Jeg trenger reiseinspirasjon for nye eventyr, og i den anledning lurer jeg på en ting: Hvilket reisemål dere besøkt, har gjort best inntrykk? Min favoritt så langt er Okinawa. Var der for noen år siden sammen med en kompis. Et veldig spennende reisemål med fin natur, strålende strender og interessant historikk. En kveld vi satt på et utested på toppen av en boligblokk, kom vi i snakk med en gammel innfødt karatemester. Han hadde mye spennende å fortelle, og det ble en veldig morsom kveld - hvor språkbarrierene gjorde det ekstra gøy I løpet av kvelden ble vi dratt med på karaokebar, og dagen etter fikk vi være med på karatetrening. Veldig gode minner! Hva er deres favoritt? Og hvorfor? - shu
Jeg er ikke veldig bereist, de fleste turene går til USA. Min favoritt er nok Huntington beach. Grunnen er at vi trives så godt der, hotellet vi bor på har winehour rundt "bål" hvor det er veldig lett å komme i kontakt med andre. En supernydelig solnedgang, og et flott sted å gå langs stranden en tidlig morgen. En liten strandby vi koser oss glugg i hjel i
Er dette Shorebreak hotellet på Huntington Beach? Booket inn en natt der i slutten av september, ser veldig bra ut
Jupp Elsker det stedet. Nå er vi IC noe som selvfølgelig gjør det enda bedre. Pass på å meld deg inn i Karma så får du 10 dollar til minibar og gratis internett! Og så håper jeg du får skyfri himmel på kvelden
Var meget positivt overrasket over Sri lanka. Var der i 1999 og er et land jeg veldig gjerne kommer tilbake til.
Liker Hong Kong jeg. En herlig metropol jeg aldri får nok av. En ypperlig blanding av både vesten og Asia. Muligheten til å spise Dim sum på en michelin restaurant og betale småpenger passer meg perfekt. Utsikten fra enkelte hoteller i Tsim Sha Tsui mot øya blir jeg aldri lei av.
Min favoritt er Encinitas, forstad til San Diego, CA. Ingen over Det er noen fler, men best på Harley så det teller nok ikke i dette selskapet
Aitutaki - en av øyene i Cook Islands. Trivdes også meget godt på øya Vieques i Karibien. Av storbyer er New York og Sydney favorittene
Nord-norge. Senja, andøya, vesterålen, lofoten, helgelandskysten. Langt-unna så var Serengeti en opplevelse for livet. Storbyfavorittene er Hong Kong og Køben
Jeg var svært imponert av den franske vulkanøyen La Reunion i det indiske hav. Det var en utrolig kontrast å komme fra det røffe og uutviklede Madagaskar til et velorganisert fransk samfunn med levende vulkaner og høye skogskledde fjell. En uke på denne øyen anbefales på det varmeste.
Tur med Elvebåt ned mekongelven, i Laos... Og opphold på "4000 Islands" helt sør mot grensen til Cambodia, er nok en av de oppholdene jeg oftest ser tilbake til i mitt hode.. (tom for strøm på kamera ved ankomst, og ingen mulighet for lading, så ingen bilder..) Utrolig vakkert, og lite turisme.. noe backpackere, men det var det hele.. Bodde i bungalow langs elven. Dro på fiske med de lokale. Spiste slangesuppe hvor hovedingrediens tidligere på dagen hadde skremt livet ut av vår franske bungalow nabo.(den lå på terassen hans) Drakk oss fulle i bilring nedover mekong, mens vi lekte "Me-KongenBefaler"(la elven føre oss hvor den vil) for så å innse at vi var på vei mot toppen av en foss, og måtte stripadle mot land(rusen forsvant fort da) Det trenger ikke være fint for å være flott på tur! C
Tokyo står høyt på listen. Vil alltid tilbake dit. Ellers var Australia som land og kontinent helt utrolig bra. Blir enten Japan/Tokyo eller Australia for meg, men hardt å plassere et av de på toppen.
Du kan fly med innenriksfly fra Orly til St Louise hver dag! AF eller Air Austral. Vil du reise med *A kan du ta Austrian eller Turkish til MRU og fly "lokalfly" Air Mauritsius eller Austral til RUN. Dette er en flygning på vel en time som flys med ATR, A319 eller A340(!) hvis du flyr med Mauritsius .... Alternativt kan du fly med Turkish, South African eller Ethiopian til TNR og fly med Austral eller Air Madagaskar(MD) til RUN. MD flyr gjerne med ATR, B737 eller A340(!) .... Vi fløy en 36 år gammel 737 fra TNR til RUN og den så slik ut også, både innvendig og utvendig.