Hvilken kjede bør jeg koble meg til i London?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av kennethdreyer, 21. juli 2014.

  1. kennethdreyer

    kennethdreyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

    Jeg har ikke valgt meg et medlemsprogram for London (og gjerne andre EU byer), så det er vel på tide siden jeg ofte er i London i forbindelse med jobb.

    Skulle gjerne vært en kjede som har god dekning i USA også, siden jeg ofte er der (og roadtripper mye).

    Hvilke kjeder er gode i London? Og kan noen av de kobles mot SAS bonus?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Er du EBG kan du matche til Club Carlson Gull. Jeg liker også godt Intercontinental, for 200USD kan du kjøpe et såkalt Ambassador medlemskap som gir deg bl.a. sen utsjekk til kl 16 og oppgradering av rom.
     
  3. kennethdreyer

    kennethdreyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg er helt ny med dette, så da spør jeg - hva er EBG? Hva mener du med å matche til Club Carlson?
     
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir vel et spørsmål i forhold til hvilket prisleie du ønsker å ligge på.
    Skal det være de billigste hotellrommene i byen, eller er det luksus markedet du er ute etter.

    Fordelen med London er vel at de aller fleste store hotellkjeder er godt representert i den byen. Så om du velger Hilton, Sheraton, Marriott, Radisson eller Accor kjeden vil du ha mange hoteller å velge i.

    Spørsmålet igjen da er hvor mange netter du bor i året og om du har mulighet for å komme deg opp på et elitenivå i en av kjedene. Og da igjen er det om å gjøre å finne ut hvilken av kjedene som tilbyr de beste tilleggstjenestene for dem med gullkort og tilsvarende.

    Men gi oss litt mer info, så kan vi sikkert hjelpe bedre.
     
  6. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Og en ting til som er kjekt å vite - hva ønsker du å oppnå/hva er viktigst? Bonus til flyprogram for reise? Bonus til hotellprogram for overnattinger? Rask status på hotellet for oppgraderinger m.v.? Som nevnt over - London har de fleste hotellkjeder.

    Selv er jeg ikke fast "hotell-slave", men bor der det passer meg best ifht. pris og komfort så kommer bonusprogrammet i annen rekke.
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann, Kenneth og velkommen til Bonusfeber

    Dersom du bor 16-25 ganger på hotell i året, lønner det seg å være lojal mot ett program.

    Du sparer raskt mye når du tilbys gratis frokost, loungetilgang, gratis internet og oppgraderinger. I tillegg tjener du selvsagt mye mer som elitemedlem i ett program enn dersom du av og til stikker innom en kjede.

    Her er noen highlights fra diverse kjeder:

    Club Carlson

    Dersom London er ditt hovedreisemål, er Club Carlson og deres hoteller etter min mening ett godt alternativ. De har god dekning i London i alle prisklasser.For reiser andre steder i Europa, er også utvalget av hoteller godt, men i Americas og Asia er det mye dårlige hoteller rundt om. Club Carlson tilbyr god og enkel opptjening, men de er ofte veldig svak på det du får igjen som elitekunde. Du mottar ikke frokost som Gold og det er veldig få hoteller som har lounge. Alle deres hoteller har gratis internet for alle, så ingen fordeler der.

    Konklusjon: Enkelt å opptjene poeng til gratis netter og gode måter å ta ut gratisnetter, men dårlig med snadder for elite under betalte opphold

    HHonors

    Hiltonfamilien har også bra dekning i Europa, og har mange alternativer i London i alle prisklasser, selv om dekningen i Skandinavia ikke er veldig bra. Som Gold, er du garantert gratis frokost og gratis internet. Heldigvis gir ikke Hilton gratis internet på deres beste brands, så som elite får du dette gratis og nettet er vanligvis mye bedre enn på mange Radisson og Club Carlson hoteller der man gir dette gratis til alle. Man mottar ofte oppgradering til Executive floor rundt om, noe som gir tilgang til lounge og gratis drinker på kveldstid. Hilton har mange hoteller rundt om, men du skal bo en del mer enn hos Club Carlson for å motta gratis overnatting på gode hoteller. HHonors har dog mange flere luksushoteller noe Club Carlson ikke har noen av i det hele tatt.

    SPG

    SPG er det beste programmet for oppgradering til suiter og det programmet som har suverent flest hoteller i verdensklasse. Dekningen i London og resten av Europa er bra, men i noen byer finner du kun hoteller i den øvre prisklassen. Som Platinum, mottar du gratis frokost, internet og oppgradering til suite dersom dette er ledig. SPG er det eneste programmet som tilbyr dette.

    SPG er mitt favorittprogram og jeg synes de er flinkest til å ta vare på sine elitekunder. Bakdelen er at det er voldsomt dyrt å ta ut gratisnetter på de dyreste eiendommene. Det finnes også kun to hoteller i Norden, Stockholm og Helsinki.

    Marriott Rewards

    Stabiliteten selv. Det er utrolig sjelden man finner ett dårlig Marriott hotell. Bakdelen er at man må bo 50 netter for å oppnå Gold status hos dem og dekningen i Skandinavia er kun 2 hoteller, snart 3. Så du må bo noe voldsomt for å nå gull. Det er mange hoteller i London og servicen er generelt sett veldig bra. Ritz er også med i kjeden og du kan ta ut poeng der.

    Hyatt Gold Passport.

    Har kun to hoteller i London, begge er ofte veldig dyre. De har også veldig dårlig dekning i resten av Europa og dekningen de har er ofte ekstremt dyre eiendommer. Så selv om Hyatt har ett meget godt program, det neste beste i verden etter min bok, ville jeg ikke anbefale Hyatt til ditt reisemønster

    Le Club Accor

    Ubrukelig program i min bok. Veldig mange hoteller, men jeg har aldri mottat noen form for snadder som Platinum medlem av deres program

    So there you have it.
     
    Jørgen, sitrus and Henning like this.
  8. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    For å supplere Tommy, kan jeg legge til IHG Rewards Club som er programmet til InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn osv.
    Dette programmet er en favoritt blant mange bonusjegere, fordi det er meget enkelt å opptjene poeng samtidig som man med jevne mellomrom kan få god valuta for poengene gjennom PointBreaks. I tillegg kan du kjøpe deg status.
    Les mer om dette her og her.
     
    Jørgen liker dette

Del denne siden