Vi flyr SAS fra AGP på fredag kl. 15:20. Må levere leiebilen senest 11:15. Noen som vet hvor tidlig vi kan sjekke inn og få levert bagasjen?
Tror ikke du blir nektet å levere fra deg bagasjen 3-4 timer før heller. Det er på flyplasser hvir man ofte åpner egne skranker for hver flight at man opererer med «åpningstid».
Tja. Si ikke det. Jeg fløy fra Zurich og ble nektet å levere bagasje før SAS åpnet sin skranke. Prøvde 4 forskjellige skranker, inklusive generell info-skranke, før en dame endelig forbarmet seg over meg, trolig pga A* gold status. Ellers enig i at sjansen er større ved større flyplasser
Men da var du der før SAS generelt hadde åpnet sine skranker. @indahla skal fly kl 15.20 og da har SAS skrankene ubetjente og betjente vært åpen i mange timer.
Fasit: Ingen automater å benytte for SAS på AGP. Da vi kom til innsjekk ca. 4:20 før avgang hadde de ikke åpnet noen skranker men det satt en person på «SAS Plus» skranken. Jeg henvendte meg og spurte om vi kunne sjekke inn nå. «Nei, det var for tidlig. De åpnet 2 timer før avgang», var svaret. OK, tenkte jeg og tok et steg tilbake. Ventet 20-30 sekunder og spurte så om det fantes noen automater. «Nei, dessverre», var svaret. Spurte så om det ikke var noe de kunne gjøre så vi slapp å vente i over 2 timer før vi kunne sjekke inn. Vi ville helst komme oss til Lounge’n. Ble da henvist til en Supervisor. Spurte henne om nøyaktig det samme og hun sa det var OK. Dermed fikk vi sjekket inn, gikk igjennom sikkerhetskontrollen på under 10 minutter og var i Lounge 4:05 før avgang.
Opplevde akkurat det samme nå i Zurich. Var innom 4 steder, inkludert Swiss, men ingen hjelp å få. På 5 forsøk, på checkin for LOT, der ordet de opp og jeg fikk levere kofferten. *thumbs-up*