Hva kan gull-diamantmailen hjelpe til med?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Flymunda, 19. aug 2022.

  1. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes det er enklest å forholde meg til SAS på e-post. Det er samtidig svært uklart for meg hva gull-/diamantmailen kan gjøre og ikke gjøre. Foreslår derfor denne tråden for å samle erfaringer med hva de hjelper til med og hva de ikke hjelper til med. Jeg kan påta meg å oppdatere denne første posten basert på innspill.

    Gull-/diamantmailen kan utføre:
    - forlenge gullstatus pga års permisjon
    - sjekke om det er ledig bonusbilletter
    - reservere seter (herunder hos TK)
    - opplyse om bookingkoden hos andre flyselskap for bonusreiser bestilt hos SAS
    - legge inn EB-nummer på booking

    Gull-/diamantmailen kan ikke utføre:
    - avbestille eller endre betale reiser

    Det er noen ganger opplevd at gull-/diamantmailen kan utføre:
    - avbestille bonusreiser (utført i juli 2022, ikke utført august 2022)
    - gjøre endringer i bonusreiser som ikke medfører økt betaling

    Responstid
    - medio august 2022 responstid på 10 dager
     
    Last edited: 24. aug 2022
    EndreD and haifinn like this.
  2. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,323
    Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    De kan hjelpe deg med å fortelle at du må ringe inn……. :)

    ….ellers; kan ikke komme på så mye annet enn at de kan:
    - avbestille reiser
    - reservere seter
    - sjekke om det et ledig bonus billetter
     
    ak41 liker dette
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,558
    Likes mottatt:
    9,133
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje verdt å ta med i master-tråden at de normalt svarer først etter et par virkedager, også. Så det er ikke stedet å sende mail til om man har hast....
     
  4. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,450
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er det en liten stund siden jeg har sendt mail, men da var det godt over et par virkedager. Si 10 så er vi kanskje i nærheten.

    Da er det ekstra flott å få svar om at de ikke kan hjelpe og at du må ringe inn.
     
    Mbj and tobeornot999 like this.
  5. haakonvt

    haakonvt Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Hvis du lurer på hvordan «tyvärr» staves, så er det bare å sende en e-post. De er eksperter på det området.
     
    kristiaan, geddi, MilageRune and 9 others like this.
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,558
    Likes mottatt:
    9,133
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, ja!

    Den rake motsetningen er British Airways. Jeg sendte claim en dag, fikk svar like etterpå om at de ville refundere hotell og mat for meg - og så var pengene på kontoen 2 uker etter der igjen.

    Og på nettsiden deres fant jeg ut at de har som mål å besvare alle kundehenvendelser "quickly and politely". Her kunne SAS lære noe.
     
  7. ak41

    ak41 Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    13
    Kanskje e-postadressene også burde legges i første innlegget her. Har sett flere som spør etter disse i diverse tråder.
     
    RoadKing liker dette
  8. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    460
    Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Ja min siste henvendelse tok 9 virkedager. I den forbindelse er jeg også spent på hva de kan og ikke kan, for det ble avdekket at SAS hadde klart å unngå å bruke min eldste CT på en booking (som nå da er utgått), til tross for at det ble bekreftet flere ganger. Avventer ni nye virkedager for å finne ut hvordan de har tenkt å løse den eller om de bare henviser meg til en vilkårlig kunderepresentant på bookingtelefonen. Samme agent hadde forsåvidt også lagt inn feil EB-nummer på bookingen som skapte problemer med setebooking, men det klarte de hvertfall å fikse :)
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    15,024
    Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har faktisk spurt Diamant mailen om hva de kan hjelpe med med, høsten 2021:
    Takk for svar,
    jeg har brukt SAS Diamond servicamail til de fleste behov jeg har hatt fra SAS til mine reiser.
    Jeg ønsker et seriøst svar fra ansvarlige på dette.

    Har SAS sitt servicenivå endret seg ovenfor sine beste kunder, EBD?
    Jeg har tidligere fått hjelp til endringer av reiser.
    Jeg har tidligere fått help til booking av litt kompliserte Eurobonus-reiser.
    Jeg har tidligere fått hjelp til booking av CT-reiser.

    Hva kan jeg bruke SAS servicemail for Diamant-medlemmer til hvis dere ikke kan hjelpe meg med disse behovene?
    Jeg forventer at en servicemail for SAS sine beste kunder er i stand til endre fra et fly til et annet når det første flyet kommer til å bli kansellert

    Med hilsen en lojal SAS kunde som er Life time Gold og EBD




    Svar fra SAS:
    Tack för ditt mail.

    Gäller det enbart EuroBonus biljetter och det har varit inställda flyg, kan vi skriva om biljetterna via epost.

    Gäller det vanliga bokningar, måste du ringa in till mina kollegor som hjälper till med detta.

    Eftersom vi ej kan ta betalt via epost och ej hanterar kreditkortsuppgifter, måste man ringa in för att få hjälp med att boka biljetter.

    Vi kan leta och se efter vad som finns, men vi kan inte boka via epost.

    Jag är ledsen jag inte kan hjälpa till den här gången, men mina kollegor hjälper gärna till.

    Ha en fortsatt trevlig dag.

    Med vänlig hälsning

    Eldbjörg Kjelsberg
     
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    2,024
    Likes mottatt:
    2,384
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man trenger oversikt eller bekreftelse på hvor mange ct en har liggende får man svar på det (pt etter et par uker..)
     
  11. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    828
    Likes mottatt:
    2,567
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig rart at de bruker det med betaling og kredittkortinfo som unnskyldning.

    De kan enkelt sende ut en betalingslink hvor man selv legger inn kortnummeret.
     
    Jeanette liker dette
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    15,024
    Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Vibeke spurte bare om hvilket kort hun skulle bruke… det var lagret i profilen
     
    Scandipendler liker dette
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,337
    Likes mottatt:
    7,720
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan de visstnok bare på rene sas-bestillinger ifølge (telefon)kundeservice
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,301
    Likes mottatt:
    33,870
    Bonuspoeng:
    293
    De kan så mye de vil, hvis de *vil*
     
    Kristian liker dette
  15. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    699
    Likes mottatt:
    1,398
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, (men) dette er vel kundesenter i et nøtteskall.
     
    RoadKing liker dette
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan tenker SAS om kunder som har problemer med å kommunisere på telefon.
    Eks nedsatt hørsel, talevansker etc, som nødvendigvis trenger skrive for å få utført disse tjenestene.
    Jeg gjetter på at det er mer arbeid for SAS å sende 10 mail frem og tilbake enn å booke en flight via telefon, i alle fall i teori, så de tenkte at det ville spare dem for penger.
    Eller kanskje det ble for mange godt planlagte reiser som måtte stoppes, ved å gjøre det mer krevende å booke reiser vil folk booke billigere (for SAS) reiser istedenfor..
    At de ikke kan bruke kortet lagret i profilen må vel bare være et påskudd for å forklare seg bort fra booking via mail.
     
    Scandipendler, EndreD and Eddie47 like this.
  17. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,389
    Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Hva gullmailen kan hjelpe med? Etter det jeg har erfart, så er det ingen i det hele tatt.
     
  18. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk forlenge gullstatus pga års permisjon! Så det kan de hjelpe med :)
     
    eventyrer liker dette
  19. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke helt enkelt å skulle forsøke og oppsummere hva de kan gjøre og ikke gjøre via mailen, men forsøkt å oppdatere første posten basert på innspill så langt.
     
    Kristian liker dette
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,558
    Likes mottatt:
    9,133
    Bonuspoeng:
    183
    Svaret sier vel alt?

    De er totalt ubrukelige til å hjelpe kunder.

    Og det visste vel vi som ofte leser IF uansett. Men det er faktisk skikkelig trist at SAS gir så totalt blanke f når det gjelder å følge opp de kundene som reiser mest med dem.
     
    themichael and Maggie like this.

Del denne siden