Hvordan bruke opp 300 000 eurobonuspoeng?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Robert H, 27. april 2015.

  1. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Hei alle sammen! Det er et mas, men nå er det ikke lenger noen vei utenom. Etter at jeg forhåpentligvis lykkes med å lage en familiekonto vil jeg ha 300 000 eurobonuspoeng å bruke (kongefølelse), og selv om de overførte poengene (som ellers ville gått ut på dato om få dager) visstnok får en ny gyldighetstid på fire år (ifølge telefon med Oscar på eurobonus i Sverige), vil mine egne poeng gå ut på dato i slutten av mai. Det er derfor på tide å tømme kontoen. Er det noen som har gode tips til hvordan jeg kan kvitte meg med 300 000 eurobonuspoeng på mest mulig morsomt vis?

    Tanken er å ta med samboeren på en skikkelig flott tur, og gjerne bruke alle poengene. Etter å ha lest om Lufthansas F her i forumet, må jeg tilstå at det frister enormt. Det spiller egentlig ingen rolle hvor turen går, bare jeg har nok poeng, men jeg oppdaget eksempelvis at t/r San Francisco ser ut til å koste akkurat 300 000 poeng for to. Den nevnte Oscar fant imidlertid ingen ledige seter til San Francisco i sommer (han søkte fra 25. juni og ut august). Kan det skyldes at setene ikke er sluppet ennå? Noen som har kompetanse eller verktøy til å finne ut når det er ledig? Eller andre tips til å bruke opp poengene? Setter stor pris på alle gode råd :)
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Lufthansa slipper svært sjeldent seter tidlig. En glipp skjedde i forrige uke når det ble sluppet en god del seter til SFO/LAX utover høsten (mener jeg det var).. Så om det er Lufthansa First som frister mest, er det nok vanskelig å finne noe før like før. Søk her på forumet om du finner en haug med tråder om emnet.

    Har du SAS American Express Platinum og klarer å skaffe deg en CT litt kjapt, så kan du slippe unna med halv pris på reisen.. Just a tip!
     
    Robert H liker dette
  3. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Ved unntak av glippen som Jørgen viser til, er tommelfingerregelen at Lufthansa F slippes ca 15 dager før avreise. Ellers er nok det en av de bedre måtene å bruke EB-poeng på, spesielt om du legger connection til Frankfurt slik at dere kan benytte LH First Class Terminal.

    Kan også være verdt å sjekke ut Swiss som har et meget solid F-produkt, men jeg har ingen erfaring selv når det gjelder tilgjengelighet.
     
    Robert H liker dette
  4. Travelmate

    Travelmate Guest

    Du kan jo reise hvor du vil, unntatt Stillehavet, så jeg hadde tenkt "langt og moro" om businessclass også er aktuelt. Hva med Sør Afrika med safari, vin og Cape Town eller skiferie i Argentina i sommer? God tur!
     
    RoadKing and Robert H like this.
  5. Epilef00

    Epilef00 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    isåfall er det bedre med skiferie til Santiago enn Argentina

    bedre bakker og flere som er i nærheten av en storby
     
    Robert H and Travelmate like this.
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jørgen, GinTonic, Travelmate og Epilef00: Tusen takk for fenomenale tips og råd - merker reiselysten stiger til nye høyder :) Lufthansas First Class Terminal og resten av pakka frister voldsomt. Skal melde fra hva beslutningen blir.
     
  7. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Må du ikke være Sentator for å booke F awards på Swiss?
     
  8. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Det er i alle fall ikke tilgjengelig med EB-poeng.
     
  9. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    For litt siden var jo Swiss F en av de enkleste awardene å booke, ofte 8 av 8 seter tilgjengelig på de fleste flightene. Men ser nå at man må være Senator/HON for å kunne booke de, trodde det holdt med å være medlem av Miles&More; tullball.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Enig i at det er tull. Men de er jo ikke alene. Singapore har vel også sine begrensninger av forskjellig slag?
    Uansett rart at Swiss har den begrensningen når Luftwaffe som eier dem ikke har det.
     
    GinTonic liker dette
  11. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Nja...Singapore er generelt bare gjerrige på å dele ut F-awards til partnere, spesielt til Nord-Amerika og Europa. Trooor det skal holde med å være medlem av KrisFlyer. I tilfellet med Swiss virker det som om du nå må ha topp tier i M&M for å ta ut en F-award. Vet at Air France pleide å ha/har noe lignende, men at det holdt med å ha Flying Blue Silver.
     
    Royal liker dette
  12. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Men det holder vel ikke å bare være medlem? Du må vel ha poeng der også? Eller har jeg misforstått? Virker vanskelig å finne C-klasse hos Singapore også med EB-poeng.. ?!?
     
  13. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Du må seff ha kontoen stinn!
     

Del denne siden