Hvilken destinasjon for egotrip?

Tråd i 'Reisemål' startet av Sikiduck, 12. juli 2017.

  1. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Hei alle,

    Har lyst på en ny egotrip i høst, da til Asia muligens.

    Jeg har disse stedene å velge mellom:

    Bangkok, Phuket, Krabi (Thailand), Colombo (Sri Lanka), Denpasar (Bali), Singapore, Johannesburg, Cape Town, Maldivene, Sydney, Perth, Adelaide, Kuala Lumpur, Goa, Hongkong, Tokyo, Narita (Japan), Windhoek (Namibia), Nairobi, Ho Chi Minh City, Delhi, Seychellene, Melbourne, Zanzibar, Dar Es Salaam (Tanzania) og Auckland


    Hvor anbefaler dere? Jeg ser for meg Hongkong eller Bangkok, mulig Tokoy men det er vel ikke sesong på høsten (november-desember.)
    Det er vel og disse to stedene som er rimeligst og populært?

    Vet ikke hvordan stedene ser ut men vil gjerne at ting er sentralt. Sånn at jeg ikke må reise lange veiene for å komme til shopping, severdigheter og hotell.

    Hvilket sted ville dere valgt? :)
     
    Last edited: 12. juli 2017
    Edvard liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det er sightseeing og shopping som er på agendaen så kan du iallefall skrelle av badedestinasjonene.

    Hva med Bangkok og shopping, sightseeing og pris. Og en lokal avstikker til Ho Chi Mihn for mer sightseeing?
     
    Brunello and Sikiduck like this.
  3. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Nå har ikke jeg vært på alle stedene du nevner, men vil anbefale Singapore, da man kan velge mellom by og strandliv, jevn temp, men av og til skiftende vær. Skal til Singapore på ego-trip i morgen! :D

    God tur! :D
     
  4. torfje

    torfje Nytt Medlem

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk god pris fra Bergen til Tokyo med SAS. Reiser alene dit om nokon dagar, kan gje deg ein update på korleis det vert :)
     
    Sikiduck liker dette
  5. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Vil gi en stemme til Cape Town.
    Fantastisk by, god mat, fantastisk vin..
    Kort vei til vingårdene i Stellenbosch og Franshoek. Fin natur, mye histore og veldig bra vær i november/desember.
    Kan også eventuelt leie bil, å kjøre til Windhoek.
     
  6. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,128
    Likes mottatt:
    7,727
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor lang tid har du til rådighet? Noen av destinasjonene egner seg definitivt bedre enn andre for korte turer.
     
    Edvard liker dette
  7. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ALLTID sesong for en egotrip ;-)
     
  8. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Penger eller poeng? C eller F?
     
  9. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Slår et slag for Chicago jeg da. Fet by, trivelige folk og sas tar deg dit.
    Både @Eddie47 og jeg har egotripp dit.
     
    TigerTravel, KristianR and Sikiduck like this.
  10. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar alle! :)
    Leiebil er ikke aktuelt.

    Tenker èn uke.

    Penger. Tenkte Y, altså økonomi, kanskje C hvis jeg finner noe sviinbillig.o_O
     
  11. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tar tre dager i Sydney og en dag i Singapore som min egotripp i år (slutten av august) :) singapore biz
     
    Sikiduck liker dette
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,128
    Likes mottatt:
    7,727
    Bonuspoeng:
    183
    En uke er veldig godt med tid.

    Hvis du ikke har vært i Asia før, og dette er andre turen din alene, kan kanskje Singapore være et fint sted å starte. Det er lett å komme seg rundt der og veldig ryddig og ordentlig - så det kan gi deg en myk start.

    Det er imidlertid forholdsvis dyrt, så etter noen dager kan du hoppe over til Bangkok. Kort flytur og billig med f.eks. JetStar, og da har du en litt annerledes asiatisk storby. Finn deg et fint hostell og dra på eventyr med nye bekjentskaper - det kryr av backpackere i alle aldre i Bangkok.

    Vet om noen særdeles gode barer i Bangkok som ikke er altfor bredt kjent enda, kan få kokt sammen en liten liste hvis du er i humør for svært gode cocktails og rimelig gourmetmat.
     
  13. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Med Y-billett ville jeg ikke valgt for mange flybytter - altså en destinasjon langt borte med direkte rute fra Europa. Og med sol, varme og behaglige priser.

    Ettersom jeg har vært i Mexico City i år, så står denne byen som et godt valg som egotrip. Det er billig å bo der, det er veldig god mat til en meget behagelig pris, det er enkelt å komme til/fra by/flyplass, trygg by, flotte og stolte folk, og mye å se og oppleve.

    Kos deg og send reisebrev! Ikke helt Asia, men close enough med reisefeber...
     
    Sikiduck liker dette
  14. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    I økonomi hadde jeg glatt tatt hva som helst i Asia med ryggsekk...Bodd billig og spist mat 24/7!
     
  15. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,128
    Likes mottatt:
    7,727
    Bonuspoeng:
    183
    Bingo.

    For en uke trenger man bare skolesekken med plass til noen linskjorter, en shorts, komfortable sko og undertøy, solbriller samt et par støydempende hodetelefoner og en genser til flyturen. Klesvask er gjort på en halv dag for en liten tikroning.

    Shoppingen kan droppes og pengene som blir spart derfra kan brukes på mat.
     
    mhsalv, DanH, Sikiduck and 2 others like this.
  16. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Fly SAS billig til Hong kong. Et par dager her før du drar videre til Vietnam, Singapore eller en annen flott asiatisk destinasjon.
    På en uke kan man oppleve mye forskjellig :)
    God tur!
     
    Sikiduck liker dette
  17. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ønsker ikke å drive å bytte steder. Må være samme stedet tenker jeg. Tørr ikke forville meg på mange steder. Kan være kortere enn en uke kanskje og. Tingen er vel det er langt å reise for under en uke. Tenker dere det er kjedelig siden flere skriver å stikke et annet sted og?

    Tenkte å benytte meg av Qatar Airlines sin Paypal tilbud med 15% på flybilletter i økonomi og business. Men jeg vet at SAS flyr og rimelig til bla Hong Kong ja. Husker ikke om det er billigere eller hva.


    Ryggsekk ja:p vet ikke om det går bra. Trenger nok hotell. Hotell der nede er vel billig?


    Hvilke av dem er badedestinasjoner? Eller kanskje enklere, hvilke av dem er ikke badedestinasjoner.

    Er Singapore noe ala South Beach i Miami? Siden du skriver by og strandliv. Eller SoBe er vel ikke akkurat en by men ja.

    God tur til deg! :)
     
  18. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 02. jan 2022
    mhsalv, Markal and Henrik like this.
  19. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Naturen og templene i Japan er best på høsten, maten er god også kan du klatre Mt Fuji :)

     
    Edvard liker dette
  20. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Slik @Sikiduck har beskrevet seg selv tidligere, tror jeg det er mer til hjelp å anbefale trygge og greie destinasjoner uten for mye styr og med relativt rimelige hoteller. :)

    Ingenting galt i å tilbringe en uke på samme destinasjon, men mange av oss her inne (inkludert meg selv) er mer glad i å hoppe litt rundt til ett par forskjellige plasser når man har en uke til rådighet.

    Du har jo reist til USA for bare noen dager, da er ikke hoppet til Asia så mye lengre. En uke er en fin lengde.

    Jeg ville prøvd meg på Hong Kong, Singapore eller Kuala Lumpur (uten at jeg har vært i Singapore). Dette er fine store byer som er enkle å komme seg rundt i, samt at man kan gjøre mye forskjellig. Jeg er ganske sikker på at KL er den rimeligst av de tre alternativene. Kjempefin by med mye artig å finne på.

    Har du forresten vært i Asia før?
     
    Edvard and SAJblue like this.

Del denne siden