Hvor lenge har dere vært i en lounge (frivillig)

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av TravelManBiz, 13. okt 2018.

  1. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har min neste CT tur med sønnen min i februar neste år. Vi skal til Singapore for å være noen dager der siden vi har familien til kona der. Vi har avreise fra Singapore på fredag 1840 med SQ F til CGK. Planlegger å sjekke inn på onsdag ettermiddag på Changi T3 og bo 2 netter airside på Changi. Med SQ kan man sjekke inn opptil 3 dager før. På Changi har de jo svømme basseng og kino airside samt at vi har tilgang til The Private Room hele tiden. Vi overnatter i airside hotell. Synes det er et bra opplegg:):D Vi har da ikke lov å gå ut av flyplassen da dette er forbudt ved lov og kan medføre arrestasjon:eek:

    Er det noen andre som har hatt lengre opphold her på en lounge / flyplass frivillig?
     
    Elo, Stuttfeiten and NoLimit like this.
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    «Frivillig» BKK ca 10 timer. Vi var 2 stk helt i blinde så hadde ingen andre muligheter. Timene fløy når vi først fant en Lounge hvor vi var alene...
     
    Stuttfeiten and TravelManBiz like this.
  3. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,175
    Bonuspoeng:
    93
    Hver til sitt.
    Langt fra det jeg ville gjort, men du / dere har sikkert en god grunn.
    For å svare på spørsmålet er vel knappe 10 timer min personlige rekord - da i forbindelse med ombooking pga. kansellert flight dog.

    Kanskje se The Terminal (https://m.imdb.com/title/tt0362227/?ref=m_nv_sr_1), før dere legger ut på dette eventyret? :)
     
    Last edited: 13. okt 2018
    Adrian E, vegardg, Baldrick and 2 others like this.
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg hadde 13 timar på bakken i Frankfurt i fjor sommar på heimreise. Dagen vart delt mellom FCL og FCT. Eg var ikkje menneskje igjen på fleire dagar. Men fikk helse på Herr og Fru @MadsVaHa og handla gaver til nieser og nevø, så eg hadde litt utbytte av dagen. :)

    Det er ikkje fullt så travelt på utreise synest eg. 10 timar med @Travellingalf i E-loungen i Zürich forrige veke gjekk veldig fort.
     
    Travellingalf and Eddie47 like this.
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Har vært ca 11 timer i Gullstua på Gardermoen av alle ting. Vi skulle ha ett arbeidsmøte som vi var ganske sikre på at vi skulle ha, men så ble de andre på bedriften slått ut av en massiv influensa som gjorde at bare 1 av 3 arbeidere var stridsdyktige som skulle være på møtet. Siden jeg var en av de oppegående, og billetten ikke kunne bookes om til en forsvarlig pris, så satte jeg meg på flyet til Oslo og gjennomførte arbeidsdagen i en av kontorbåsene der. Trengte jo tross alt segmentene for å sikre fornyelse av EBG også neste runde :)
     
    Last edited: 13. okt 2018
    furlong, henrikvd and Xflipper like this.
  6. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    546
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Har du sjekket ut at du faktisk får tilgang til The Private Room hele tiden? Star Alliance har følgende generelle policy for lounger: "Your flight departs on the same day of your visit or latest by 05.00 AM next morning."
    Så kan det jo være at man gir unntak for en første klasse passasjer. Men ville ikke gått inn uten å få det bekreftet.
     
  7. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg og kona var der i fjor på samme turen og da sjekket vi inn dagen før og overnattet på flyplassen også, det var ikke noe problem og flyet gikk 0840. Står jo at vi kan sjekke inn opptil 48t før på denne adressen:
    https://www.singaporeair.com/en_UK/us/travel-info/check-in/counter-checkin/

    Som jeg nevnte har de jo både svømmebasseng og kino der så vi får nok tiden tll å gå. Jeg har bodd 3 år i Singapore så jeg har sett det meste av byen:)
     
    NoLimit liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Med fruen, evt kompiser på fyllekule kunne jeg kanskje ha vurdert noe slikt under spesielle omstendigheter. Aldri i livet med en av ungene, de ville ha tørna.
    Dessuten; ja jeg liker å reise, men å tilbringe flere døgn på en flyplass? Nei, livet har for mye annet å by på.
     
    Eddie47, Adrian E, Xflipper and 6 others like this.
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Dro en gang(frivillig) ut til EWR 6 timer før avgang. Hadde nylig blidt hekta på lounge og det bedre liv foran i gardinen. Men etter og ha kommet ut og sett at verken en stappet SK lounge eller en litt stusselig LH senator lounge var noe og rope hurra for gjør jeg ikke det igjen.

    Får stadig høre det den dag i dag av min bedre halvdel :p. Kan jo ikke akkurat klandre henne for det heller da o_O
     
    Scandipendler and Are like this.
  10. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Men det er vel en veldig stor forskjell mellom en SK eller LH Senator lounge mot f. eks FCT eller The Private Room? Jeg ville jo aldri heller brukt mye tid på de 2 første loungene. Men jeg og kona hadde 6t i FCT og nøyt hvert eneste minutt. I tillegg er det jo mange fasiliteter på Changi som ikke andre flyplasser har som jeg har nevnt. Blir nesten en liten Staycation:):D

    Får jeg ikke lov å sjekke inn 2 dager før er det jo bare å reise tilbake til leiligheten i Singapore:)
     
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Tpr eller fct er jo i en annen liga og helt innafor å være 6 timer. Har lest at tpr ikke er så bra som FCT. Men hadde lett vært 6 timer frivillig begge steder ;)
     
    TravelManBiz liker dette
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Han godeste @Upsaker var jo lite fornøyd med TPR, fikk ikke inntrykk av at han ville vært der i 6 timer i alle fall... Men han hadde en smashing time i FCT - ref badekarbildet av han :D
     
    Upsaker, NoLimit and Eddie47 like this.
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått med meg det. Har 8 timer conection i sin i februar og går ingen bedre fly med mindre tid så får gjøre det beste ut av det ;)
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Da rekker du jo en svipptur til Malaysia :)
     
    Eddie47 liker dette
  15. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Spørs om det er av interesse. Får vurdere litt :)
    Rekker vel også eventuelt en tur om til Singapore om en ønsker?
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde i alle fall ikke vært 8 timer på flyplassen...
    Frankfurt er en ting, Singapore er noe annet..

    Men for all del, godt mulig Frankfurt har mer å tilby en badeender og champis...
     
  17. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er definitivt ikke noe som jeg vil prøve å slå :) Frivillig tid i lounge tror jeg er null minutter :) .... men for all del det kan være fint å ha en lounge å vente i før flyet går.

    Hvis det er mer enn 30 minutter i lounge så bruker jeg som regel tiden i servicedesken i loungen for å finne et tidligere fly..... :)
     
  18. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg og fruen hadde 8 timer på TPR i Singapore. Det var ca. 5 timer for mye. Stappmett etter ankomst i F. Og jeg var vel egentlig stappfull etter ankomst i F, så det ble mye vann og kaffe.

    Personlig hadde jeg ikke bodd på flyplasshotell så lenge, med mindre du har en svært "tørst" sønn som setter pris på en DP til frokost....
     
    Scandipendler and vegardg like this.
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Til dere som har vært der på SIN. Ser det går et fly nå som gir 1 time og 15 min Connection. Litt for lite på SIN? og får da heller ikke testet TPR. Men kanskje bedre og beholde de 8 timer og ta en tur til Singapore by/Malaysia. Kjedelig om det blir litt forsinkelse og jeg ikke rekker flyet til CPH.
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, er du gal..
    Alltid bra å få gått ut av flyplassen og oppleve byen litt :)
    I alle fall om du ikke har vært der en drøss med ganger før..
     

Del denne siden