Hva er Radission rewards poeng verdt?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av milehigh, 15. mai 2018.

1. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,445
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har tanker om hva disse er verdt i kroner og øre?

Feks ift å kjøpe ifm kampanjer, eller ifm veksling/trading da poengene på gitte vilkår er enkle å overføre til andre sine kontoer eller veksle inn i flymiles etc.

2. Davinsji

Davinsji Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Litt avhengig av hva man bruker det på, jeg vurderer de selv til fire øre per poeng.

milehigh liker dette
  3. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,445
    Bonuspoeng:
    113
    Brukseksempler?

4. Davinsji

Davinsji Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Det er stor forskjell på prisene på hotellene i de ulike kategoriene. Prisen på en natt i et hotell i 70 000 kategorien kan fort være 2200 kr, som gir en poengverdi på rett over tre øre. Kombinasjon poeng pluss penger kan godt gi syv øre per poeng på samme hotell. Jeg så alt mellom to og åtte øre da jeg regnet på det. For min egen del gidder jeg ikke å bruke poeng dersom poengene gir en verdi lavere enn fire øre per poeng. Overføring til EB gir jo en verdi som tilsvarer en tiendel av det man verdsetter eb poengene til, noe som for meg gir dårlig verdi i forhold til uttak på overnatting.

Flyvende_mare and milehigh like this.
  5. Chrisljo

Chrisljo Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kjøper ved <2 øre, får verdi ift vanlig pris på rundt 3 øre, men har 2,5øre som tommelfingerregel, da jeg ofte har tilgang på rabatter eller bedre alternativ.

Beste verdi er stort sett hotell i London, ved 2,5 øre så er kostnaden 1750kr som er bra for London og OK for Oslo.

milehigh liker dette
  6. Chrisljo

Chrisljo Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Ellers verd å merke deg at man kan overføre til mange flyprogram med 10:1. Det putter en minimumsverdi på poeng på 1 øre etter mitt syn (høyere hvis man verdsetter fleksibilitet).

Del denne siden