Hahaha - lurer på hvilket "ekstraordinært fordelskort" det kan være snakk om... Utklipp fra artikkel på vg.no:
SAS gir vel gjerne EBG til idrettsutøvere på et visst nivå. Tror seniorskilandslagene for begge kjønn har EBG-kort. Men bevares, det kan godt være at de rent faktisk flyr det inn selv også.
Har sett flere ganger at det har hengt et bilde i Gull stua på OSL med diverse skifolk hvor dem viser fram EBG hvert fall.
En tidligere idrettsutøver som vant Olympisk gullmedalje fortalte meg for lenge siden at alle som vinner gull i OL får lifetime EBG. (Disclaimer: dette er noen vage minner fra den gang jeg ikke kunne noe om dette gamet og jeg kan ha misforstått)
Haha.....for egen del synes det mer behagelig å fly nok hvert år til evig gull enn å skulle trene seg opp til en gullmedalje i OL gitt Tipper det går færre timer også
.... som nevnt noen ganger, jeg har "sittemage" og ingen OL gull .... Har sittet meg til evig EBG ... egentlig burde jeg vel ha sittet meg til evig EBD hvis jeg tenker nøye etter ....
Jeg skrev melding til journalisten med spørsmål om hva ekstraordinært fordelskort er . Skrev videre "Kan vel ikke være det samme som et gullkort i eksempelvis Star Alliance? Det er jo ikke så ekstraordinært, akkurat." Fikk dette til svar: "OK Takk for info. Mvh Ø J (sølvkort SA)" Synes det var litt sporty
Ikke dårlig å få et svar fra journalisten Er nok mange som ikke henger rundt her på forumet, som tenker at alt som er en fordel fremstår som noe "ekstraordinært"! - shu
Vil anta med dette kompetansenivået at SA = SK ;-) Leste forresten nettopp en artikkel hvor noen hadde postet at de hadde reist svært mye med fly, hele 20 ganger de siste 2 årene. Så at vi her inne lever i en egen (champagne) boble er rimelig klart
Loooool vi fløy 20 ganger på 3 uker i juli Men har laget et begrep som gjør det mer spiselig for utenforstående. Jeg sier vi dro på "FLYFERIE". Anbefaler ordet på det sterkeste!