Heisann! Fikk nettopp innvilget SAS AMEX Platinum Lurer på hvilke annen kort dere bruker hvor AMEX ikke er mulig å bruke? Takk!
Hei! Bare å søke litt rundt på forumet - ligger masse info her En god start er denne guiden: https://insideflyer.no/tjen-eurobonus-poeng-nar-du-betaler-med-kort/ Støtter @Fredrik81 ang. Shell MC!
Hvis du vil ha mest mulig poeng så er viatrumf noe å se på, det tar 3mnd å få trumfen, men det fungerer. InkClub er god butikk, masse forbruksvarer, tannhygene, barbersaker, vaskemidler, kontorsaker, batteri osv alt med 12% trumf(i realiteten ca 10% før momsen trekkes.). Pluss eventuelt poeng ved kortbruk(tar Amex). Har du kids så er 25% trumf på bleier og barnemat hos Spar et must. Kiwi pluss gir 7,5% på frukt og grønt og 1% på resten når det ikke er trippel trumf. Meny gir 7% på frukt og grønt, grovtbrød og ferskfisk( f.eks salmalaks) og 1% på resten om du melder deg inn der også.
Hei! Takker så mye for svar. Ved handel av mat: TRUMF + SAS AMEX Platinum Alt annet kjøp ellers: 1. prioritet: SAS AMEX Platinum Hvis AMEX ikke er akseptert: - Shell mastercard? Lurer også på om DNB Saga mastercard er verdt de kronene i mnd og kan erstatte shell mastercard?
DNB SAGA MasterCard bruker jeg flittig, men man må ha et visst forbruk for å forsvare de 1200,- det koster i året.
Har SAS mastercard som jeg kun bruker av og til ( når SAS Amex platinum ikke kan brukes) Fikk nettopp mail at en også får bonuspoeng få uttak fra minibank med Mastercard. Poeng det samme som om en handler ( 10% av kjøpesummen) Det ligger 40 kroner i gebyr? når en tar ut penger fra minibank, men tar en ut noen tusen i slengen kan det fort bli noen eurobonuspoeng av dette.
Ja, 4% av uttakssum stemmer. Det står ikke i mailen, men når man trykker seg inn på tilbudssiden.Lurtlurt! Så Det blir noen dyre poeng...
med tanke på at man kan kjøpe 1000 poeng for 25 EUR hos SAS så er det ganske dyre poeng ja Uansett vanligvis en dårlig ide å ta ut cash med kredittkort..
Jeg har enda ikke forsøkt å knytte Trumf-opp mot DNB SAGA PLAT. Dette vil gi 20 poeng pr NOK 100 + trumf. På en trippel trumf torsdag - bare kjøpe grønnsaker så blir det ganske mange EB-poeng pr hundre-lapp brukt. Kanskje tilby seg å være "Jobb-frukt-Johnny" ?
Trumf har nå redusert den generelle opptjeningen til det halve,man tjener nå 0,5% (mot toidligere 1%) på alle innkjøp som ikke gjøres hos Trumfs egne særskilte partnere (Norgesgruppen og ViaTrumf): https://www.trumf.no/Spar-bonus/Spar-bonus-med-Trumf-Visa/ Det gir av dette at SAS Eurobonus World MasterCard gir en bedre opptjening på andre butikker enn gjennom Trumf.
Dette er grunnen til at eg og fleire andre har gått over til Shell Mastercard. Der får du framleis 1% på alle transaksjonar.
Nesten svindel fra SAS MasterCard sin side. Tror Bank Norwegian er blant de eneste kredittkortene hvor man kan ta ut kontanter ut at det trenger koste noe.