Hei, Jeg tenker å benytte CT senere i år, og meget mulig det blir C istedenfor F. Da er spørsmålet; hvilke selskap tilbyr best C? Skjønner at dette varierer mye innad i selskap med tanke på flytyper osv. men greit å få en idè om hvilke man bør sikte mot og hvilke man bør unngå. Har f.eks. lest/hørt at Ethiopian og Lufthansa ikke har spesielt bra C, men SAS har bra. Jeg er mest interessert i *A, men alltid fint å høre om andre selskaper også.
Det avhenger veldig av hvor og hvordan du vil reise da. Skal du f.eks til USA, er det lite vits i å anbefale f.eks EVA (som sies å ha en utmerket C, jeg har ikke prøvd de selv). Reiser du sammen med noen, er ikke Air NZ så bra for det sosiale aspektet.
Jeg planlegger en asiatur og har ambisjoner om å fly EVA, Thai og Austrian/SWISS i C .... Regner med å få et bra knippe og da også se dette opp mot SAS C ....
Kan bli en interessant tråd dette Selv har jeg null erfaring med F og C, og kun én IC reise i premium økonomi (SAS Plus). Bestilte ganske nylig en CT-tur med Thai C (777-300 og A380) på utreise og SAS C på returen. Gleder meg til å teste litt forskjellig, både under årets tur og forestående år Så det er alltid spennende å få med seg noen tips!
Singapore Airlines er den beste C jeg til dags har prøvd. Lufthansa hadde både kjipt sete og kjip betjening, men gode muligheter for å snakke med sidedamen. Eneste positive her var 2.etasje på 747-800. SAS hadde bra sete, men kjip betjening, mens Air Canada hadde kjipt sete, men hyggelig betjening. Thai First kan skilte med den beste flyopplevelsen jeg har hatt til dags dato, men så er det også eneste First jeg har prøvd.
Jeg ville forsøkt å lage en tur med følgende selskap: EVA ANA Asiana Turkish Swiss Austrian Air New Zealand Sinapore Airlines Men spørs hvor man skal som det nevnes
Jeg ville gått for noen av følgende: ANA Asiana Austrian EVA Singapore Airlines Swiss Jeg ville unngått: Lufthansa - Seks i bredden er kjipt. TAP - Seks i bredden og mangel på lie-flat er kjipt. Turkish - Det eneste positive jeg har hørt er maten er bra og prisene er rimelige. United - Åtte i bredden er kjipest.
Thai C er helt suverent det (hvis han skal til Asia). Singapore Airlines har jo litt bredere C seter (og litt mer hazzle med å legge som seng), men service messig mener jeg de er ganske like. Jeg reiser stort sett enten med Thai eller Singapore Airlines til KL, Bangkok eller Singapore, og pleier å variere litt mellom selskapene. Dessuten er jo Thai sin reise den desidert mest effektive til Thailand siden den flyr rett fra Oslo. Til India eller USA så er gjerne Lufthansa gode alternativer. Jeg er ikke enig i at disse er "dårlige" C kabiner. De er trumfer faktisk de fleste andre hvis du har reiseselskap fordi det er mange muligheter til å sitte sammen (i motsetning til en del av de andre selskapene som har færre seter i bredden.
1) Godt fornøyd med Thai C i deres A380. God mat, god seng, stille og rolig. Valgt for ny flight etter påske. 2) Skuffet over Swiss. Mulig forventningene var skrudd opp av lesing her på forumet. Middels mat og service i en full cabin. Blir ikke flere ganger. 3) Fornøyd med SAS. Maten er god nok for meg. Service varierer noe, fra trivelig til "grei". Venter ikke å bli perlevenner med crew. Dyp seng, litt kistefølelse. Kan velges igjen 4) LH C på korte nattruter fra Afrika. Ikke et primærvalg. 5) EVA skal snart prøves. Gleder meg, valgt etter positive beskrivelser. Trolig eneste gang jeg får pysj og Rimowa kit. 6) SQ C skal prøves til høsten. Der gledes.
Hear hear. Det er ingenting i veien med setet til Lufthansa. Fløy dem FRA-SFO for noen uker siden og det funka som fy det. A380 vindussete med masse oppbevaring. Kameraten ved siden av er tiltet andre veien og du kan strekke føttene helt ut i motsetning til mange andre, inkludert Singapore som har lovlig kort mellom setene, er du høyere enn 1,80 kan du ikke strekke deg helt ut. Ellers holder jeg en knapp på Austrian. Beste businessclassmaten som finnes. Ferdig snakka. Egen kokk ombord, egen kaffemeny.
Fikk booket Austrian VIE-LAX-VIE til min sommerferie tur til Statene. Kaffemenyen og maten ser jeg fram til.
Sliter med å finne både en 100% korrekt tråd for dette - og et generelt underforum for slike "hjelpespørsmål", men ifm dette temaet, kan noen fortelle hva man kan forvente fra selskapet ved en 16+ timer layover på BKK ved hjemreise fra Koh Samui til Oslo i Austrian biz klasse D?