Hvem blir først ut med et bonusfeber-bilskilt?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av DanH, 18. juni 2017.

  1. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,217
    Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    dkvt, Baldrick and Xflipper like this.
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Bonusfeber er for langt..
    Pandion eller Diamond kan funke :)
     
  3. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,816
    Likes mottatt:
    4,723
    Bonuspoeng:
    113
    Fredrik81 and lMartin like this.
  4. Herlov

    Herlov Poengsanker

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Merkelig at vår SVG-BGO-pendlende venn i Stavanger ikke har sikret denne til sin BMW enda. ;)

    Capture.JPG
     
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Minner meg om en gang i Southampton, Long Island for mange år siden.

    Parkert side-by-side var to Ferrari Testarossa, en hvit og en svart.
    Matching number plates var ILOVEU og LOVEU2

    [​IMG]
     
  6. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,316
    Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Hørtes ut som de to var hakket mer positive til kjærlighet enn denne karen i Oxford, OH.
    UNADJUSTEDNONRAW_thumb_53ef.jpg
     
    KristianR and Baldrick like this.
  7. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på om noen ønsker norsk utgave av dette fra Auckland...
    #groovy #yeah_baby
    IMG_3188.JPG
     
    LN-FHU, Travellingalf and Baldrick like this.
  8. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    948
    Likes mottatt:
    1,400
    Bonuspoeng:
    93
    PINGUS er bestilt, men mer grunnet vin-nerden i meg....
     
    CrotchRocket and KatManDu like this.
  9. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Noen har jo allerede .... ;)

    FullSizeRender.jpg
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    15,025
    Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    LN-MOW (SAS SCANDINAVIAN AIRLINES) DC-8-62

    [​IMG]
     
    Last edited: 18. juni 2017
    LN-MOW liker dette
  11. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg satt på skolebenken i CPH og det var undervisning i performance DC 8-63. Instruktøren sier at hvis du har hånda throttlene og nyser, så koster det 200 kg fuel.
     
    Travellingalf liker dette
  12. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,371
    Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    Får ikke sjekket opp, men jeg håper at LAYOVER er tilgjengelig. Ordet som definerer hvordan gullkortet mitt kommer i boks i september,.
     
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,234
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer nok ikke helt. Har ikke erfaring med akkurat de motorene . Men jobber mye med gas turbiner og feks Widerøe sine motorer bruker omtrent en hageslange med fuel på 100%. Dog er der mye ramper osv som gjør at en turbinen ikke går fra 0-100 på 0,1 sekund ;)
     
  14. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vil tro Widerøe sine nåværende motor har en langt bedre eletronisk styring(FADEC), en disse gamle DC-8-63 fra 1968. Syns dog 200 kg hørtes fryktelig mye ut for et lite nys :)
     
  15. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Får håpe man aldri treffer på en pilot med kols!
     
    Berlioz liker dette
  16. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det stemmer nok ikke. Han ville være litt morsom og minne om at å gi gass KAN bety økte utgifter.

    Det betyr at en hageslange leverer 422 kg pr time pr motor, nær max vekt og standardatmosfære i 25 000 fot.
     
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,234
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Dyrt er dyrt jao_O. De jeg jobber med ligger rundt +-1 kubikk i timen

    Stemmer nok det ;)
     
    Fredrik81 liker dette
  18. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,930
    Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    Å sammenligne fuelforbruk på en DC8 og en Dash8 blir vel som å sammenligne å be en bønn med å pisse i kirka.. Selv om de begge er ca samma vintage:) så er det litt forskjeller.

    Nå har jo jeg ikke den minste peiling så klart, men om det er FADEC på Dash8 2/300 så blir jeg en smule imponert.

    Men poenget, hva har dette med bilskilt å gjøre. Og hvorfor i all verden kan jeg ikke få ha 8 tegn? Det er jo bare å gjøre det samme som med kryssord og skrive smått...
     
  19. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skal være enig at det blir som å sammenligne epler og pærer, spesielt når disse er både forskjellig genrasjoner og ikke minst størrelse. Poenget var bare at FADEC(brukes blant annet i Q400) vil under vanlig drift styre oppstarts sekvensen i motsetning til DC8 fra 1968 der man rissikerer mer enn økt forbruk.
    Skilt forslag:
    -A320NEO
    -A330300
    -A340300
    -B737600
    -B737700
    -B737800
    -A380XXX(flere versjoner)
    -Concord(stum e)
    -B777XXX(flere versjoner)
    -A350XXX(flere versjoner)
    -B767XXX(flere versjoner)
     
    Berlioz, dervig, Upsaker and 3 others like this.

Del denne siden