Norwegian sin produksjonen av sommertrafikk 2016

Tråd i 'Reisemål' startet av SASlovah4evah, 02. juli 2016.

  1. I anledning at Norwegians ledelse har krasjlandet fullstendig hva gjelder planlegging av produksjonen av sommertrafikken, var jeg innom Norwegian og sjekka hvor mange avganger de har Tromsø-Oslo i morgen. Jeg skal nemlig reise (med SAS), og tenkte at om det ble kansellering hos Norwegian, og ombooking av paxen til SAS, så kunne det jo vært kjekt med en frivillig denied boarding og ekstra cash.

    Jeg ble endog veldig paff, da jeg så hvor få avganger Norwegian har. 3 avganger har de i morgen, på en Søndag i starten av fellesferien, mellom Tromsø og Oslo. 06:30, 11:15 og 16:20.

    Vet dere hvor mange avganger SAS har? 7 avganger har de. Over dobbelt så mange. 08:10, 14:00, 16:00, 17:05, 18:45, 19:20 og 20:55.

    Jeg skal selv dra med avgangen 18:45, noe som gir meg nesten en hel dag sammen med familien min, før jeg må reise. Det betyr veldig mye for meg, og jeg kjente brått hvor mye det betyr for meg å ha denne valgfriheten, og å ha et såpass bredt ruteutvalg mellom nord og sør.
     
    Insomnia4u liker dette
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Vi er mye i den samme situasjonen ut fra Ålesund (til Oslo) også. Norwegian har to avganger i morgen (søndag) mens SAS har totalt sju, derav tre direkte. Enda en grunn til at SAS er mitt foretrukne selskap.
     
  3. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Antallet daglige avganger trumfer det meste.

    Muligheten til å komme til riktig by så tett opp mot et møte som mulig er en kjekk for med frihet. Enda bedre er følelsen når du kan booke deg på et tidligere fly fordi du har vært effektiv og kan stikke et par timer før planlagt. Ha er poenget med full flex når du ikke har avganger å velge mellom?
     
  4. Lumpen

    Lumpen Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    13
    SAS er stort sett bedre enn DY på frekvens, mens DY er bedre på det å tilby direkteruter, spesielt fra de litt større flyplassene. Mye av SAS sitt konsept er jo å feede til de tre store (OSL, CPH, ARN) og så videre ut i Europa. Dette gir gode frekvenser både trekantsambandet og også ut til provinsene.

    Jeg liker direkteruter, men flere slike vil selvsagt gå ut over frekvens eksempelvis på TOS-OSL. Da foretrekker jeg høy frekvens til OSL.
     
  5. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg tror veldig mange ikke bryr seg om tilbudet fra et gitt selskap. Men derimot totaltilbudet. Hva passer best for meg, når jeg skal reise. Fargen på flyet er ikke så viktig.
     
  6. Lumpen

    Lumpen Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    13
    Nå representerer vel ikke dette forumet akkurat "folk flest" da... Og når selskapene ofte flyr nærmest vinge mot vinge blir ikke nødvendigvis totaltilbudet så mye bedre, annet enn økt setekapasitet.
     
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at OP lovpriser valgfrihet. Jeg er helt enig. Det gjelder jo da også feks pris. Og utnyttelse av dagen hvor DY passasjerene har 1t og 40 min bedre tid i Oslo med familien, eller på å rekke fly videre. DYs direkteruter er også et stort pluss. OP skjønner selvsagt at DYs konkurranse på hennes rute bidrar til hans lommebok og.
    Ellers er det jo klart at time er money og er det viktigste for biz folk. Vanlige barnefamilier med bedre tid som svetter når melkeprisen øker booker selvsagt DY. Mye å spare. Så får de heller ha reiseforsikring og innsikt i EU261/04.
     
  8. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er en medieforsterket myte, i hvert fall domestic. Bare prøv å gå inn på ITA Matrix på TRD-OSL på nærmest hvilken som helst dag, og du vil se at SAS har billigere billetter enn Norwegian midt på dagen og sent. Dvs barnefamilier med melkeprisangst kommer bedre ut av det med SAS. Denne Norwegian=billig myten kommer trolig av at SAS har en lei tendens til å kjøre opp prisene på de mest attraktive rutene morgen og ettermiddag. Ja, også litt long haul ruter kanskje ;)
    Lurer virkelig hvorfor ikke SAS kjører litt hardere på dette temaet, og legger ut linker til Matrix så folk selv kan sammenligne?
     
    milehigh, SASlovah4evah and kaijoar like this.
  9. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Personlig synes jeg denne reduksjonen som SAS og Norwegian kjører i skoleferien er meget irriterende. Det er vel like mange som er ute å flyr da som ellers i året?

    Ferieavvikling for de ansatte kan vel fordeles ut over året, eller er det slik att de fleste vil ha ferie om sommeren?
     
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Min påstand er at de som ikke flyr ofte bare sjekker der de mener det er billigst, utifrå det de ser i media, og da er det selvfølgelig NAS. Min erfaring er at SAS like så ofte er billigere en NAS, på utenlands reiser og spesielt for oss som ikke bor i Oslo. Da forutsetter jeg også at man har med seg en koffert på reisen, og ikke tar med seg niste på vei til f.eks Los Angeles. Innenlands så er nok SAS dyrest, men her kan man også bruke bonuspoeng for å komme seg til Bodø. Ungdomsbilletter gjør at det i de fleste tilfeller blir billigere en snitt prisen til NAS, for de som er så heldig at de kan benytte seg av det tilbudet.
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Frekvens er selvsagt utrolig viktig for de som betaler mest for billettene. Når det gjelder Norwegian vs. SAS kommer det veldig an på marked

    Så selv om Tromsø har bra frekvens, er det unntaket mer enn regelen. Til Evenes er Norwegian størst, på vinteren opererer ikke SAS til Evenes på lørdager overhodet, mens Norwegian snur to 737-800. Fra Trondheim er Norwegian bedre, mens fra Bergen og Stavanger er de like.
     

Del denne siden