Hva gir mest eurobonus poeng til Hong kong

Tråd i 'Bonushjelp' startet av AlexStv, 15. nov 2016.

  1. AlexStv

    AlexStv Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    hei
    Jeg og samboeren min planlegger en tur til Hong Kong i februar.
    Jeg har eurobonus gold og vi planlegger og flyve business class bortover.
    Uavhengig av ulike booking klasser hvilket av Star Alliance selskapene er mest "generøs" med poengene.
    Har funnet via expedia , reise og opphold(12 dager) for 50000kr med Lufthansa A380 på business.
    det var booking classe P hos Lufthansa alternativet er Sas(6000 kr billigere) og SIA (15000 kr dyrere).
    Men det var alternativene på expedia
     
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Hei og velkommen!
    P hos Lufthansa er vel 100% opptjening, så her vil nok SAS være en bedre deal på alle mulige måter. Flere poeng (en vei ~6000 hos LH, 11250 hos SAS hvis du er EBG) og et langt bedre businessprodukt etter hva jeg har skjønt (Har aldri prøvd LH C selv). Singapore gir vel 200% opptjening, men prisforskjellen var rimelig drøy og etter min regning vil det ikke gi veldig mye mer på poengsiden.
     
    Wiolenze and braathens safe like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    SAS gir mest for penga. Ingen tvil. SAS Biz er en bedre opplevelse, gir mye mer poeng vs pris ratio.
    Singapore er en spennende opplevelse, mye dyrere, men ta da med i betraktningen at du får to mellomlandinger, mot en med SAS.
    Skulle jeg reist med Singapore ville jeg nok også vurdert en stopp i Singapore.
     
    braathens safe liker dette
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig.
    Kort oppsummert (som regel, unntak finnes) vil du få mest poeng ved å fly eget selskap eller et asiatisk.
    Thai og Singapore gir 200% i business. Lufthansa og venner gir 100%.
     
  5. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Du bør kunne finne denne turen til rundt 50k med Singapore også, om du er fleksibel på reisedager. Sjekk Singapores egne sider.

    /koffert
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Eller med Turkish Airlines til 30k..
     
  7. AlexStv

    AlexStv Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Vi var veldig giret på A380 så heller litt mot Lufthansa da.
    (Eller SIA)
    Men det som er med expedia er at da får vi hotell i 12 dager i tillegg.
    Er ikke så bereist i Asia men de hotellene som expedia gir oss å velge i virker veldig flott.
    Men har Sas et bedre produkt i business enn Lufthansa ??
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    har ikke testet LH biz men etter hva jeg har lest er sas bedre. Har spasert igjen om LH kabinen mens jeg føy F, og var ikke veldig imponert over sete, privacy eller sete konfigen på 2+2+2. SAS har 1+2+1 som er awesome ;)
    Er det mye billigere med LH hadde jeg valgt dem.
     
  9. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, har flydd både med Lufthansa i Business på A380 og med SAS sin nye business, og SAS er soleklart bedre. På A380 business sitter du i 2. etasje, har her prøvd både langt fremme (rad 11) og langt bak (rad 26 på den varianten som ikke har premium economy bakerst). Var helt greit, men setet til SAS er bedre og servicen/maten er omtrent lik (om man er heldig med SAS crewet kan det bli veldig bra der). Om du finner tilsvarende pris på sas.no så ville jeg valgt å bestille der, gir litt ekstra trygghet om noe skjer, og du kan også delbetale med poeng om du ønsker.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    En annen fordel med SAS biz er at SAS biz kabin er mindre, og dermed føles mer ekslusivt.
     
    Wiolenze liker dette
  11. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes faktisk Lufthansa setene er bedre om man er 2. Mye lettere å snakke sammen på midtraden i Lufthanse Biz. På SAS setene er man mer isolert og må snakke over "skjermbrettet".
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden