Hva gjør jeg med ~240 000 EB-poeng?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Nihie, 21. mars 2023.

  1. Nihie

    Nihie Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann!

    Jeg er helt nybegynner på å bruke EB-poeng til noe annet enn en og annen innenlandstur. I år skal jeg til et bryllup i Brasil (Rio de Janeiro), pluss at jeg vurderer sterkt en tur til Romania (Bucharest) i slutten av mai en langhelg/uke. Men jeg har selvfølgelig også en drøm om en langtur på førsteklasse, men jeg er veldig usikker på om det er oppnåelig med denne poengsummen.

    Jeg tenker at spesielt at turen til Brasil kunne vært en god anledning til å bruke poengene mine, det hadde jo vært digg å slippe økonomi på en så lang tur.

    Relevant info er kanskje at turen til Brasil må foregå på spesifikke datoer i oktober (ankomst 13.10, departure 29.10). I tillegg har jeg sølv-status, og har SAS MasterCard Premium. Det er Lufthansa som flyr både til Rio og Romania.

    Er det noen her som kanskje har en anbefaling på hvordan jeg best kan bruke poengene best mulig?
     
    ArthurDent and watchaddicted like this.
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,709
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje det er lettest å finne reiser til Brasil med TAP?
    Hvor reiser du fra?
    Hvor mange skal reise?
    Det koster 165 000 poeng å reise t/r til Brasil i Business
     
    Last edited: 21. mars 2023
    ArthurDent liker dette
  3. Nihie

    Nihie Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

    Jeg flyr fra Oslo, og det er bare meg. Jeg har et google flights søk på OSL- GIG, og da kommer Lufthansa opp som billigste og raskeste alternativ. Selv om 7,5 timer i Lisboa ikke nødvendigvis er en dårlig ting :)

    Er TAP business bra? Jeg leste litt rundt, og så vidt jeg så ser det mer ut som Premium Economy? Men er helt åpen for at jeg tar feil her, atlså :)