Hvem velger dette?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CrotchRocket, 14. mars 2016.

  1. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
  2. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    hvis du er kommunist og stemmer på MPG??
     
    Radio and tommy777 like this.
  3. Trond

    Trond Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    13
    Tja, det er vel bare en omskriving av "jeg er ikke medlem av et bonusprogram" (og ønsker ikke å bli brydd mer om dette nå), som samtidig gir et lite hint om man kunne gjøre det om man er "lur". Bruker det av og til når jeg bestiller fra andre som jeg ikke gidder sjekke er medlem. Ellers kan jo det være noen som har sterkere prinsipielle innvendinger mot bonusprogram og som ønsker å markere det.
     
    kalleballer liker dette
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Kan det være ; Det velges når man ønsker å registerer bonuskortet for å få status på reisen, men denne reisen er feks som ansatt eller konsulent for en statsbedrift som har krystallklare regler om at du ikke han anledning til å opptjene poeng.

    Så: da får du EBG/D/P på boardingpasset - men blir ikke kreditert poeng.
     
  6. MathiasH

    MathiasH Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Ja, strengt tatt skal det skattes av bonuspoeng opptjent i arbeidssammenheng dersom de ikke "tas ut" i arbeidssammenheng også. Uansett om man mener det er dumt eller ikke, ville det i alle fall vært merkelig om ikke SAS lot sine reisende få registere EB-status (og dermed bruke lounge, prioritert sikkerhetskontroll osv.) selv om de velger/ ikke har anledning til å opptjene poeng.

    Når det er sagt ser det retorisk sett veldig merkelig ut, de færreste vil jo aktivt velge å ikke opptjene poeng selv...
     
  7. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Dette løses ved å tjene opp poeng, skrive ut kvittering, kvit papirlapp over EBG nr, kopierer og vips så er bonusnummer borte vekk og jeg noen poeng rikere ;)

    Men....Det jeg har hørt er at vi kan tjene opp poeng, og benytte i jobbsammenheng. Vet at noen av våre kurerer gjør det.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Men man tjener vel segment uansett?
    Så en stakkar som må fly no-point 130 ganger i året i alle fall får tatt seg en tur i fasttrack.. :)
     
  9. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Avkrysning i denne boksen...... og deretter etterregistrering etter at reiseregningen er levert er en praksis mange i offentlig sektor bruker (eller burde bruke).

    /koffert.
     
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Har en nabo som arbeider i Forsvaret. Han kjører panser-disiplin på EB-opptjening. Han kunne sikkert ha ligget i Pandion-sjikte, men er alltid lojal, og bruker EB-poeng til U/G fra Plus-Business.
    Samme fyren tok ut 25% i tillegg fra minus-banken, til noen venner fra Latvia som hjalp oss med maling av huset for 8 år siden...Malermesteren skjønte ingenting da han fikk ytterligere gratiale med tips/moms.
     

Del denne siden