Funnet denne ruta med kun 50min I AMS. Hva skjer om jeg ikke rekker flyet. Vil jeg sa få en annen rute med business til videre destinasjon automatisk?
Mister du connection på en gjennomgående bestilling vil du bli satt opp med ny rute, kostnadsfritt. Her på forumet er det blandet erfaring med klassen på den nye reisen. First har f.eks blitt til Biz. Samtidig har de som har blitt ombooket fra biz til biz opplevd å bli endret fra award biz (I) til full biz (C) og fått poeng.
Skjer dette automatisk, eller må man innom skranke/ringe kundeservice? Har bestilt retur fra IAD til OSL via CPH med 55 min transfer når vi kommer til CPH, tenkte at vi trolig får plass på flyet som går en time senere eller et av de øvrige flyene til OSL den dagen om vi ikke skulle rekke det.
Kommer an på en rekke parametere. Årsak til at du mister connection, din status, selskap involvert, klasse du flyr i, osv. I den senere tid, forsøker de fleste flyselskaper å ordne opp mens du enda er i luften, har du status kan du sogar få beskjed av kabinpersonalet om at du er ombooket til den og den flighten. Har du app fra det aktuelle selskapet med reisen registrert, så kommer gjerne oppdateringen der, så snart du er connected. Men det er en fair sjans, at du må gå og stå i kø ved en skranke. Det får du også beskjed om ombord. Har du status med prioritert linje, er det i slike tilfeller lurt å ha tlf nummer å ringe. Vi opplevde en variant på en flight fra Beijing en gang. Da ble vi holdt igjen en liten evighet i Beijing (kineserne testet jagerne sine, og siden de er så dårlige til å styre måtte de ha luftrommet for seg selv for ikke å kollidere). Vi kom inn til CPH i 3 tiden om natten. Da var vi allerede booket om sent dagen etter til OSL. Jeg stakk likevel innom skranken og spurte pent om tidligere mulighet mens jeg la fram kortet, vi kom med et tidligere fly. Så fikk vi voucher til taxi, hotell og mat Følte oss veldig ivaretatt, også uten den tilpasningen på en tidligere avgang.