Hvor mange Gullkort kan jeg gi vekk?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chberge, 08. des 2016.

  1. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann!

    Jeg var så irriterende nærmt Dimant samme periode som jeg fikk Gull, så jeg klinket til med litt litt dagsturer rundt i Europa på tampen for å sikre Diamant. Perioden min går fra 1. jan til 31. des. Jeg har flight nr 90 21. desember. Ikke gitt vekk noe Sølvkort ennå.

    Har jeg forstått det riktig om at jeg kan gi vekk totalt 3 Gullkort? 1 stk før 31. desember (så fremt statusen går igjennom så fort), 1 i løpet av 2017, og 1 første del av 2018 (at jeg har Diamant 3 mnd utover neste periode)?

    Viktig logistikk for meg dette her, så gode tips mottas gjerne! :)
     
    Fredrik81 liker dette
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge du ikke rekvalifserer til Diamant i crace perioden så skal vel det gå bra.
     
  3. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer det du sier der. Et kort i inneværende periode, et i neste og det siste kan gis bort i graceperioden.

    Edit: Misterix kom med i forkjøpet :)
     
  4. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Takker for raske svar!

    MEN, bare for å ha spurt, om jeg gir vekk SØLV nå før jeg blir Diamant, mister jeg da retten til å gi vekk 1 gull på tampen av året?
     
  5. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Tror du mister muligheten til å gi bort direkte gjennom sas.no. En kjapp mail til gullmailen fikser biffen. Har ikke gjort dette selv, men det er flere her inne som har gjort det på denne måten.

    Correct me if i'm wrong.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Det er tight med flight 90 en drøy uke før perioden går ut.

    Jeg ville nok ventet med å gi sølv for å være sikker på at det ikke blir noe styr med gavegullet.
     
  7. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Min kvalifiseringsperiode gikk ut 31.01. Jeg kvalifiserte til EBD for første gang noen uke før dette, og ga bort EBG 31.01. Nå er jeg altså på ny periode, men det står at alle kortene i min kvote er blitt gitt bort. Skulle jeg ikke ha fått nytt EBG å gi bort da?
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg ble også EBD rett før 31.01 (ny runde). Har ikke sjekket, men vi skal nå kunne gi bort et kort til.
    Og så (ihvertfall slik det fungerer pr i dag), så skal vi kunne gi bort et kort 01.02 neste år.
    Jeg får det opp jeg. Dvs jeg kan gi bort et gullkort (på beta.sas.no iallefall).
     
  9. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    715
    Likes mottatt:
    3,654
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kvalifiserte til EBD i juni 2017, og har kvalifiseringsperiode august-juli. I juli ga jeg bort et gullkort, og forventet å kunne gi bort ett nytt allerede i august.

    Da dette ikke var mulig (på sas.no fikk jeg beskjed om at alle mine kort for perioden var gitt bort) antok jeg det var pga. endringen hvor man ikke kan gi bort de første 3 månedene etter utløp av opptjeningsperiode (grace).

    Jeg har dog fremdeles ikke mulighet til å gi bort kort på sas.no, og trodde det var pga en bug i systemet. Etter kontakt med gull/diamant mailen i Danmark får jeg nå beskjed om at jeg først kan gi bort kort 1. mars. Jeg forstår ikke hvordan den datoen kan ha noen relevans gitt min opptjeningsperiode, men får samme svaret selv etter flere e-poster frem og tilbake.

    Er det noen her som forstår eller kan forklare meg dette?
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs om de føler at dette har blitt misbrukt i stor grad og vil begrense distribusjonen..

    Stemmer igjen for at kun familiekontomedlemmer kan få gavegull. Problem løst :)
     
    NotValid, Edin, holmen and 1 other person like this.
  11. Sliteren

    Sliteren Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg mottok et gullkort rundt mars. Opptjeningsperioden er januar til desember. Kan jeg nå gi vekk et sølvkort før nyttår, og ett etter? Usikker på om dette bare gjelder hvis man har gjort seg fortjent på den ordentlige måten det forrige året.
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan gi vekk sølvkort både før og etter nyttår (opptjeningsperioden). I alle fall har det vært sånn inntil helt nylig.
     
  13. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Har gavegull å gi bort.

    Har 28.2 som siste dag i inneværende periode, og altså ny periode i morgen.

    Om jeg gir bort gavegull i kveld, kan jeg gi bort et nytt kort i morgen, eller er jeg for sent ute?

    /koffert.
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan kun gi 1. Så ja. For sent til gullfesten
     
  15. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Når ble dette endret?
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    noen mnd siden så vidt jeg vet :(
     
  17. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    964
    Likes mottatt:
    5,174
    Bonuspoeng:
    163
    Om du skulle mangle noen å gi det til... :p
     
    indahla liker dette
  18. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er det tydeligvis antall kort som er problemet.... :/
     
    rimitone liker dette
  19. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Har en nevø jeg tenkte å gi et gullkort til. Jeg rekvalifiserte til diamond ved nyttår og har opptjeningsperiode som går ut i april. Det har han også og jeg lurer da på om jeg kan vente med å gi ham kortet til mai slik at han har det i to år eller mister jeg muligheten i det jeg går inn i ny periode!?
     
  20. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,385
    Likes mottatt:
    17,912
    Bonuspoeng:
    183
    Om du ikkje har gitt vekk kort i denne (inneverande) perioden kan du gje vekk kortet til ei niese no, og så får nevøen din neste periode sitt kort i mai?

    Nytt kort for kvar periode, du kan ikkje spare inneverande kortkvote til neste periode. Om du ikkje gjer vekk kort ei periode er gavekortet tapt.
     
    watchaddicted liker dette

Del denne siden