Hvem har ansvaret? Amex eller SAS?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av WannaBeFrequentFlyer, 04. okt 2016.

Tags:
  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant. Bør kanskje ta en generell henvendelse. Men dette er rimelig alvorlig ripe i lakken.
     
  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har vesentlig mer sans for Norwegians praksis i så måte ja.

    SAS må gjerne trekke for reisen i forkant for min del, men når det er så åpenbare mangler ved evnen til å rent faktisk refundere reisene, så bør alternativer vurderes.

    Jeg ville nokså sterkt anbefale alle som har kansellert refunderbare billetter hos SAS, og ikke helt har oversikten enten over hvor mange det dreier seg om eller over om det refunderte beløbet faktisk er overført, om å sjekke svært nøye etter og kontakte SAS.
     
  3. Navnsen

    Navnsen EBD, HH Diamond

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    27OCT16
    Error in the automated 24 hour refund process
    The automated process for refund of tickets online is not working properly.
    All PNR:s are automatically cancelled by the system, but the tickets are not refunded. The error will be fixed during week 43.

    Customers must call SAS to be able to get their refund.


    Dette er da relevant til noen av disse inleggene. Har ikke fått refundert minne PNR uten å ringe SAS i de siste, altså ikke med AMEX men med MC.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Så dette var en isolert hendelse den 27/10?
     
  5. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Må ha vært dato for meldingen, såvidt jeg kan bedømme - selve problemet strekker seg mer ut i tid enn som så. Jeg bestilte for eksempel en billett den 31/10 som jeg kansellerte innen 24 timer, men ikke fikk refundert.

    Jeg lurer på hvor mange det er som har kjøpt billetter hos SAS og kansellert innen 24 timer, eller avbestilt en Plus-billett, som ikke vet at de ikke har fått pengene refundert. Det er et snev av skandale over dette.
     
    Stuttfeiten liker dette
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk e-post her om dagen om at den første nå er på vei inn. Skal fortsette å ringe dem. Begynner å lukte litt her nå
     
    Flyer91 liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan ikke fatte at SAS sier de er avhengig av at kunden tar kontakt og varsler at det mangler. Det må være noen sikkerhetsmekanismer i systemene deres som fanger opp dette så de kan ta ut en oversikt selv.
     
  8. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Det er jo problematisk selv når man varsler. Varslet for en uke siden at jeg manglet refusjon på 7 reiser, men har enda ikke mottatt noe. Over 2 mnd på overtid fra når det burde blitt refundert.
     
    anders82 liker dette
  9. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    I dag så jeg at jeg var blitt belastet årsavgift hos AMEX. Ringte inn og de fjernet det etter litt om og men.

    Anbefaler alle med AMEX og EBD om å sjekke opp i dette.
     
    RoadKing liker dette
  10. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det begynte lovende med et knippe refusjoner forrige måned, men nå har det stanset fullstendig opp igjen. Fremdeles har jeg over 13 000,- utestående hos SAS, og min siste avbestilling pr. telefon (for halvannen uke siden) har ikke engang blitt bekreftet pr. mail.

    Har de virkelig så store problemer med kanselleringer og refunds for tiden? Er det dataproblemer, nedbemanning eller annet som har gjort at dette skjærer seg fullstendig for dem? Satser de på at kundene skal glemme hva de har utestående? Dette er i alle fall ikke bra. De må gjerne bruke noen uker på å refundere kansellerte billetter for min del, men når jeg nå er på tredje måneden med de fleste av dem, så er det ikke holdbart.
     
  11. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Du er tydeligvis ikke strøket fra svartelisten hos alle enheter hos SAS. Kansellerte 3 reiser til sammen i forrige uke og denne uken. Epost med bekreftelse på refund kom umiddelbart og samtlige av reisene ble refundert i sin helhet ila. 2 virkedager.
     
    Scandipendler liker dette
  12. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du har venta 3 mnd har du vært for grei. Etter 30 dager påløper det morarenter om du har gjort riktig forarbeid med varselet.
     
    Scandipendler liker dette
  13. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har ikke fått tilbake penger for en reise jeg avbestilte 1.Nov og har fått 2stk bekreftelser fra SAS om at de har overført penger. Når jeg kontakter kundeservice via chat blir jeg bare avfeid med at de har overført penger. Når jeg kontakter Amex kundeservice så henviser de meg bare til SAS og sier de ikke kan gjøre noe.

    Noen som har tips om hvor jeg kan henvende meg eller hva man skal foreta seg?
    PS. Det er bare snakk om ca 1700kr men er prinsipp!
     
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Eg veit om folk som har fått juling for mindre enn 1700 kr.

    Eg har aldri prøvd noko slikt, men kva med å "file a chargeback-claim" til AmEx? Då må dei vel ta det alvorleg?
     
  15. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Gav Amex Kundeservice en sjanse til og fikk tilbakemelding fra dem at de kunne gjerne sende meg "chargeback skjema", men han hadde en kollega med akkurat samme problem og erfaringen hans var når man tar kontakt via mail eller chat så får man klipp og lim svar. Men tar man kontakt pr telefon er det mye større vilje til å ta tak i saken.
     
    Petter B-C and Stuttfeiten like this.
  16. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Du er sikker på at pengene ikke er kommet tilbake? Merker meg at hvis billetten f.eks er kjøpt for en måned siden, kommer ev. refusjon inn på samme dato.
     
    Last edited: 18. des 2016
  17. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Siden kjøpsdato er det kun kommet inn 2 stk beløp på konto og det er det jeg har overført. Amex kundeservice har gått igjennom kontoen min 2 ganger og for å se etter noe uregelmessig.
     
  18. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har begynt å tenke i de baner selv, for jeg kan ikke forstå annet enn at det kan være ganske mange som har penger utestående hos SAS, og kanskje attpåtil uten å være klar over det.

    I tillegg burde SAS gå ut med beskjed til sine kunder om at de har store problemer med refusjoner og forsikre kundene om at pengene vil komme, men at det kan ta tid. Slik det er nå, så begynner jeg ærlig talt å lure på om SAS har intensjon om å betale meg alt jeg har til gode.
     
    Logiflyer and samirunway like this.
  19. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Gav opp SAS idag etter å vært på tråden der, Amex kundeservice oppretter reklamasjonsak. Så vil det ta opptil 2mnd i behandlingstid, meget rask behandlingstid :eek:o_O
     

Del denne siden