8000 kr på toppen. Amex gir 20 poeng pr 100 kr så dette gir meg 41.600 Eurobonus poeng. Vet ikke hva prisen på å kjøpe poeng er, noen som kan gi meg info på det? Slik jeg vet om dette er verdt det eller om jeg skal gå for vanlig bankoverføring. (CT nivået på 300.000 kr i året når jeg uansett..)
Skulle du kjøpt direkte fra SAS koster det 200 pr 1000 poeng. Så det blir ca samme pris. Dyrt Om du når omsetning uansett hadde jeg droppet det
8000kr for 41600 poeng er dårlig deal, spesielt sett i lys av at du vil passere 300 000 i omsetning på kortet uansett. Poeng har vel blitt omsatt for rundt 10 poeng pr kr.
Hvis SAS skal få tak i sårt trengt likviditet, så er det å selge 1500 poeng pr 100 lapp ei god løsning også flyttet taket på kjøp av poeng til 200.000 poeng vil også hjelpe.
Ja jeg ser at de har stengt muligheter for å kjøpe poeng. Hvorfor det skal tro, er vel en bra inntektskilde i disse tider?
Takker Lars og super raskt svar!! 2 min etter jeg postet. Sto over denne gang og tok vanlig overføring.
Jeg kunne nok vurdert å gjøre det i år for å nå 2xCT, selv om prisen er litt høy. Hadde aldir gjort det bare for poengene.
Ja, det blir vel det samme her mot slutten av året hvis jeg er et stykke unna CT. Å enten kjøpe gavekort for fremtidige bookinger eller poeng.
Er det nokon som veit kvifor tenesten er nede og har vore det lenge? Vi får håpe dei har nokon gode tilbod når salet opnar. Det kan vere ei god inntekts- og likviditetskjelde for SAS i desse tider.
Antakelig fordi hele Eurobonus er under evaluering. Om du kjøper en sofa til 8000 kroner og den kommer på salg til 6000 kroner uken etter, så føler du nok at det er ganske kjipt. Da er det bedre å ta sofaen ut av sortimentet en stund og så selge den til en "ny" pris....
Jepp, men siden jeg kommer til å bruke over 300.000 i år utenom denne så sto jeg over. Ble litt dyrt for noen poeng jeg ikke trenger
Jeg har et lignede spørsmål. Jeg skal kjøpe noe for 500k. Amex Avgiften er 7500 kr. Mangler ca 60k for første CT, klarer nok den i år uten denne transaksjonen. Usikker på om jeg klarer/rekker å bruke opp 2 CT'r, spessielt med tanke på usikkerhet Covid-19. Vil det å kjøpe 100k poeng + 1 CT til for 7500,- være en god deal? 13,33 poeng pr kr, så ca samme som viatrumf. (Har også SAS MC P, der ville det gitt 75k poeng, uten noe avgift såvidt meg bekjent, men da uten CT)
Noen som vet hvor lenge SAS skal holde stengt for kjøp og overføring av poeng? ser nettsiden er stengt ned. BUY & TRANSFER POINTS It is currently not possible to buy Extra points, Basic points or transfer points. This service will be available again early 2021.
Når SAS har senket prisen med 40kr pr 1000 poeng, er det ett spørsmål om tid før poeng prisene øker over hele fjøla? Grunnpoeng er også billigere 800 pr 1000 poeng, var 1:1 tidligere Mulig det er noe tilbud jeg ikke har fått med meg?