Hehehe... jeg har altså en avgang til CPH i kveld, men vil gjerne dra tidligere. Har en fullpris plus-billett, men alle flyene er fulle når jeg prøver å bestille. Spørsmålet er: Hvor store er sjansene for at det er et ledig sete? Noen som har prøvd? Xxx.
Hvor mange % fyllingsgrad fullbooket er vet jeg ikke. Men antar rimelig fullt etter helt fult. Dog er sjansen for at noen avbestiller eller ikke møter opp veldig stor. Så har du en full flex bilett ville jeg prøvd meg på innsjekking eller ved gate om du ikke har bagasje. Antar sjansen er størst ved gate
Regner med det er rimelig fullt i eco, siden det er ferietid, men HÅPER jo at det er folk med plus som endrer på billettene sine. Fulgte med litt i går og så at flere av flyene kunne bestilles innimellom. Jeg tror jeg tar sjansen på 13.40 ev. 16-flyet. Hvis ikke er det ikke mer enn 35 min. å kjøre hjem igjen. Ev. kan jeg ta med meg jobb. Hahahaha, av en eller annen grunn er jeg ganske effektiv på flyplasser/fly, da har jeg ikke noe annet å gjøre liksom... Tusen takk for svar! Xxx.
SK1465 på søndag (OSL-CPH) var overbooket med 25 personer eller noe slik, og det virket ikke som noen meldte seg frivillig til buss-for-fly.
Ops... Antar det er ferien som gjør at det er Texas..... Mulig jeg ikke gidder å prøve en gang... Xxx.
Tja, jeg holdt meg på god avstand fra begivenhetenes sentrum, men det oppsto et skikkelig rush mot gateskranken da de uheldige som ble nektet boarding ble ropt opp, inkludert én som fektet med et diamantkort. Skulle ikke forundre meg om de i gaten hadde klart å plukke en diamantkunde av flyet. I alle tilfeller godt gjort å overbooke med minst 25 stk. i utgangspunktet.
Har bare gull. Men hadde forventet at alle på flyet var diamant eller gull om jeg skulle blitt kastet av selv med mitt usle EBG
Mulig det gjøres litt forskjellig, men slik jeg har oppfattet det, prioriteres PAX i Plus og deretter (eventuelt) de med connecting flights. Dernest ligger vel stat(u)sløse lagelig til for hogg, før de eventuelt plukker PAX fra lavere statusnivå og oppover til man har seter til resten...
SAS overbooker ikke med 25 uansett størrelse på flyet, så det har helt sikkert vært versjonsbytte. Ikkeno moro for de i gaten, men bedre enn å kansellere.