Hvilke land er åpne til vinteren?

Tråd i 'Reisemål' startet av Kaffen, 26. aug 2021.

1. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er i planleggingen av å reise vekk for vinterhalvåret til varmere strøk, og tenker på alternativene, og jeg ser at på siden til Kayak og der ser jeg at praktisk talt hele det amerikanske kontinentet er åpne for vaksinerte turister som meg. Ett sted jeg tenker mye på er Mexico, trives i Playa Del Carmen og området rundt der, men også Markkokysten da det er like nærme hjemme som kanariøyene men pengene rekker mye lengre der. Et annet sted er Sri Lanka, får lett 3 mnd der og kan ta border-run med flyet til Maldivene og stemple inn å bygge 90 nye dager.... :rolleyes:

Kayak.jpg

Men uansett, hva er deres erfaringer? Dette kartet viser hvor en kan reise, og som dere ser regnes det meste gult som grønt, bortsett fra en del Asiatiske land som strengt tatt burde hatt egen kode som orange på grunn av karanteneregler innelåst på ett hotelrom :oops:

tobeornot999 and EndreD like this.
  2. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror du må sjekke fargesynet.....minst halve det amerikanske kontinentet er stengt for andre enn amerikanere......

.....også er det det faktum at norske reiseråd fraråder reiser til hele regionen da selvsagt......

Arvid1410 liker dette
  3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,686
    Bonuspoeng:
    183
    Delen som er stengt for innreise er unntatt fra UDs globale reiseråd ;)

4. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,140
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lenge skal de globale reiserådene vare? Er det ikke på tide at man heller begynner å «leve med viruset» fremfor å forholde seg til restriksjoner og anbefalinger i evig tid?

Med dagens smittesituasjon er det også en viss risiko for smitte i Norge, men vi reiser rundt i landet allikevel……

5. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Cancun eller Havana er godt mulig.

Wiolenze liker dette
  6. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,140
    Bonuspoeng:
    113
    Er selv inne på tanken om en tur til Cancun.
    10k hver vei i Biz med Turkish. Begynner å bli vanskelig å holde seg hjemme nå….

Del denne siden