Hva skjer med EB status?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RaezoR, 14. mars 2020.

  1. RaezoR

    RaezoR EBD er det verd det?

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Trenger 14K for å fornye min Diamond status, men det er bare 6 uke til siste dagen for opptjening for min del. Jeg må avbestille to utenlandsreise og vil derfor ikke oppnå 90K. Jeg håper at SAS kommer med en løsning. Rabatt på Status poeng eller bedre enn det sett ned poengtall for Status med 12.000 for Diamond o.s.v. som tilsvarer gjennomsnittspoeng for 50 dager som jeg kan ikke tjener poeng. Eller tilsvarende for andre EB medlemmer som mister enda lengere tid etter 30.04.20.
     
    sam11net and feitfisk like this.
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Har allerede vært omdiskutert i andre tråder her på forumet. Noen nevnte 9/11 at da fikk folk beholde nåværende status i 1-2 år ekstra.

    Anyways, dette er virkelig ikke det viktigste problemet akkurat nå tror jeg. Ingen trenger status hos flyselskap slik det ser ut nå, og det kommer nok et svar fra SAS etterhvert som ting roer seg
     
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    SAS har pr nå ingen planer om å gjøre noe med Eurobonus. Alt fokus er på å få folk hjem.
    Om det kommer noen justeringer når krisen er over er ikke usannsynlig. Men akkurat nå er folks status det som bekymrer verden minst
     
  4. Larsemann

    Larsemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk mail fra sas om at de foreløpig ikke har planer om å endre opptjeningskravene/opptjeningsperioden per nå. Jeg fikk tilbud om å kjøpe manglende grunnpoeng, men jeg mangler 13.000 grunnpoeng og kunne bare kjøpe opptil 10.000. Lurer på hva som skjer fremover
     
    sam11net liker dette
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,766
    Bonuspoeng:
    293
    Eg vil hem for å sitte i karantene ... er ikke sikker på om det hjelper med EBD en gang ..
     
    Tone398 liker dette
  6. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er jo en drøm for alle som synes det er pakka fullt i alle Lounger. Nå blir det en naturlig devaluering av Status og da lettere for SAS å belønne sine gode kunder nå som det har blitt langt færre av de.
     
    turbotobben, NoLimit and Tore like this.
  7. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Du er virkelig inne på noe.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan skal man tro businessen til SAS går om alle de som ville fått gull ikke får det, og samtidig får en kald skulder av SAS ?

    Ryker halvparten over til DY så blir det neppe mange og lange hurra..

    For min del er jeg redd for at EBD ryker med minimal margin, det er også nedtur da jeg trenger det så kona kan få EBG så vi kan ta med hele familien i lounger...
     
    trygveat liker dette
  9. DrJens

    DrJens Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er på 96 000 poeng allerede med ny periode fra juni, men jeg håper de gjør tiltak for de som går glipp av statusen sin. Har allerede fått en god del mailer fra div hotellkjeder som har ymse løsninger.
     
    magnusant liker dette
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,185
    Bonuspoeng:
    293
    Det er et godt spørsmål.
    En som er 7 år inn i LTG-kjøret gidder nok ikke å gå for gull lenger hvis hen må starte på null igjen. Det vil SAS tape på.
     
    RaezoR and magnusant like this.
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Men igjen, en stor andel av de som har status hos SAS har den pga de må fly med de, eller pga firmaavtaler. I denne situasjonen vi er i nå tror jeg ikke folk kommer til å bytte flyselskap om statusen demmes kommer til å ryke. Man kan like gjerne miste status hos BA eller Lufthansa. Å starte på nytt vil det være mange som må gjøre uansett tror jeg. Men allikevel har jeg en mistanke om at SAS og mange andre kommer på banen når dette roer seg og vi er på vei tilbake til det normale. Da starter nok kampen om kundene. Men som VirreVapp skriver, det blir nok litt rydding av de som har status, men egentlig ikke kvalifiserer til den. (kort o.l.) Kanskje de også ser muligheten til å endre programmet totalt? Status med gode fordeler til de som er lojale kunder som legger igjen mye penger, og mindre fordeler til de som reiser to ganger i året, men allikevel har status med kredittkort osv.
     
    chrt, FlyingMoney, flying_all and 5 others like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,766
    Bonuspoeng:
    293
    Godt jeg har gull inn i evigheten ... og mor får gull frem til oktober -22 ... hvis vi og SAS overlever dette.
     
    Tore and OyvindN like this.
  13. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Trur du og mor kommer helt fint fra dette, og SAS må nok ha en bandasje og litt gips og tunge medisiner. Gleder meg til å høre hele historien over en øl og litt champis
     
    Avixlo, Tone398, flying_all and 2 others like this.
  14. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93

    Neida, tomme trusler. Kun en brøkdel vil bytte til DY. Folk vil komme logrende tilbake og kombinere EB points med trumf og alt annet som finnes der ute. Så risikoen for SAS er liten
     
    tobeornot999 and Eddie47 like this.
  15. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Var relativt godt "planlagt" med fornyelse av EBD status i februar ser jeg...
     
  16. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    For min del er situasjonen litt annerledes. Jeg flyr en del Star Alliance økonomi, og ikke så mye SAS, så nyter godt av gullkortet hos SAS mtp lounge, ekstra bagasje, fasttrack mm. Problemet mitt er at jeg skulle til New York imorgen med SAS Plus og til London 8 april i plus, kun for å få fornyet gullkortet med utløp 30/4. Det får jeg nok ikke muligheten til nå. Klarer de å forlenge opptjeningsperioden et halvt år skal jeg selvfølgelig klare å fly det inn på andre måter. Vinn/Vinn for alle og SAS beholder en kunde som har 7 år igjen før han når LTG ;)
     
    chrt, jgroneng and Eddie47 like this.
  17. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Er jo ikke SAS sin feil dette, så hvorfor skal folk gå over til DY?

    Det er folk som gjør det der, det er noe feil med, ikke flyselskapet.
     
  18. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Ser ikke helt hvorfor EBG/EBD skal gå over til Norwegian pga dette.
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Nei mulig du har rett, stort sett vil folk bare klage og syte og så fortsette som normalt.

    Men jeg tror fortsatt at det vil gi en solid støkk i lojalitetsfølelsen om man mister EBG pga dette og man faktisk allerede har booket flights. Jeg ser for meg en god løsning at man skulle fått poeng for bookede flights i perioden som man ikke tok..

    Som nevnt over, om man ryker på en smell etter 7 års EBG nå og må starte på nytt på evig-gullet er det et rimelig hardt slag i magen.
     
    Mbj and flying_all like this.
  20. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Kunne jo være en ide for SAS å ha en kampanje på å kjøpe statuspoeng akkurat nå for med det å få inn litt cash.
     
    Suri and RaezoR like this.

Del denne siden