Hva er Radission rewards poeng verdt?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av milehigh, 15. mai 2018.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har tanker om hva disse er verdt i kroner og øre?

    Feks ift å kjøpe ifm kampanjer, eller ifm veksling/trading da poengene på gitte vilkår er enkle å overføre til andre sine kontoer eller veksle inn i flymiles etc.
     
  2. Davinsji

    Davinsji Bonusamatør

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Litt avhengig av hva man bruker det på, jeg vurderer de selv til fire øre per poeng.
     
    milehigh liker dette
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Brukseksempler?
     
  4. Davinsji

    Davinsji Bonusamatør

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Det er stor forskjell på prisene på hotellene i de ulike kategoriene. Prisen på en natt i et hotell i 70 000 kategorien kan fort være 2200 kr, som gir en poengverdi på rett over tre øre. Kombinasjon poeng pluss penger kan godt gi syv øre per poeng på samme hotell. Jeg så alt mellom to og åtte øre da jeg regnet på det. For min egen del gidder jeg ikke å bruke poeng dersom poengene gir en verdi lavere enn fire øre per poeng. Overføring til EB gir jo en verdi som tilsvarer en tiendel av det man verdsetter eb poengene til, noe som for meg gir dårlig verdi i forhold til uttak på overnatting.
     
    Flyvende_mare and milehigh like this.
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kjøper ved <2 øre, får verdi ift vanlig pris på rundt 3 øre, men har 2,5øre som tommelfingerregel, da jeg ofte har tilgang på rabatter eller bedre alternativ.

    Beste verdi er stort sett hotell i London, ved 2,5 øre så er kostnaden 1750kr som er bra for London og OK for Oslo.
     
    milehigh liker dette
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Ellers verd å merke deg at man kan overføre til mange flyprogram med 10:1. Det putter en minimumsverdi på poeng på 1 øre etter mitt syn (høyere hvis man verdsetter fleksibilitet).
     
  7. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Booket akkurat Radisson i NY i Desember. Pris per natt var $400 så $1200 for de 3 nettene vi skal være der. Kunne velge å betale med poeng, 50k per natt så synes verdien her var veldig god. Ettersom det er den beste verdien jeg har sett til nå valgte jeg å bruke hele saldoen denne gang.

    $1200 x 8,12 = 9.744kr / 150.000 poeng gir vel er verdi på ca 6,5 øre per poeng.
     
    Logiflyer liker dette
  8. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    For en som ikke samler på RR poeng, har disse 3x5000 poengene noen som helst verdi?
    20200120_171952.jpg
     
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Cash inn, få 15k RR-poeng og overfør til 1500 eurobonuspoeng?
     
    DanH liker dette
  10. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Den vakke dum. Dårligere verdi enn å bruke voucher i baren, men ikke sikkert jeg ender opp der uansett. Takk :)
     
  11. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    262
    Likes mottatt:
    781
    Bonuspoeng:
    93
    I forbindelse med gjeldende kampanje har jeg planer om å gå for en Mattress run i Gdansk. Betaler kr. 2222 for 3 netter (skifter hotell hver natt) Reiser T/R med wizzair fra MOL-GDN kr 448,-.

    Så er spørsmålet, vil det lønne seg rent økonomisk å gå for 15 kvalifiserte opphold for å motta 150 000 Reward poeng når man ser for seg lignende kostnad pr helg?

    Eventuelt også kombinere med EB opptjening MOL-OSL-ARN-CPH-GDN (kr. 2250) som gir 4687 EB med retur GDN-CPH-ARN-OSL-MOL (kr.2250) som gir 4687 EB.

    Mulig det er mer lønnsomt totalt sett og også gå for EB opptjening samtidig?

    https://insideflyer.no/forums/threads/tjen-opptil-150-000-poeng-hos-radisson-nyttårskampanje.15019/
     
  12. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    150000 poeng er jo nok til 2 netter i NYC og på The Mayfair i London. Disse hotellene koster jo lett 3000 kr/natt og kanskje mer også i perioder. Du kan da si at 150 000 poeng iallfall er verdt 6000 kr.
     
    cooolcatz liker dette
  13. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    cooolcatz liker dette

Del denne siden