Hvordan er det egentlig å fly om dagen?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Gullars, 26. aug 2020.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,807
    Bonuspoeng:
    113
    Skal fra Oslo til Haugesund en helg i september. Tenkte egentlig å leie bil, men hvordan er det egentlig å fly om dagene mht. avstand i kabinen? Om vi for eksempel velger utreise torsdag kveld og retur mandag kveld, er det kanskje romslig med plass i flyene? Blir antakelig DY grunnet en cashpoints-beholdning jeg ønsker å få redusert...
     
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan kabinen ser ut i en Norwegian Boeing 737 vet du og alle setene brukes.

    Det du lurer på er belegget på dine to flyvninger i september?

    Jeg kjenner ikke til noe sted du ser dette før ‘boarding completed’.
     
  3. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Du risikerer full balje.
     
    Gullars and Smurfboy like this.
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er det med SAS om dagen, brukes alle setene igjen eller er midtsetene blokkert?
     
  5. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    På de flyene jeg (SAS) har vært har det stortsett vært stinn brakke og null service utover en antibakteriell våtserviett + en liten porsjon antibac "krem".

    Det er jo ofte veldig vanskelig å vite hvor folk har blitt smittet, men det ser ikke ut til det er noe spesielt stor risiko for smitte på fly - jeg ville vært mye mer skeptisk til å gå på en full McDonalds.
     
    Storbaba, RescueMe and Gullars like this.
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,807
    Bonuspoeng:
    113
    Var på jakt etter erfaringer med om flyene stort sett går fulle for tiden, eller om det jevnt over er lavere fyllingsgrad.

    Men oppfatter altså at det ikke er spesielt lav fyllingsgrad for tiden, og tenker da at vi sikter oss inn mot leiebil.

    Takk! :)
     
  7. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    206
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Vel tok morgenfly (08:00) fra Stavanger til Trondheim i går - SAS, og vi var vel 4 stk i plus, og totalt 15 stk, så mildt sagt romslig.

    Og siden det var fly fra Stavanger, var "gardina" flyttet omtrent ned til toalettet i bakenden, om det er lov å skrive - så de 11 gjenværende så jeg ikke omtrent - siden de satt så langt bak
     
    Last edited: 26. aug 2020
    SAJblue liker dette
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Alle setene brukes hos DY, WF og SK. Satt i full balje t/r TOS i juli med SK, men utenom et par-3 stykker som mente at de hadde pri-avboarding så oppførte folk seg bra og holdt avstand. Litt varierende grad av hvorvidt masken satt riktig på hos en del. Selv purseren på TOS-OSL hjå SK hadde masken på ut inn. Jeg opplevde ikke noen problemer med å fly i juli (les ubehagelige opplevelser), men nå var det også mye mindre smitte i samfunnet da enn nå.
     
    flying_all liker dette
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Flydd en del WF KRS-BGO.
    De har faktisk 4x fly om dagen og mange av de vill jeg si er 80%++ fulle.
     
  10. Smurfboy

    Smurfboy Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Kveldsfly er erfaringsmessig rimelig fulle fortsatt
     
  11. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,367
    Likes mottatt:
    28,921
    Bonuspoeng:
    183
    Å fly om dagene er nesten like bra som å fly på kveldene.

    Men mange variasjoner her altså.

    @drsyk om jeg flyr OSL-FRA-LJU og tilbake, må jeg da karantene om Tyskland er rødt og Slovenia er gult?
     
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Det svaret vet du vel selv Tarzan.

    Kan jeg mellomlande med fly i røde land på vei til Norge, og være unntatt karanteneplikt?

    Nei, dersom du mellomlander i et rødt land må du i 10 dagers innreisekarantene når du ankommer Norge. link
     
  13. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har flydd ca 2 ganger i uken siden begynnelsen av mai og det er vesentlig romsligere enn før. Men det blir mer og mer folk for hver uke som går. Flyr stortsett ut hver mandag morgen og hjem på torsdag ettermiddag. Mest Ålesund og Trondheim...har enda ikke fått noen i E setet (jeg har alltid F), er riktig nok EBD..men det var ikke alltid ledig midtsete før Covid-19.
     
    Gullars and ArthurDent like this.
  14. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Gullars, har flydd samme strekning flere ganger med både DY og SK under corona. Det går ganske greit hvis du velger sete langt bak i bussen, har minimum fått ledig midtsete og som regel hele raden for meg selv
     
    Gullars and ArthurDent like this.
  15. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Har flydd TRD<>OSL en del. I det siste har det stort sett vært som i gamle dager, ganske stinn brakke. Har bare flydd SAS, kan godt hende det er mindre hos Norwegian
     
    ArthurDent and Smurfboy like this.
  16. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Og enda mer skeptisk til å gå full på McDonald's :cool:
     
    Earl and magicbyte like this.
  17. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Eller gå full på en full McDonald's o_O
     
    Eddie47, McBuljo, Earl and 3 others like this.
  18. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Flyr en del KRS - BGO for tiden. Belegget har variert fra 95-ish til 50-60-ish %.
    Pussig nok har det ofte vært brukbart med seter fra råd 1-8, altså foran propellene og verste støyen. (Det virker ikke som WF kjører noe "business" - policy, jeg har ofte kunnet velge seterad 2 eller 3 med ECO-billett).
    Mulig mange reisende rett og slett ønsker å minimere trafikk forbi eget sete, og derfor aksepterer plassering bak i bussen...?
     
    Gullars liker dette
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    WF hadde for omtrent 1 år siden adskilt Eco og C billetter der C kunne velge foran og Eco bak. Dette er nå endret og alle kan sitte hvor de ønsker.
    Dette er iallefall min erfaring.
     
    ArthurDent liker dette
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Når vi drar i morgen så skal vi selvsagt reise minimalistisk. Dvs en kabinkoffert hver. Men fruen vil gjerne ha med en tom tursekk. Den er ikke stor, men den går ikke i småkoffertene.
    Det er jo (offisielt iallefall) for tiden begrensning til 1 carry on pr pers. Noen som har erfaring med hvor strengt dette håndheves? Man er jo diamant og reiser i Plus (bare pga SAS MC)...
     

Del denne siden