Har det vært en oppgradering eller noe sånt? Fikk masse feilmeldinger herfa hele helgen, og nå som det er oppe igjen er f.eks. avateren min den gamle som jeg byttet for snart to uker siden. Har dere ikke fått med dere alt? @tommy777 @Henning
De arbejder på et lille problem med images og avatars. Jeg forventer det er løst mandag... Men teknisk afdeling er klar over problemet.
Vi har akkurat flyttet forumet til en Europabasert server for bedre fart og latency. Litt ustabilitet og annet grums skjedde, dette skal være rettet innen utgangen av dagen i dag
@tommy777 @Flemming Poulsen: Hvor melder man feil? Når jeg nå dobbeltklikker på et ord (f.eks. BGO) så ga den en forklaring øverst i høyre hjørne før. Nå låser hele siden seg og jeg må slette tab'en siden er i. Tror det er en shockwave-sak som henger, så kanskje dere kan se på det? Bruker Chrome siste verson (39.0.2.xxxx)
For min del henger forumet seg helt i Chrome med jevne mellomrom. Hele browseren låser seg. Kun denne siden som utløser det.
Samme problem i Firefox. Jeg har flash-disabled, mistenker javascript-saker som slår inn når man markerer tekst. Det skjer hvertfall med meg nesten hver gang jeg markerer tekst for å kopiere el.l. i et innlegg.
Jeg har ikke merket at Forumet har vært (helt) nede i dag/natt, men noen ganger har jeg fått en feilmelding. Dette skjer som oftest (alltid?) etter at jeg har trykket på "Nye innlegg". Skulle legge ved ett screen shot av feilmeldingen også her, men nå får jeg heller ikke lastet opp filer (bruker Safari). Men problemet jeg nevnte er i alle fall at jeg bare får opp ett skjermbilde med teksten: 502 Bad Gateway nginx
Jeg har været online det mest af dagen idag og ikke oplevet nogle problemer - var ligeledes online til sent igår aftes uden problemer - udover en 502 Bad Gateway en enkelt gang (også her ifm. at trykke på nye indlæg) har der ingen problemer været. Det er en fejl vi kender til og som handler om at finetune nogle ting på serveren. Det bliver overvåget løbende - og er allerede blevet langt bedre end i starten. Nedetid har jeg ikke oplevet overhovedet... Jeg melder jeres oplevelser tilbage til teknisk afdeling.
Det er egentlig de samme erfaringene som jeg har gjort også. Fikk 502 Bad Gateway oftere rett etter migreringen enn jeg får det nå. Men jeg er ganske sikker på at jeg kunne laste opp vedlegg (bilder etc.) rett etter migreringen, men det kan jeg altså ikke nå lenger.
Jeg får en melding om at forumet dessverre er utilgjengelig. Altså er det ikke en DNS-feil e.l. for jeg kommer til forumet, men det vises altså ikke. Bruker Chrome (siste versjon) på Windows 8.1.
Fått den meldingen siden jeg prøvde første gang for 3-4 timer siden inntil nå. Har prøvd med ujevne mellomrom. har også kommet og gått siden før helgen. Stusset imidlertid på at andre synes å ha postet mens jeg har vært utilgjengelig. Er det noen som har lagt inn et maks antall samtidige brukere kanskje?
Det er korrekt. 502 error er blevet bedre, men den sidste finetuning kan først ske når de sidste fora i familien er flyttet til serveren. I starten kunne man godt uploade fotos, men der skete en fejl under en større oprydning af databaser, nogle opdatering m.v. Det sidste jeg hørte er at de er meget tæt på at have en løsning på det problem. Både teknisk afd i COS og hostingfirmaet i London arbejder på højtryk for at få løst problemer lige nu. Det lader til at det kun er her på .no der er problemer p.t. - til trods for at alle fora incl. Milepoint er hosted på samme server og med samme setup.
!!!!!!!!!! Jeg tror det er lagt inn noen ip-restriksjoner ... Jeg jobber jo på vpn og når jeg er på 'innsiden' på norsk vpn kommer jeg inn på forumet. Når jeg er på amerikansk IP kommer jeg ikke inn. (Shut ned browser for hver gang hvis dere tester)
Jeg har ikke kommet inn via mobil (både Chrome og Dolphin), men har fungert via desktop. På mobil får jeg opp nettsiden, men med beskjed om at forumet er utilgjengelig for øyeblikket.
Nja, det tror jeg ikke. Har forsøkt både hjemme og på jobb, og det funker jo innimellom med samme IP. Sitter også på NAT'ed adresse på jobb, så den endrer seg fint lite... Og ja, alle adressene er norske.