Hvor mye tid trengs på LAX ved videre fly innenriks

Tråd i 'Nyheter' startet av EndreD, 14. mars 2019.

  1. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Overskriften sier vel det meste. Jeg flyr SAS business en fredag i april og lander på LAX 12.15. Jeg skal videre til Las Vegas. Har aldri vært på LAX før, så vet ikke hvor tregt det går der å komme seg gjennom immigrasjonen. Det er separate billetter, og United hadde kun avgang 13:47 som jeg regner med er for tidlig eller 18.30 som jeg synes blir for seint.

    Er det noen fast track i immigrasjon hvis jeg flyr business og/eller har status? Er det verdt det mht gratis bagasje og loungetilgang å vente seks timer til United går kl 18.30, eller bør jeg heller komme meg av gårde to-tre timer tidligere?
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,518
    Bonuspoeng:
    183
    13:47 ville jeg ikke satset på. Aldri prøvd innenrikslounge på LAX, men ville vel prøvd å komme meg avgårde noe tidligere enn 6 timers venting ja
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,547
    Bonuspoeng:
    293
    13.47 ville jeg aldri satset på.

    Du kan jo sjekke om det er noen som flyr fra andre flyplasser i LA?

    Southwest flyr kl 1645 fra Long Beach (LBG)
    Google mener det tar ca 30 minutter å kjøre fra LAX til LBG, på en fredag kl 13.10

    Og kl 1555 og 1715 fra Bob Hope (BUR)
    Google mener det tar et sted mellom 45 min og 1,5 timer å kjøre dit.
     
  4. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Skulle til Vegas for et par år siden, han jeg reiste med hadde helt nytt pass og fikk ikke gå i hurtigkøen med de som hadde vært i USA tildligere med ESTA. Det endte med 2 timers kø slik at vi ikke rakk neste flyvning. Hadde gjennomgående billlett, så ble satt i standby på neste fly. Ble 7 timer på LAX. Har du gullstatus i *A så er jo Star Alliance loungen på LAX veldig nice :D
     
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Book fleksibel reise på 18.30 og prøver du å rekke 13.47 hvis mulig.....

    Billigere alternativ (men mindre sannsynlighet for suksess): book billigbillett 18.30 og spør pent om 13.47 hvis du rekker det før du har sjekket inn og droppet bagasje
     
  6. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,518
    Bonuspoeng:
    183
    Funker den på innenriks?
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Problemet med forslaget er at trafikken i LA er veldig uforutsigbar. En halv time kan fort bli en time og det som værre er.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    12:15 til 13:47 er knapt.
    Skjønner godt at du helst vil slippe 6 timer, selv om United sin domestic lounge i LA er ganske ok.
    Hvis du ikke er en gambler, og dropper 13:47, du vil ikke vurdere å kjøre? Du burde være på veien før kl 15 og rekke ut av LA før den værste rushen starter, og da er du framme i LV når det alternativet flyet skal gå.
     
  9. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, funket hverfall for oss. Den er vel på terminal B eller noe, vi reiste fra terminal 7, gikk fint å gå imellom. Men beregn god tid
     
  10. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Alaska flyr kl 17.30
    Spirit kl 15.22

    For en så kort tur hadde jeg nok takla noe uten status. (Tok selv Virgin, nå Alaska samme rute sist jeg var der)
     
  11. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Det går nok fly fra La X til at jeg gidder å bytte flyplass. Og jeg kommer heller ikke til å kjøre.

    Å fly en time uten status skal jeg nok overleve. Las Vegas er uansett bedre enn en lounge :)

    Ser ut som jeg heller mot Southwest som gir meg litt over tre timer. Satser på at det holder. De inkluderer faktisk to bagasje på rimeligste billett og den er fleksibel.

    Men jeg skjønner av svarene her at det ikke er noen prioritert kø gjennom immigrasjon?
     
    RoadKing liker dette
  12. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, Global Entry, men det er kun for US borgere og green card holders som har kjøpt medlemskap.
     
  13. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    AA flyr LAX - LAS ganske ofte. Og mener jeg betalte typ 1300kr for en First class på denne ruten. Som da inkluderte lounge.. sånn om tidspunktene skulle passe bedre..

    Tok et kjapt søk en av ffedagene.

    C
     

    Attached Files:

  14. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Spirit????:eek::eek::eek: Har du flydd med dem før? Det har jeg... værste jeg har vært med på noen gang. Avoid at all cost som det heter på godt norsk:)
     
  15. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    American gir vel ikke tilgang til lounge på innenriks First hvis ikke du har Sapphire eller Emerald-status i et annet OneWorld-selskap.

    Global Entry er tilgjengelig for flere utalandske borgere (blant annet Tyske og Nederlandske) dessverre ikke norske enda.
     
    Chrisbgg liker dette
  16. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde BA Sølv, men anntok bare Domestic F gir lounge.. sprøtt at det ikke gir det.. Da er ikke dealen like god nei...

    Men digg med pre departure Jack&Coke når man skal på party i LV...

    C
     
    EndreD liker dette
  17. wf789

    wf789 Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Har du billett til det sene flyet, men rekker det første lar United deg som regel bli med om det er plass. Helt andre rutiner på slikt der borte enn her. Kom fremst i standbykøen på et fly i fjor med EBG
     
    EndreD liker dette
  18. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Ok...

    Lander flyet fra ARN i rute og du er "returning ESTA" har du en god sjanse til å rekke det. Er du derimot mer enn 20 min forsinket har du dårlig tid. Det kommer flere andre fly rett etter SAS.

    Sørg for at du sitter nærme døren på flyet, gjerne rad 6, og gå hurtig til immigrasjonen. Regner med at du ikke har sjekket inn bagasje? Når du kommer ut av tollområdet så får du til høyre, og finner trannsfer-sikkerhetskontrollen i TBIT (Tom Bradly International Terminal), køen i denne sikkerhetskontrollen her er ofte mye kortere enn i terminal 7 der United flyr fra, og du kan gå mellom både American og United sin terminal (4 og 7) air-side.

    Hvis du har status i et OneWorld-flyselskap (minus American) så er jeg enig med @Chrisbgg. Da har du tilgang til American sin Flagship lounge i terminal 4, som er veldig bra hvis du flyr American.

    Velger du United og har Star Gold så har du tilgang til UA Club i terminal 7, som er helt ok, men ikke noe å skrive hjem om. Har du god tid kan du som nevnt tidligere også bruke Star Alliance lounge i TBIT, men da må du beregne litt tid å gå air-side til terminal 7.
     
  19. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    True that. Følelsen av at de glemte å skru samme flyet er ikke god når du allerede føler deg behandlet som krøtter....
     
    ElinPelin liker dette
  20. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    285
    Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde gått for gull og tatt den første United flighten.
    Skal samme ruta 9. mai og da har jeg booket United kl. 14.15. Hadde en lang runde med 05400, men de klarte ikke å booke meg på en sammenhengende billett.

    Dog om det er så enkelt å få plass på tidigere fly med United som noen her beskriver så er det jo vel verdt å sjekke ut.

    Btw
    Siden vi først er inne på Vegas.
    Er det noen som har tips til pool party der? Og helst noe annet enn Encore og Wet Republic. Synes de er så (i mangel av bedre forklaring) godt organiserte at det blir kjedelig. Synes det er gøyere med Miamifølelsen der det er mer løssluppent og bassengene ikke nødvendigvis er bygget for at det skal være sofa på alle sider rundt.
     

Del denne siden