http://edition.cnn.com/2017/04/10/travel/passenger-removed-united-flight-trnd/index.html Skjønner at folk må sjekke ordbokene igjen å finne ut hva volunteer betyr.
Meget tvilsom den der ja. Ser episoden er omtalt "overalt" i dag og dette kunne United absolutt ha håndtert bedre.
Jeg har nettopp snakket med United reservations pga oppgraderinger som har gått gjennom og nevnte denne episoden. De var helt sjokkerte etter å ha sett videoen. De forstod godt at dette var store saker og venter telefoner fra sinte kunder. Ikke bra for UA.
Sinnsykt klønete håndtert. De måtte ha med 4 crew til en flight neste morgen.Sannsynligvis ble denne avgjørelsen tatt veldig sent. Å plukke av passasjerer som allerede er boardet er noe jeg gjorde veldig sjelden, og er mye vanskeligere enn å stoppe folk på gaten. I slike tilfeller leier man privatfly til crewet. Hadde en gang et tilfelle med to air marshals som forlangte avhiving av to F-passasjerer. Ingen frivillige uansett hva jeg lokket med og sjeriffene var klar til å ta saken i egne hender. Til slutt fikk jeg to frivillige fra økonomi og et svært unhappy par flyttet seg bak. Diskret oppførsel, my ass. Men de dreit i det og kunne gjøre det risikofritt ...
Ja. De har det innfelt i sin arbeidsavtale. Du vil som regel se dem på første og siste rad (ved midtgangen) på første klasse (innenlands). Da beskytter de cockpit best ...
En av mine venner fra United skrev dette på Facebook etter å ha blitt kjeftet på : It wasn't United. It was United express operated by Republic Airlines. Yes it was ugly but it was the Chicago PD who dragged him off. Not United. Shouldn't happen at all. I fully agree. But really United didn't have anything to do with it. Except they hired Republic Airlines to operate as United Express. That was the police dept. That dragged him off. Not United.
Jeg er tilhenger av å la flere sider av saken komme frem, før jeg kommenterer slike hendelser. Mobilvideoene forteller bare deler av sannheten i denne saken; nemlig det som "teller til fordel for passasjeren og hylekoret". Hva skjedde egentlig i forkant av det vi ser i opptaket? I denne artikkelen ser vi at det skjedde litt før han ble fjernet med tvang: http://www.aftenbladet.no/utenriks/...-halt-ut-av-overbooket-fly-i-USA-541986b.html Dersom det som står i eposten fra sjefen i United stemmer, så er det for meg litt på lik linje med arrestanten som klager på at politiet skadet ham da han motsatte seg arrestasjonen. Eller motorsyklisten som anmelder politiet fordi han ble skadet i en ulykke da han stakk av fra en kontroll. En annen sak er selvsagt om flyselskapet kunne ha løst saken på en mer smidig måte. De er nok i sin fulle rett til å gjennomføre en prosess med "denied boarding". Hadde de latt ham bli igjen om bord ville det ha sendt et signal om dersom du krangler lenge nok så får du bli. Det er ingen tjent med.
Noen graver virkelig sin egen grav her... http://mashable.com/2017/04/10/united-airlines-ceo-staff-memo/#YGrDdR.wmgqI Og merker at denne saken engasjerer langt utenfor de typiske flyforum.
https://imgur.com/gallery/e4cBR Imgur har 70% United på framsiden sin i dag.. synes denne var blandt de bedre.. C
2 på hver flight i F (regner med det er dom F det er snakk om)? Det må jo koste selskapene mye penger?
Det er alltid to sider av en sak, så også i dette tilfellet. Det jeg ikke klarer å fatte er at man må utøve vold mot en person som i værste fall kan kalles trass. Det står sikkert noe i T&C når man kjøper billett på UA at man kan bli kastet av flyet hvis ditten og datten skulle skje, men at man da skal bli slept ut av et fly på denne måten viser jo bare hvor ubrukelig håndtert denne situasjonen ble.
Hadde han gått frivillig, og ikke kranglet/motsatt seg anmodninger og inngripen, så hadde han ikke blitt slept ut. Han hadde alle muligheter til å unngå tvang.
Passasjeren gjorde motstand mot politi (eller hva de nå er), og da går det som det vises på videoen. MEN: Det burde aldri ha gått så langt som det gjorde, dette burde ha vært løst på andre måter av United, lenge før det endte med dette resultatet.