Tusen takk for grundig beskrivelse og velkomst! Men jeg tror kanskje jeg tar rådet til Henrik, siden det er viktig at jeg flyr spesifikke datoer. Men jeg skjønner at jeg bør vurdere Amex, 150k tror jeg bør la seg gjøre. Er det mange steder det ikke kan brukes i det daglige, i stedet for MC? Jeg regner med det er lurt å beholde MC for de gangene Amex ikke kan brukes? Jeg flyr jo desverre ikke i jobb lenger, og kommer nok ikke til å gjøre det på en stund, så det blir evt. bare privat poengsamling.
Amex kortet koster litt å ha men gir altså en eller fler Ct som halverer prisen på en persons reise, eller gir 2 billetter for samme pris som en, hvis en er to som reiser.
Om du ønsker størst mulig opptjening er det nok greit å ha både et Amex og et Mc kort ja, sånn at du i praksis kan bruke kredittkort på alle kjøp. Det viktige når en evenutelt har et amex, tenker jeg er å faktisk få til omsetning mot CT i løpet av året. Det kan du lese mer om på div tråder, gode strategier er viktige.
Her er jeg definitivt en del av den gemene hop, så her trenger jeg jeg nok litt mer forklaring

. Jeg skjønner ikke helt hvorfor en lengre tur som du nevner over, er bedre enn en kortere tur med TAP hvis jeg får business på begge? Koster det mindre poeng, eller er det en annen grunn?
"
Vis alt...