Heisann! Jeg tipper at tittelen sier seg selv, men som ny på forumet ønsker jeg altså deres input på: Hvilke bonusprogram burde man delta i? Helst en så optimal vinning som mulig (f.eks. 1 selskap per flyallianse for å høste dette hos samarbeidende selskap etc) med så få program som mulig. Litt info: Jeg har allerede SAS EB, med opptjening på Mastercard (DNB) og Trumf. I tillegg er jeg medlem av Miles & More (kanskje litt overflødig mtp. SAS, men har en visjon om å kunne bruke Lufthansa på alle flights jeg foretar, som først og fremst går til Norden og Europa), British Airways sitt program og KLM Flying Blue. (Jeg har også et Priority Pass Select (tror jeg) om det er relevant) Hvilke andre burde jeg vurdere for å dekke større deler av verden samt hotell/leiebil? Håper dette er innenfor å spørre om her, og at noen har god input! -M
Om du ikke flyr mye business i Europa tror jeg du kan droppe M&M. Jeg ville personlig satset på kun en allianse, enten SkyTeam eller Star, alt etter hva som passer best. Fordelen med SAS/Star er at det er greit overkommelig å få seg gullkort om man flyr litt. Skal fly mye mer med Lufthansa for å bli senator. KLM har svindyre awardbilletter, ellers har jeg lite å si om dem.. Leiebil får du kort kastet etter deg om du har et statuskort på fly eller et medlemskap et eller annet sted.. NAF medlemmer fikk feks Hertz toppnivå for par år siden.. Hotell foretrekker jeg Hotels.com. Her får du fin uttelling med bonusnetter + trumfpoeng ved bruk av viatrumf. Kredittkort bør du vurdere american Express rett og slett pga Companion Ticket. Dette gir deg 50% rabatt på en bonusreise for 1 eller 2 personer når du har omsatt for 100000kr på et kalenderår.
Takker for et helt rått svar. Da fortsetter jeg egentlig bare i samme kjøret som jeg gjør nå. Så fort jeg er ute av student-tilværelsen så kan jeg se nærmere på et AmEx-kort og jobbe mer resolutt mot å få oppgradert status her og der.