Hva skjer med direkteruten ARN-MIA (SAS) til neste år?

Tråd i 'Reisemål' startet av Nurse82, 26. nov 2017.

  1. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Så vidt jeg kan se er det ikke lagt ut noen billetter på direkteruten mellom ARN og MIA i juli neste år. Jeg trodde de skulle fly tur/retur hver søndag. Er det noen som har hørt noe om endringer i denne ruten? Eller er de bare veldig trege med å legge ut billetter?

    Dette er hentet fra SAS sine nettsider om Miami i dag: "SAS flyr til Miami International Airport som ligger ca. 1 mil utenfor byens sentrum. Fra Oslo går det direktefly 4 dager i uken, og fra/via København tilbyr vi direktefly 3 dager i uken."

    Neste sommer er det 2 flyvninger T/R CPH og 1 T/R OSL i uken så vidt jeg kan se... Jeg har lest at de skal kutte på antall flyvninger, men ikke at de kuttet såpass mye.
     
    Last edited: 26. nov 2017
  2. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Håper det kommer flere avganger T/R Oslo igjen, alltid smekkfull de gangene jeg har tatt den.
     
    braathens safe and Nurse82 like this.
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Det store problemet her er SAS sin mangel på A330/A340 maskiner.

    Eneste grunnen til at de kuttet ned på OSL/CPH-MIA var at de trengte kapasitet på CPH-BOS etter at lease på Privatair 737-maskinen gikk ut. For å operere ARN-MIA kuttet de ned ARN-LAX til 6u.

    Enten må de kutte kapasiteten på en rute eller så må de har mer kapasitet inn, og det er fremdeles ca. ett år til første A350 kommer inn i flåten.
     
    Nurse82 liker dette
  4. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Men har de gått ut og sagt at de kutter i disse rutene? Tenker spesielt på ARN-MIA, det er jo en helt ny rute, som foreløpig ikke ligger ute for salg neste sommer...
    Jeg krysser fingrene for at de jobber med en løsning :)
     
    braathens safe liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er vel i utgangspunktet et luksusproblem.
    Ikke mye som hadde gledet meg mer enn 20 nye destinasjoner med SAS, tilsvarende Norwegians vekst.
    Hadde vært strålende om SAS kunne vokst så vi kunne fått brukt våre poeng lokalt med SAS MC Premium :)
     
    DanH, braathens safe, Lnbre and 4 others like this.
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Egentlig helt enig med siste taler, men synes det da er rart og litt deprimerende å lese om at SAS vurderer å handle single aisle fly med lang rekkevidde i stedet for A350, eller i alle fall i stedet for noen av de. Mens Norwegian nærmest hamstrer Dreamliner så sitter SAS med gamle bensinslukende A330 og A340 og jeg kan ikke si jeg liker signalene fra SAS.
    Det jeg frykter er at SAS kansellerer de fleste eller alle A350´ene og kjøper single aisle fly med lang rekkevidde i stedet for og beholder A330/A340´ene. Jeg har gledd meg til å fly SAS A350 helt siden jeg for flere år siden leste om at de hadde bestilt den flytypen og nå frykter jeg det verste. Og etter å ha prøvd A350 med SQ så blir skuffelsen enda større om dette skulle skje.
     
  7. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror ikke vi behøver å være redd for at SAS bare vil satse på single aisle på langdistanse. Selv A321neoLR rekker vil ikke lenger enn til østkysten av USA i beste fall. Jeg tror deriomt ikke det er usannsynlig at SAS gjør om en eller flere av A350-flyene i bestilling til A330(neo). Dette er også topp moderne fly og sannsynligvis rimeligere i innkjøp og kan være et godt valg for SAS.
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Neida, det tror ikke jeg heller. Det sier jo egentlig seg selv med tanke på rekkevidden. Og A330(neo) er helt sikkert ett flott fly, men tviler på at det er på nivå med A350. Jeg gleder meg i alle fall stort til vi skal på MegaDO med SAS sin første A350 ;)
     
    Stuttfeiten liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Er det besluttet, eller en ønskedrøm? :)
     
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    En annen måte å se på det er om du vil SAS skal ha 4 A330neo eller 3 A350. Mindre fly gir flere destinasjoner og høyere frekvens.
     
    Are and NoLimit like this.
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok mest det siste... Men det siste som dør er håpet! :)

    Det er selvfølgelig helt riktig og ett godt poeng. Men såpass lite som jeg reiser med SAS på langdistanse så må det gjerne bli "bare" A350 for min del.
     
    RoadKing and lMartin like this.
  12. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ut som OSL-MIA øker til to ganger i uken direkte fra 1. oktober neste år! Ikke annonsert, men så det da jeg sjekket mulig høstferie neste år.
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Raskt søk i ExpertFlyer en uke i november har den inne W og Sa fra Oslo. Lørdags avgang med tirsdag natt returflight er veldig attraktivt :)
     

Del denne siden