Jeg bestiller ca 90-120dager pr år på hotell i jobben min, men jeg ønsker jo og dobbeldippe eller trippeldipping. Idag betaler jeg med SAS Amex Plat, så det kommer inn 20/100 EB der, jeg kan og velge å få 500EB pr natt (Scandic). Men pr idag har jeg tatt ut Scandic friends poeng, noen som vet hvordan jeg kan enda maximerer dette?
Kommer an på hva du ønsker å oppnå... for å oppnå flest mulig Eurobonus poeng ville jeg bestilt via viatrumf og Expedia. Da oppnår du flere poeng enn om du booker direkte. Men det kan jo ødelegge statusen og poengopptjeningen i Scandic friends.
viatrumf->hotels (med rewards)->betal med amex. Da får du i tillegg 9-12 gratisnetter, det hjelper jo på ferien. Hvis du ikke vil ha gratisnetter så book uten rewards eller med expedia.
Hotels med Viatrumf. Vurderer å bytte over til Expedia, men ikke funnet tid til å sette med inn i programmet deres enda. Unntaksvis direkte om det er penger å spare. Fant for noen år siden ut at hotellprogrammer gir for beskjedne fordeler til å være verdt innsatsen (bo på hoteller jeg kanskje ikke ellers ville gjort for å holde meg innen en kjede). Nå bor du mer på hotell enn meg, og vil antagelig klare toppstatus i to programmer, men jeg tror valget mitt ville vært det samme.
Hvis jeg kjører ViaTrumf --> hotels/expedia, kan jeg da ta ut feks. scandic friends når jeg kommer på hotellet eller får man ikke poeng der hvis man kjøper igjennom hotels eller expedia feks? Dette skulle da gi meg både trumfpoeng + poeng via amex + scandic poeng?
Jeg har ikke testet ut Scandic... men all erfaring tilsier at du ikke får poeng fra Scandic ved booking fra tredjeparts nettsider. Vilkårene for Scandic friends sier noe om dette.
Jeg kjører Hotels.com gjennom Kickback eller Viatrumf. Booker mange netter for venner og kjente så jeg nyter godt av bonusnettene når jeg skal reise. Det teller mer enn Eurobonuspoeng for meg, for de renner inn på reiser og jobbrelatert kortbruk
Får ikke poeng fra hverken Scandic, Nordic Choice eller Thon dersom du bruker Expedia eller Hotels.com.
Nordic Choice er forresten med på viatrumf. Så da skal man kunne få både trumf og fordeler/poeng hos Choice. Selv bor jeg mye på hotell, men alt på jobben bookes gjennom Egencia. Så da blir det Scandic friends poeng. Får en voucher på 150 kr hver dag om ikke annet Har vurdert et par ganger om jeg heller skal ta eurobonus for oppholdene, men har falt på at det er greit med status hos Scandic også.
Dere som bestiller via expedia og hotels, får dere poeng på hotellprogrammer? Jeg har vært lojal til IHG og utelukkende bestilt rett fra deres side for å få IHG statuspoeng, men vet ikke om det er verdt det. Da får jeg jo ikke dobbelt/trippeldippet Eurobonuspoeng (Viatrumf+Expedia+Amex), så vurderer å bare droppe å samle hotellpoeng og heller gå all inn for Eurobonuspoengene som er vel så viktig. Hva er den beste strategien?
Du får som regel ikke poeng på hotellprogrammer. Hva som er den beste strategien må du nesten vurdere selv. Det kommer an på hvor mye du verdsetter hotell-poengene du får (samt en eventuell status du måtte opparbeide deg) versus Eurobonuspoeng. Personlig er jeg semi-lojal mot Hilton på grunn av gullkortet jeg har der og hvis det er et Hilton-hotell hvor jeg reiser (som også passer med prisnivået mitt) så bestiller jeg gjennom Hilton sine sider. Hvis ikke bestiller jeg på Hotels/Expedia.
For min del bruker jeg Choice i Norden og bestiller dette via Viatrumf. Jeg får da Choice poeng på disse overnattingene og jeg synes det er greit å ha oppgradert status på Choice (jeg har platinum). Ellers prøver jeg å booke det meste via hotels, selvfølgelig via Viatrumf det også, og får bonusnetter der (i tillegg til AmEx poeng selvfølgelig). Jeg prøver å styre unna Scandic så godt som mulig ettersom jeg synes disse hotellene ofte er ordentlig triste, men på enkelte steder jeg reiser i jobben er Scandic faktisk beste alternativ likevel. Får da ikke friends poeng når det er booket via Viatrumf/hotels