Hvordan er dette mulig?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av geddi, 13. sept 2015.

  1. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Fløy via ARN på vei til Bergen forrige helg. Kom fra Düsseldorf og parkerte ved gate 31 terminal 5 tror jeg det var. Flyet jeg kom med skulle til Brussel. Altså innenfor Schengen området. Tre gater bortenfor står Thai flyet som skal til Bangkok. Sjekket på Arlanda's nettsider og der står det at TG til Bangkok går fra samme terminal og 20 min etter mitt fly som går til Oslo fra gate 29.

    20150907_130346.jpg

    Ikke noe passkontroll mellom disse gatene.

    Hvordan er dette mulig da? Noen som kan opplyse meg?

    Trodde først at thai flyet var kun parkert der og skulle flyttes nærmere avgangstid til riktig gate, men når det hadde avgang kun 20 min etter mitt, så kan ikkje det være tilfelle. Charter?
     
  2. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Ah, det forklarer det. Takk for oppklaringen. Var litt forvirret over denne. Fikk aldri tid til å gå bort og sjekke pga kort connection og tax free bestilling fra konemor :p
     
  3. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Flexigater vil du også se på OSL når Pir Nord blir ferdig; utland (innen schengen) boardes fra nedre plan, innland boardes fra øvre plan.
     
    Insomnia4u liker dette
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Oslo har jo (hatt) kombigater på Schengen/Non-schengen og innland/utland også så ikke noe nytt sånn sett
     

Del denne siden