Pål Esoen har søkt om å få FFK som bilskilt, hvem kaster seg på bølgen og søker om EBPXXX? https://www.f-b.no/nyheter/trafikk/...iallfall-ikke-medgangssupporter/s/5-59-786188
Minner meg om en gang i Southampton, Long Island for mange år siden. Parkert side-by-side var to Ferrari Testarossa, en hvit og en svart. Matching number plates var ILOVEU og LOVEU2
Jeg satt på skolebenken i CPH og det var undervisning i performance DC 8-63. Instruktøren sier at hvis du har hånda throttlene og nyser, så koster det 200 kg fuel.
Får ikke sjekket opp, men jeg håper at LAYOVER er tilgjengelig. Ordet som definerer hvordan gullkortet mitt kommer i boks i september,.
Stemmer nok ikke helt. Har ikke erfaring med akkurat de motorene . Men jobber mye med gas turbiner og feks Widerøe sine motorer bruker omtrent en hageslange med fuel på 100%. Dog er der mye ramper osv som gjør at en turbinen ikke går fra 0-100 på 0,1 sekund
Vil tro Widerøe sine nåværende motor har en langt bedre eletronisk styring(FADEC), en disse gamle DC-8-63 fra 1968. Syns dog 200 kg hørtes fryktelig mye ut for et lite nys
Nei, det stemmer nok ikke. Han ville være litt morsom og minne om at å gi gass KAN bety økte utgifter. Det betyr at en hageslange leverer 422 kg pr time pr motor, nær max vekt og standardatmosfære i 25 000 fot.
Å sammenligne fuelforbruk på en DC8 og en Dash8 blir vel som å sammenligne å be en bønn med å pisse i kirka.. Selv om de begge er ca samma vintage så er det litt forskjeller. Nå har jo jeg ikke den minste peiling så klart, men om det er FADEC på Dash8 2/300 så blir jeg en smule imponert. Men poenget, hva har dette med bilskilt å gjøre. Og hvorfor i all verden kan jeg ikke få ha 8 tegn? Det er jo bare å gjøre det samme som med kryssord og skrive smått...
Skal være enig at det blir som å sammenligne epler og pærer, spesielt når disse er både forskjellig genrasjoner og ikke minst størrelse. Poenget var bare at FADEC(brukes blant annet i Q400) vil under vanlig drift styre oppstarts sekvensen i motsetning til DC8 fra 1968 der man rissikerer mer enn økt forbruk. Skilt forslag: -A320NEO -A330300 -A340300 -B737600 -B737700 -B737800 -A380XXX(flere versjoner) -Concord(stum e) -B777XXX(flere versjoner) -A350XXX(flere versjoner) -B767XXX(flere versjoner)