Tenker da først og fremst i Business/First. Med tanke på poengopptjening og uten tanke på poengopptjening. Kom til å tenke på dette da jeg nettopp bestilte SEZ-CMB-DXB en vei med SriLankan i Business for like under 4000kr, og synes var ganske grei valuta for pengene, spesielt når det billigste alternativet i økonomi kostet rett under 3000kr (med samme selskap) og SEZ-DXB direkte med Emirates kostet rett over 4000 i økonomi. Som utregning tenkte jeg å bruke kr/timer i Business/First-sete. Så mitt eksempel blir 3900kr/9t = 433kr per time. Eventuelt mellomlegget økonomi->business, som da blir 1000kr/9t = 111kr per time Og en siste eventuelt kan man regne inn loungebesøk, men det blir lite at det for meg med kun 1,20 timer på CMB. Kjør debatt!
TK OSL-IST- IAH retur for 12 800 NOK gir ca. 33 timer C flight = 390 NOK/timen. Inkludert to gratis overnattinger på hotell i Istanbul med middag og frokost samt masse tid til å boltre seg i loungen på IST. Bookes i J, 15 800 poeng til EuroBonus. Du kan fly OSL-ZRH-SIN retur for 38 500 NOK i Swiss First. Det blir ca. 1300 NOK/timen i C/F mix. Bookes i J/A, 29 000 poeng til EuroBonus.