Har 4000 miles hos Flying blue. Kan man gjøre noe med de? Noen som feks har prøvd å oppgradere med poeng og penger? Skal fly de interkontinentalt neste gang, så er isåfall det som er aktuelt. Kan man bruke egne poeng til å oppgradere andre?
Du kan oppgradere både deg selv og andre med egne FB-poeng, men tviler på om du kommer særlig langt med 4000. Du kan evt donere miles til et veldedig formål: https://www.flyingblue.com/spend-miles/donate.html?charityfilter=kl
Nei, det tror ikke jeg heller Men blir noen langturer med KLM det neste året, så da blir det kanskje litt flere etter hvert! Takk for svar!
Takk for veldig bra tips! Så ble jeg kvitt 7074 miles til et godt formål (forhåpentligvis... jeg skulle likt å se regnskap for denne typen kommersielle sprell), som jeg aldri ellers hadde fått brukt (aldri mer KLM over dammen!).
Du trenger vel ikke så veldig mange miles for en bra award. Flying Blue har jo kuttet ut fuel surcharges innen Europa og deres promo awards starter på 5K miles, 7500 fra Norge. De har alltid salg. Mer her https://www.flyingblue.com/promo-awards.html Eksempel på bra deals USA, Afrika 18.750 ow Midtøsten, Abu Dhabi Dubai etc. 15000 ow
Om du flyr økonomiklasse tar det tid å fylle opp kontoen, men husk at poengene ikke går ut så lenge du flyr KLM eller partnere minst hver 20. måned. Med sølvkort etter 15 flygninger får du hele 50% tillegg på miles, så da går det fortere. Min ni år gamle datter har sølvkort og nærmere 50.000 miles på kontoen, og det rekker jo til en fin tur etter at poengene har tikket inn de siste sju årene. Har selv hatt platinum i sju år og er kjempefornøyde med KLM. De er ikke verdens mest fancy selskap, men om noe skjer fikser de alltid opp og jeg liker crewet veldig godt. Vil du få fart på kontoen kan du sjekke businesstilbudene til USA om sommeren og Air France premium economy, som begge ofte ligger veldig bra til på pris.
Og skulle du mangle noen poeng til drømmereisen så har KLM nå salg frem til 21. juli med opptil 50 % rabatt på kjøp av poeng.
Nok en gang ikke mulig å oppgradere med miles fra DYR økonomi til business. Sånn upgrade er og blir en scam! Så for min del kan man putte FB-miles en viss plass!