Jeg synes det er enklest å forholde meg til SAS på e-post. Det er samtidig svært uklart for meg hva gull-/diamantmailen kan gjøre og ikke gjøre. Foreslår derfor denne tråden for å samle erfaringer med hva de hjelper til med og hva de ikke hjelper til med. Jeg kan påta meg å oppdatere denne første posten basert på innspill. Gull-/diamantmailen kan utføre: - forlenge gullstatus pga års permisjon - sjekke om det er ledig bonusbilletter - reservere seter (herunder hos TK) - opplyse om bookingkoden hos andre flyselskap for bonusreiser bestilt hos SAS - legge inn EB-nummer på booking Gull-/diamantmailen kan ikke utføre: - avbestille eller endre betale reiser Det er noen ganger opplevd at gull-/diamantmailen kan utføre: - avbestille bonusreiser (utført i juli 2022, ikke utført august 2022) - gjøre endringer i bonusreiser som ikke medfører økt betaling Responstid - medio august 2022 responstid på 10 dager
De kan hjelpe deg med å fortelle at du må ringe inn……. ….ellers; kan ikke komme på så mye annet enn at de kan: - avbestille reiser - reservere seter - sjekke om det et ledig bonus billetter
Kanskje verdt å ta med i master-tråden at de normalt svarer først etter et par virkedager, også. Så det er ikke stedet å sende mail til om man har hast....
Nå er det en liten stund siden jeg har sendt mail, men da var det godt over et par virkedager. Si 10 så er vi kanskje i nærheten. Da er det ekstra flott å få svar om at de ikke kan hjelpe og at du må ringe inn.
Hvis du lurer på hvordan «tyvärr» staves, så er det bare å sende en e-post. De er eksperter på det området.
Haha, ja! Den rake motsetningen er British Airways. Jeg sendte claim en dag, fikk svar like etterpå om at de ville refundere hotell og mat for meg - og så var pengene på kontoen 2 uker etter der igjen. Og på nettsiden deres fant jeg ut at de har som mål å besvare alle kundehenvendelser "quickly and politely". Her kunne SAS lære noe.
Kanskje e-postadressene også burde legges i første innlegget her. Har sett flere som spør etter disse i diverse tråder.
Ja min siste henvendelse tok 9 virkedager. I den forbindelse er jeg også spent på hva de kan og ikke kan, for det ble avdekket at SAS hadde klart å unngå å bruke min eldste CT på en booking (som nå da er utgått), til tross for at det ble bekreftet flere ganger. Avventer ni nye virkedager for å finne ut hvordan de har tenkt å løse den eller om de bare henviser meg til en vilkårlig kunderepresentant på bookingtelefonen. Samme agent hadde forsåvidt også lagt inn feil EB-nummer på bookingen som skapte problemer med setebooking, men det klarte de hvertfall å fikse
Jeg har faktisk spurt Diamant mailen om hva de kan hjelpe med med, høsten 2021: Takk for svar, jeg har brukt SAS Diamond servicamail til de fleste behov jeg har hatt fra SAS til mine reiser. Jeg ønsker et seriøst svar fra ansvarlige på dette. Har SAS sitt servicenivå endret seg ovenfor sine beste kunder, EBD? Jeg har tidligere fått hjelp til endringer av reiser. Jeg har tidligere fått help til booking av litt kompliserte Eurobonus-reiser. Jeg har tidligere fått hjelp til booking av CT-reiser. Hva kan jeg bruke SAS servicemail for Diamant-medlemmer til hvis dere ikke kan hjelpe meg med disse behovene? Jeg forventer at en servicemail for SAS sine beste kunder er i stand til endre fra et fly til et annet når det første flyet kommer til å bli kansellert Med hilsen en lojal SAS kunde som er Life time Gold og EBD Svar fra SAS: Tack för ditt mail. Gäller det enbart EuroBonus biljetter och det har varit inställda flyg, kan vi skriva om biljetterna via epost. Gäller det vanliga bokningar, måste du ringa in till mina kollegor som hjälper till med detta. Eftersom vi ej kan ta betalt via epost och ej hanterar kreditkortsuppgifter, måste man ringa in för att få hjälp med att boka biljetter. Vi kan leta och se efter vad som finns, men vi kan inte boka via epost. Jag är ledsen jag inte kan hjälpa till den här gången, men mina kollegor hjälper gärna till. Ha en fortsatt trevlig dag. Med vänlig hälsning Eldbjörg Kjelsberg
Hvis man trenger oversikt eller bekreftelse på hvor mange ct en har liggende får man svar på det (pt etter et par uker..)
Veldig rart at de bruker det med betaling og kredittkortinfo som unnskyldning. De kan enkelt sende ut en betalingslink hvor man selv legger inn kortnummeret.
Hvordan tenker SAS om kunder som har problemer med å kommunisere på telefon. Eks nedsatt hørsel, talevansker etc, som nødvendigvis trenger skrive for å få utført disse tjenestene. Jeg gjetter på at det er mer arbeid for SAS å sende 10 mail frem og tilbake enn å booke en flight via telefon, i alle fall i teori, så de tenkte at det ville spare dem for penger. Eller kanskje det ble for mange godt planlagte reiser som måtte stoppes, ved å gjøre det mer krevende å booke reiser vil folk booke billigere (for SAS) reiser istedenfor.. At de ikke kan bruke kortet lagret i profilen må vel bare være et påskudd for å forklare seg bort fra booking via mail.
Ikke helt enkelt å skulle forsøke og oppsummere hva de kan gjøre og ikke gjøre via mailen, men forsøkt å oppdatere første posten basert på innspill så langt.
Svaret sier vel alt? De er totalt ubrukelige til å hjelpe kunder. Og det visste vel vi som ofte leser IF uansett. Men det er faktisk skikkelig trist at SAS gir så totalt blanke f når det gjelder å følge opp de kundene som reiser mest med dem.