Hva synes vi om SQ C klasse?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Omaniac, 27. des 2018.

  1. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Verdens beste?
    Setene er enorme, men man sitter skjevt med beina inn i et hull. Jeg er ikke så stor, så det går greit, men om de som er lange sitter komfortabelt, lurer jeg litt på. Skal man sove så må man ut av setet og konvertere det til seng. Får man ikke sove så må det hele reverseres.
    Servicen var så som så. Fikk ikke refill på vinen til maten uten å mase om det.
    Fikk aldri noe tilbud om kaffe til frokosten.
    Maten var ikke noe å skryte av.
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Er i Singapore nå, syns servicen hit ifra Shanghai var fantastisk selv om det var nattfly. Skal fly A350-900 hjem den 10 januar, får se da om det blir noe trøbbel med det du beskriver eller ikke. Tviler egentlig.
     
  3. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr du videre til København den 10. Januar fra Singapore?
     
  4. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Skal si meg enig i at setene er knotete som skisert over, de har vel endret dette på 787-10 mener jeg. Når de gjelder service, enteretainment og mat har SQ levert hver gang jeg har flydd med de i C, både til Europa og intra-Asia. Her er det også internasjonalt anerkjent for å være blant de aller fremste.
     
  5. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Det var stor forskjell fra min side og den siden kona satt på. Der fungerte alt, selv om heller ikke hun syntes maten var noe særlig.
    Bagasjen mistet de også.
    Dette var vår første tur med SQ så kanskje vi var uheldige, men jeg rater SAS, Lufthansa, Qatar og Emirates høyere etter denne turen.
    For retur så har vi «book the cook», så da får vi i hvert fall akkurat den maten vi skal ha. Så får vi se om de greier å varme den opp.
    Setene er vel de samme uansett flytype?
    Jeg sov greit med seteryggen kjørt i lav posisjon og putene som støtte mot armlenet og beina inn i hullet. Satt/lå på skrå.
    Kona likte ikke sengeutgaven.
     
    braathens safe liker dette
  6. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Entertainment var veldig bra, men ble overrasket over hvor dårlig det andre fungerte. Jeg har også lest mye bra om SQ.
    Dette var FRA SIN i B777. Returen går SIN LHR i A380.
     
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Dette kommer veldig an på de som jobber i kabinen. På våre turer med SQ så har maten alltid vært som foreventet. Men det kan lønne seg å være litt taktisk hvis du bestiller på forhånd. Da særlig med tanke på at maten er nok stort sett best ut fra SIN.

    FRA - SIN:
    Superduper service, langt over hva som kan forventes i C! CC var alltid på pletten hvis det var noe. Gammel kabin.

    Mat:
    https://insideflyer.no/forums/threads/down-under-mat-og-drikke.12014/#post-236730

    SIN - SYD:
    Bra service, som man kan forevente. Ny kabin.

    Mat:
    https://insideflyer.no/forums/threads/down-under-mat-og-drikke.12014/page-2#post-236899

    SYD - SIN - FRA:
    Også veldig bra service, som forventet.

    (hadde bulkhead på alle flyvningene)
     
    DanH liker dette
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    No har eg ikkje all verdas erfaring, men dette er erfaring sålangt
    SQ bulkhead er verdas beste Biz-sete(kanskje sett bort frå Q-Suite), men det er bra elles og.
    Synes sørvisen er tipp topp, men ein merker at ved fulle fly, så tek ting litt lengre tid en elles. Me fekk god oppfølging utenommåltid. Litt variasjon på crew.

    Er elles einig i kommentarer om at det føles litt rart å måtte reise seg opp for å gjera om til seng. No er vel det å reise med born i Biz eit slik IF-problem, men måtte vekke dei eller løfte dei opp ved letting/landing for å gjera om/frå seng. Gleder meg til å prøve 2017 config på A380 i januar!
     
  9. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    De har nye seter på 787-10, men denne blir ikke brukt til Europa. Er vel også setene som de oftest blir kritisert for (minus bulkhead). Satser på at du bare var uheldig på turen over, personlig synes jeg SQ leverer ett veldig godt C produkt. Har alltid opplevd crewèt ekstremt service instilt uten at de henger over deg:)
    Gi gjerne en lyd om hvordan du opplever turen hjem.
     
    Omaniac liker dette
  10. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    SIN LHR går med den nyeste A380 og dermed ny C klasse som har lie flat uten å måtte slå ned ryggen. Fant jeg akkurat ut.
    Skal poste når vi har kommet hjem.
    Håper produktet ut fra SIN er bedre enn andre veien.
     
  11. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Og 787 har nye regional business seats som er smalere og av en annen type enn de nye C setene på longhaul.
     
  12. mhandlykken

    mhandlykken Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde bulkhead seat på en 777-300 i den fremste kabinen som bare har tre rader. Enormt mye plass og meget stille kabin. Absolutt noe av det beste jeg har prøvd, har dog ikke prøvd altfor msnge...Sammenlignet kjapt med et non-bulkhead seat og det er vesentlig mindre plass. Service, mat osv var upåklagelig.
     
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
  14. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk du booket Bulkhead med engang innsjekk på nett startet? eller hvordan gikk du frem for og få disse?
     
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Valgte de 3-4 dager før avreise, sånn ca.

    SIN - SYD fikk jeg velge når jeg booket billettene.
     
  16. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, flyr til Milan :) sees i loungen ;)
     
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har nå reist en del i SQ C de siste årene og mine erfaringer er kort oppsummert; Bulkhead er uten tvil de beste setene og A350 er det aller beste flyet å oppleve SQ C i. Servicen har uten unntak vært veldig bra og maten har i alle fall passet mine ganer meger godt. Jeg har faktisk stort sett kuttet ut Book the Cook på mine siste reiser med SQ siden jeg synes utvalg og kvalitet på den "vanlige" maten har vært vel så bra.
    Når det gjelder selve setet så er det heller ikke min favoritt i flyverdenen, men totalpakken mer enn oppveier dette etter min mening.

    Til info så kan man noen ganger få SQ (i Danmark) til å hjelpe seg med å velge bulkhead seter om de ikke er tilgjengelige online. Funker ikke dette heller så blir ledige bulkhead seter "frigjort" for online valg noen dager før avreise, så her lønner det seg å da bruke ExpertFlyer for å få varsel om dette.
     
  18. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    satser pa det om flygningen ikke blir forsinket inn fra Melbourne ;)
     
  19. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Har rundt 15-20 intercont legs med SQ i året. Jeg prøver å rute med dem på asia reiser dersom mulig. Synes det er det beste valget i biz, med best service.

    Hvis jeg skal spise på flyet så velger jeg sjelden book-the-cook. Valgmulighetene er gode nok på standard menyen.
     
    Last edited: 28. des 2018
    Travellingalf and Outback_Oggy like this.
  20. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    329
    Bonuspoeng:
    63
    @Travellingalf og @TomF66

    Dere har reist mye i SQ biz skjønner jeg. Til sommeren flyr vi SIN-LHR dagflight i A380 gammel config (2006 J). Jeg har reservert bulkhead seter 91DF i bakerste kabin for å få optimal (ben)plass. Ulempen er vel at skjermen sitter litt høyt og lenger unna på veggen foran, og at vi kommer senere ut av flyet på LHR der vi har 1:50 connection og vil rekke et loungebesøk.

    upload_2018-12-28_10-35-24.png

    Alternativet er sete 15DF i første kabin der fordelene er tidlig ut av flyet og trolig mindre motorstøy. Anbefaler dere å beholde 91DF? Hvis noen andre har prøvd bulkhead på A380 2006 J del gjerne erfaringer :)
     

Del denne siden