Vi reiser fra cph-nrt (sk 983) på torsdag. Hvordan kan jeg vite om hvilket fly vi får? Hvis det er den gamle LAN- kjerra, vil jeg være mentalt forberedt. Er det et nettsted som viser hvilket reg.nr eller lignende som er satt opp? Og er det noen som kan sjekke om hvor mange ledig seter det er i C? Tusen takk for hjelpen.
De bruker ikke ex-LAN maskinen (LN-RKP) på NRT, da denne mangler hvilekabin. Det er primært ORD, EWR og IAD det er risiko for å få den (også gått til PEK noen ganger).
Ble nysgjerrig, hva er det med denne maskinen som skiller den fra resten? Risikerer jeg at turen jeg skal ta i februar ikke blir optimal?
Utvendig er den lik, men på innsiden så er det LAN Chiles kabin med deres seter i en 2-2-2-konfigurasjon i business. Bakover i kabinen er det 2-4-2 hele veien med bedre benplass i Plus.
Aiai, på tide SAS får seg nye fly. Hvis man allerede har reservert seter i det som er den nye kabinen, risikerer man får dette flyet? Utover ved uforutsette hendelser da.
Det er et backup-fly, så det er en liten risiko for at du får det hvis det skulle skje noe uforutsett med noen av de andre flyene. Du kan følge med på hvor det har flydd og hvor det er satt opp her: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ln-rkp
Takk for at du sjekket @Travellingalf. Vi får sates på at budet på upgrade.com på returen går igjennom og at det ikke er sååå fullt der.
LN-RKP har fått montert inn Plus-seter fra den gamle kabinen til SAS. Så SAS Plus er ganske identisk med alle andre A340-maskiner nå. Fire rader med 2-3-2.
Jeg fikk dette flyet til IAD en gang (bare dit). Det var ganske slitent ja..... Satt på rad 1 og setene var regelrett løene, armlener som datt ned ved belastning osv. Crew var åpenbart misfornøyde de også. Alt i alt var det allikevel en grei tur, men TV-systemet virket ikke på noen av plassene våre. Vi fikk utdelt iPad så det var jo greit nok. Største "skuffelse" var at det ikke er lie-flat. Skrev tidenes høfligste klage på at TV ikke virket og fikk 9000 poeng hver i "erstatning". Synes selv det var veldig bra kundeservice av SAS! Så til saken: leser i tråden og har lest før at LAN-flyet er et reservefly, men really? Det ser jo ut som det er ute og lufter seg daglig, så det må da være satt opp i planen til SAS? mvh John
Det er ikke satt opp i planen så fremt det ikke er tekniske problemer eller eventuelt planlagt service på A330/A340-maskiner. Det har dog vært litt gruff i det siste, var senest for et par dager siden at en trapp på EWR kolliderte med motoren på en A330 (LN-RKM) slik at den var ute et par dager. Da ble LN-RKP satt inn. Det har også hendt flere ganger at SAS har brukt den i Europa når A320/A321 maskiner har vært ute. Vi var en gjeng herfra på vei hjem fra Star MegaDO 7 som fikk LN-RKP fra ATH-CPH. Det var en bra tur, ikke sant @Travellingalf, @Stuttfeiten og @Baldrick?
En alldeles strålende tur ja! Skulle gjerne fått den maskinen hver gang jeg flyr i Europa. For ikke å snakke om innenlands - DET hadde vært moro det!