Kjære bereiste forumvenner. Jeg skal på en liten bonusreise og kan velge mellom følgende selskaper på en longhaulreise på 7-10 timer, litt avhengig av rute: - Air Canada - Lufthansa - Swiss - United Hva ville dere tatt, og hvorfor? Har kun muligheten til å ta Air Canada på reisen til, og hadde sånnsett vært moro å prøve noe annet tilbake. Takker
Hvilken destinasjon er det snakk om? Husk at også Sas har et veldig solid biz-produkt. Ville valgt i denne rekkefølgen. Swiss får man singelsete (tronen) så er det konge. Jevnt over veldig bra mat. Ny lounge i Zürich som ser veldig bra ut. Lufthansa. Litt svakt med 2-2-2 men har du mulighet til å fly i 2. Etasje på jumboen så er det også en helt konge opplevelse. Lufthansa leverer generelt solid over hele fjøla. United. Har ikke prøvd dette selv men har lest ymse om produktet.
Takk for dine innspill! Swiss er Montreal - Zürich, på hjemmesidene ser det i alle fall veldig bra ut. Lufthansa er 747-400 fra Vancouver til Frankfurt, så man kan vel være heldig å komme seg opp i 2. etasje.
Jeg ville satset på Swiss og enkeltsete. Har ikke prøvd United, men synes at Swiss har et (litt) bedre produkt enn Lufthansa.
Holder også en knapp på Swiss i dette selskapet, selv om du vil få den gamle Business på denne ruten. Men det kommer litt an på hvor lang du er. Jeg er 1,86 og synes det er passelig trangt for pedalene hos Swiss mens Lufthansa's nye biz er romslig, men du vil ha en sidekamerat. PS! Andre etasje på 744 er First Class, 8 seter med tilhørende seng. Kommer du deg opp der, er du golden
Hos Lufthansa? Jeg trodde det bare var 747-8 som hadde F nå, og da i snuten på main deck. Med forbehold om at Seat Guru ikke alltid er 100% korrekt.
Jeg visste at de skulle fjerne F på de gjenværende 744 ifm innføring av Premium Economy, men ikke at det skulle gå så fort Du har dessverre rett. Da er jo annen etasje glimrende og jeg ville satset på Lufthansa for denne turen.
Det må jo ha vært den ultimate F-turen. Jeg var dessverre helt startgropa i min karriere som bonus-junkie da LH begynte å fase ut F på 744, så den muligheten er nok borte for godt, men man kan jo alltids håpe at 747 plutselig og uventet skulle få en slags renesanse med 747-8. Synes egentlig det er litt rart at F på 747-8 IKKE er på upper deck, i mitt hode ville det i alle fremstått som mer eksklusivt.
SAS og Swiss synes jeg har de beste produktene. Lufthansa på 3.plass og United på siste. Mulig jeg har vært heldig, men den beste servicen av de 4 har jeg fått av United.
Jeg mener å ha lest at årsaken til at du ikke finner F på upper deck lengre er vekten av de nye F-setene. Så når stol/seng-komboen ble fjernet og de nye F-setene skulle installeres så måtte de ned på lower deck.
SAS Business er faktisk ganske så bra, så ville heller gått for dem, booket med SAS til New York. Fra New York til Montreal er bare ett lite hopp så er du der. Unntaket om du kan fly first med Lufthansa, da stilles situasjonen din i ett annet lys ☺
Av det jeg har sett så er LH Biz et veldig volumprodukt, alltid stappfull kabin og ting føles veldig lite eksklusivt! Swiss ser bra ut på bilder i hvertfall! United Business så jeg noen bilder av og det er jo ikke akuratt lukrativt og komme midt i en 4 seters C rad hvis du får gammelt fly Utenom dette har jeg ikke klart å skille mellom Polaris Biz og Polaris First i ny config.
Jeg vil dessuten føye til at det er ikke nødvendigvis så topp å være i 2 etasje på 747, det er trangere der enn foran i snuten. Jeg prefererer nesa