Hvor tidlig bør man bestille flybilletter?

Tråd i 'Off-topic' startet av DJViking, 01. okt 2024.

1. DJViking

DJViking Medlem

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har allerede planlagt en reise til neste år September 2025.
    Tromsø-Seoul, med retur fra Tokyo. Finnair Multi-City bestilling.

Er det for tidlig å bestille flybillettene nå?
    Er det noe som er for tidlig å bestille? Selv om jeg vet allerede nå at i September 2025 skal jeg reise.
    Er det et bedre tidspunkt om jeg bestiller i Januar/Februar?

Når jeg søkte etter flybilletter nå, så var reisen til Seoul uten "problemer", men når jeg så på retur fra Tokyo var det enkelte utreisedato som var oppført med "Kun X antall igjen for denne prisen". Hadde ikke trudd det skulle være slikt allerede 1 år før.

Jeg bestiller alltid Premium Flex-billetter.
    Jeg vet allerede nå hvilke fly jeg skal bestille hos Finnair.

En fordel med å bestille tidlig er hvis man har ønske om et bestemt setevalg (f.eks, Vindu rad 1).

Jeg bestilte min reise i år 7 måneder før reisen, og allerede på utreisen fikk jeg ikke velge det setet jeg ville ha.

Er det noen nettsteder man kan bruke for å overvåke den bestemte reiseruten jeg har funnet hos Finnair? Bli varslet at nå forsvinner den gode prisen snart.

Last edited: 01. okt 2024
  2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,976
    Bonuspoeng:
    293
    Det vil alltid være kun X antall billetter til denne prisen da et fly deles i et stort antall billettkategorier med forskjellig pris. Når det er sagt betyr det ikke at prisen ikke kan bli lavere igjen. Her vil både valuta og antall solgte billetter på forskjellig tidspunkt spille inn, i tillegg til salg og sikkert mange andre faktorer. Setene kan som du sier fortsatt forsvinne fort.

Del denne siden