Funderer på å se hvor langt jeg kan strekke strikken på en KRK-KRS reise.. Finnes eksempelvis ledig KRK-VIE-ZRH-LIS-AMS-CPH-KRS , men er redd for at jeg kommer til å bli sablet enkelt og greit ned om jeg forsøker på noe såpass spennende. Reglene sier i prinsippet maks 8 segment og ingenting om "most reasonable route".. På toppen av dette er jo Polen billigere enn lenger sør i Europa på award.. https://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/staralliance/star_alliance_award_chart/ Jeg har totalt 30 timer på meg, men klarer ikke å få prikket inn IST uten videre tror jeg...
Interessant tema. Tanken har slått meg om å lage en heidundrendes Europa rundt-billett for poeng. Må jo gjøre noe gøy nå som jeg er litt mett av Norge rundt-billetten
Har slått meg også.. Hvor mange nye land og selskap klarer man å få på en tur? Målet må antakelgivis være Kypros eller noe slikt for å få mest ut av det uten at det er en "omvei"..
Hei! Jeg hadde en rute som jeg dessverre måtte kansellere som var slik til 54 000 poeng Livingstone til Johannesburg ( saa) Johannesburg til Perth (saa) Perth til Singapore (sq) Singapore til København ( sq) København til Stavanger (sas)
Veldig sexy! Når ble den booket? Via SAS på dagtid eller kveld? Et par slike turer i sirkel så kommer man vel like godt ut av det som med en vanlig tur og CT
Den ble booket på sas dagtid. Hadde også Lufthansa first på utreise til 54000 poeng Hele reisen måtte dessverre kanseleres
Dagtid = svensktalende kundeservice Kveldstid = engelsktalende kundeservice Min erfaring er at de engelsktalende (antakeligvis i Tallinn de også) er langt mer serviceinnstilte og ønsker å få ting ordnet. Sier ikke at det ikke gjelder de svenske, men min erfaring er at de er mer firkantet og mindre løsningsorienterte.
Jeg må være så ærlig å si at jeg har stikk motsatte erfaringer. Dog svenske Mikael som har vist seg å være en løsningsorientert knupp, både på navn, reiserute og den grad å være løsningsorientert mtp reiserute, reisedato etc.
Merk, her snakker vi ikke om CT, men vanlige bonusbilletter. Akkurat når det gjelder CT er vi enige, og Mikael har vel antakeligvis glorie
TRF - CPH - FRA - HND - FUK - ICN - TPE - HKG Hvis jeg husker rett (endret til lh og litt annen routing før reisen)
Ringer man bare SAS og har klar ei rute og spør om de kan bestille den? På helt vanlige bonusbilletter? Både SAS og *A? Bør man sjekke først at det finnes award-reiser på alle legs først? Hva begrunner de et eventuelt nei med?
Du må ikke gjøre det, men det er en klar fordel for alle parter. Ja. Ja. Jamfør ditt første spørsmål: Det er ikke et krav, men absolutt en fordel. Sparer din tid, og sparer SAS' personale sin tid. At det ikke er ledige billetter eller at ruta bryter en eller annen regel. F.eks > 24 timer stopover.
Første gang jeg booket en reise, hadde jeg alle leg'ene klare før jeg ringte. Da jeg kom gjennom, informerte jeg destinasjonen først og at jeg hadde alle leg'ene klare. Frøken i andre enden "smilte" litt og svarte at dette hørtes bra ut. Tror det kun tok et par minutter å booke hele turen, og beregning av skatt og avgifter tok lengre tid.
Liten oppdatering. Ruten ble lagt inn og priset riktig, men aldri utstedt. Agenten ringte tilbake etter 1.5 dag og sa at det var for mange segment. Det var heller ikke mulig å fly tur/retur på ruten med stopp i LIS ettersom avreise og avslutning ikke var samme by. Høres merkelig ut synes jeg....
skal jo være 8 segmenter, står ingenting om andre regler for one way.. jeg fikk mange segmenter på min
Ja ikke sant. Ble en smule provosert når det var "for lang reise" uten noen henvisning til en regel. Men gidder ikke krangle med en som ikke kan gjøre noe med det uansett..