Siden min billett idag ble kansellert og jeg fikk go fra customer service for å booke om til en (mye) dyrere billett med Norwegian, skal jeg nå søke om å få mellomlegget refundert. Hvilken mail sender jeg denne forespørselen til?
If, however, a cancellation or delay is caused by circumstances beyond SAS actual control – such as weather conditions, airport or airspace restrictions, political instability, security risks or strikes – you are not entitled to such compensation. Please note that you, regardless of the above, still may qualify for care (i.e. expenses during the delay such as food and drinks at the airport). If you are not eligible for compensation, check if your travel insurer and/or credit card provider might cover these costs
Lurer på det samme som trådstarter. Jeg trenger heller ikke å søke om kompensasjon, men bare refusjon av direkte kostnader. Skal linken i post nr. 2 i tråden også brukes til det formålet?
Jeg får ikke til å legge inn linken her dessverre. Jeg fikk beskjed fra kundeservice om å bruke "General complain og compliment" form (samme linken som i p.2 bare uten Secsons/EU261) og velge "Flight disruption" i drop Down liste. Husk å legge ved alle kvitteringer sa de også
Jeg valgte å sende det til diamond-mailen, så får de heller oppgi hvor den skal sendes når jeg får svar fra dem.
Dette er ett juridisk tvilstilfelle for det er streik organisert fra i innsiden av SAS angående interne avtaler i SAS, altså ikke noe som dekker over hele linja, sånn som en generell pilotstreik organisert på nasjonalnivå, noe som ville ført til streik i både Norwegian, Widerøe, SAS og andre nasjonale selskap som flyr i Norge. Force major er eksterne forhold, ikke interne forhold, eller der ligger usikkerheten. Så denne streiken kan bli en god test på dette fordi saken er noe usikker.
Dette var rette stedet for å få kompensert ekstra kostnader for booking av andre biletter/flyselskap etc. Fikk svar umiddelbart & penger på konto neste dag. http://www.care.flysas.com/SelfService/ClaimSAS/
Jeg snakket med SAS på telefon i dag og fikk beskjed om å bruke skjemaet for EU 261. Ville da få refundert kostnader for annen reisemåte der, men ikke få EU-kompensasjon.