Hvor lenger er man på ett nivå

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av petterfp94, 05. febr 2015.

  1. petterfp94

    petterfp94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Kall meg idiot. For dette spørsmålet MÅ ha blitt besvart tidligere, men har leitet en stund, og finner det ikke. Jeg lurer på hvor lenge man beholder ett nivå man har opparbeidet seg, før man evt. går ned ett trinn?
     
    eventyrer liker dette
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann og velkommen til Bonusfeber :)

    Slettes ikke noe dumt spørsmål! Du beholder statusen din ut inneværende opptjeningsperiode + 1 år + 3 mnd.

    Min opptjeningsperiode går ut 30. september 2015. Hvis jeg klarer 45 flights f.eks i morgen, så har jeg EBG frem til 30. september 2015 + 1 år og 3 mnd = 31.desember 2016 :)
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    ..... hvis det er EuroBonus du mener?
     
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Det tok jeg nesten for gitt, da tråden er postet i SAS Eurobonus-delen av forumet :)
     
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Bare for å ytterligere forklare: Så fort du oppnår kravet får du statusen. Du har den deretter inneværende periode + hele neste periode + 3 mnd. Disse 3 månedene er å regne som en "overgangsfase" for eventuell registrering av flighter som ikke har blitt registrert i systemet etc. Slik at du ikke mister statusen din feilaktig.
     
  6. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Er det fortsatt slik at man softlander ett nivå? Altså går fra Gull til sølv selv om man ikke har flydd til sølv`?
     
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, det stemmer
     
  8. petterfp94

    petterfp94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Takker for svar! Hehe, ja var Eurobonus jeg tenkte på. Men dette betyr da at, når jeg når sølv-nivå 19.mars, og opptjeningperioden min er frem til 1.aug 2015, så blir opptjeningsperiode til gull fra 19.Mars 2015, til 1.Novemer 2016?
     
  9. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Du må oppnå HELE nivået ditt innenfor opptjeningsperioden din. Du vil ALLTID ha opptjeningsperiode fra 1. aug - 31. juli (basert på det du skriver). Det vil si at om du kun oppnår sølvnivå før 1. august 2015, er det sølv du vil beholde frem til 1. august 2016 + 3 mnd. Oppnår du gull i denne nye perioden får du det.

    1. august 2015 er du helt tilbake på NULL. For å få gull må du oppfylle kravene innenfor opptjeningsperioden din. Altså må du fly 45 flighter eller få 45.000 poeng fra 1. august - 31. juli..
     
  10. Utpåtur

    Utpåtur Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Da tror jeg jeg fikk svar på mitt spørsmål også, men bare for å oppklare 100 % :)
    Jeg fikk gull forrige uke ( fikk, ikke opptjent ). Har opptjeningsperiode 1.mai-31.april. Skal fly t/r New York i februar som gir 25k poeng. Disse poengene betyr altså ingenting for å beholde gullkortet ? Men jeg vil måtte tjene 45k poeng fra 1.mai og fram til 31.april 2016 for å oppretholde gull ?
     
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer! Så det beste (for å beholde gullkortet lengst mulig om du får dette av EBD/EBP) vil være å FÅ gullkortet i ditt tilfelle 2. mai.. Da beholder du det i 2 år + 3 mnd :)
     

Del denne siden