Hvordan får man mest trumf=eb poeng, av den daglige handelen.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Fredrik81, 19. mars 2017.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Alt avhenger av litt planlegging, hvilke varer du trenger og hvilke butikker du har i området ditt. Det aller meste vil akkumulere trumf.

    Norgesgruppen:
    Husk å registrer deg hos Kiwi og Meny for å få maks trumf.

    Bleier, våtservietter og barnemat får du 25% trumf på hos Spar.

    Frukt og grønt får man 15% trumf på hos Kiwi (Kiwi pluss)

    Grove brød med 3 eller 4 på brødskalaen og fersk fisk.( Det gjelder også Frøyas, Salma og sushi..) gir 7% trumf hos Meny.(Sunnhets bonus) (De gir også på frukt og grønt, men kiwi gir 15%)

    Alt av varer hos Joker gir deg 6% trumf hver mandag(glad mandag). Her er et lite OBS, her er flere av varene etter min mening ganske dyre og da er det fort like greit å heller få 1% hos de andre i Norges gruppen.

    I tillegg så kommer det kampanjer, kiwi hadde nettop 25% på frukt og grønt. Spar er nok de som er mest generøs med % trumf. De kjøre ofte prisen opp litt, og kan gi opp til 40% på et begrenset type varer. I år har det vært vaskemiddel og frukt og grønt. Tidligere har det vært andre kampanjer, med 30%, men på annonserte varer(to år siden).

    Det kan også være lurt å handle når det er trippel trumf, da vil man få 2% trumf ekstra på toppen av alle varene. Alle varer hos norgesgruppen vil minimum gi deg 1% trumf pluss det man får på kredittkortet.

    Kredittkort:
    Shell mastercard vil i tillegg også gi 1% trumf på alle varer, men husk å dra trumfkortet separat ved bruk av kredittkort. Gir også fra 40øre literen hos Shell.
    Alle butikker i Norgesgruppen skal ta Amex (Fikk ikke brukt det på en joker butikk til nå, vet ikke hvorfor), har du platinum vil du få mer poeng, en ved bruk av Shell mastercard, så bruk dette om du har det, da er du også nærmere målet om Companion Ticket.

    Viatrumf:
    Alt annet du måtte trenge kan det være lurt å ta seg en tur innom Viatrumf.
    Et par eksempel:
    -InkClub selg alt av kontor rekvisita, pærer, batteri, kaffe og vaske middel. Og endel annet. her får man fra 12% og det tar også Amex.
    -Stayhard gir fra 12-20% trumf, her er det mye pent herre tøy, som også ofte er på tilbud.
    -Leiebil 12% trumf hos expedia, og 9,5% på Hotell.
    -Blivakker 10% trumf
    -Lensway 11% trumf
    -GymGrossiten 8,5% trumf
    -Lekmer 8% trumf
    -Vita 7% trumf
    -Boozt 6%
    -Gsport på nett, 5,5% trumf, de tar også Paypal(Amex).
    -Skruvat 4,5% trumf (Bildeler).
    -Adlibris 4,5% trumf på bøker.
    -Bygg max 4,5% trumf
    Totalt 150 butikker som vil dekke det meste.

    Konklusjon:
    Ser man alene på dagligvarer som handles, så vil man ved å handle det hos Norgesgruppen og handler litt smart så er ikke 4,5%trumf pluss kredittkort poeng være helt umulig. (Da går jeg ut i fra, grøv brød, fisk to ganger i uka, 10% på frukt og grønnsaker, og storhandel ved trippel trumf.
    Handler dere da for 8 350kr per måned vil dette gi det 20 000poeng fra Amex pluss CT.
    4500trumf vil gi 62 500poeng Altså total 82 500poeng og CT.

    Som dere ser skal en gjennomsnitt familie/husholdning med to inntekter kunne samle 20-30 trumf dagen som i løp av et år kan bli til 150 000poeng og med CT så kan man da reise to i First class for kun avgiftene (omtrent 3000-4000kr per holde).
     
    Last edited: 19. mars 2017
    Michel, drsyk, TigerTravel and 11 others like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Meny har 7% Sunnhetsbonus på all fersk frukt og grønnsaker, grove brød med 3 eller 4 på brødskalaen og fersk fisk som du sier. Det gjelder også Frøyas, Salma og sushi.
     
    Stormeren liker dette
  3. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan får man sunnhetsbonus?
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    bor_i_en_koffert liker dette
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Handler da frukt og grønt hos kiwi til 15%, men takk for innput, skal endre teksten.
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Det var spesielt fisk jeg tenkte på som ikke de andre butikkene har, derfor bør du putte den teksten under en deloverskrift med navn Meny.
     
    Fredrik81 liker dette
  7. bolli

    bolli Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    joker har vel bare 5% trumfbonus på mandager? 6% får enn ved betaling med shell mc eller trumfvisa.
     
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    5% ekstra, det vil si 5+1% pluss det du får på kredittkort. Trippel dipping.
     
    bolli liker dette
  9. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    1,037
    Bonuspoeng:
    93
    Vil bare nevne at jeg har hatt problemer med å trekke Trumf-(medlems)kort sammen med Shell-mastercard hos Kiwi. Kassen aksepterer ikke kombinasjonen. Flere som har opplevd det samme?
     
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker kun Amex og det uten problem. Om Shell-Mastercard ikke kan brukes med trumf kortet, så ville jeg gått for Trumf Visa(Skal være gratis i bruk) hos Norgesgruppen som også gir 1% pluss den vanlige trumf og bonus trumf. Og Bruke Shell-kortet som vanlig.
     
  11. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan kjøpe gavekort på Kiwi, som brukes på Hm, Expert og den lokale kinoen i byen min. Da får jeg indirekte trippeltrumf på genseren min på grunn av gavekortet som jeg fikk trumfpoeng på å kjøpe :)
     
    Last edited: 19. mars 2017
    drsyk, Schlandy, jonss and 3 others like this.
  12. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Får du Trumf-poeng for gavekort?

    Dette er ikke så vanlig andre steder de selger slikt. Koster selve gavekortet noe?
     
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, nice så det fungerer? Det har vært snakk om det tidligere, men jeg har ikke fått testet det selv. Ser man kan bruke kortet på alle butikker som er knyttet til Norgesgruppen. Stor Cash, Dolly, Jafs, Deli de Luca og Nærbutikken.
    Hører disse også til norgesgruppen?
    H&M, Platekompaniet, Billettservice, Nilson, Skopunkten, Ecco, Din sko, G-Sport, Floriss? Da er det bra muligheter til å få brukt det også.
    Uansett så er du gull å kjøpe noen slike i desember om man ikke klarer å nå 100k i omsetning på Amex kortet.
     
    Last edited: 19. mars 2017
  14. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ikke ut som det koster noe.
     
  15. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Ser Norgesgruppen-gavekortet koster 12,50 (de har faktisk klart å skrive "12,50,-" :mad:), mens det er litt varierende på de andre.
     
    Fredrik81 liker dette
  16. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Den Kiwi'en jeg bruker tar Amex, men om dette ikke er tilfelle, så kan ett Trumf-visa på en trippeltrumf dag gjøre tilsvarende effekt poengmessig sett, når jeg kjøper gavekortene jeg bruker.

    Jeg har allerede tjent inn Kompanion-billetten på Amex'en så triumfen gir meg faktisk mer på dette trikset resten av året for meg :)
     
    Fredrik81 liker dette
  17. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, sjekk sånne detaljer,... Derfor kjøper jeg ikke Kiwi gavekort på Kiwi,men HM kort på butikken Kiwi. Noen krever gebyr, andre ikke.
     
    drsyk and Fredrik81 like this.
  18. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Her har de ett slags rabattsøk ved netthandel om man nå ikke finner butikken sin på viatrumf.. http://www.smartepenger.no/rabattsok Vet ikke om de klarer å ha oversikt over absolutt alt da...
     
    Fredrik81 liker dette
  19. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    sikker på at du får trumf på gavekort?
    jeg har tidligere kjøpt kiwi gavekort på kiwi.

    dette ble ikke registrert som trumf.
     
  20. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Tror du kan få trumf når du benytter gavekortet, ikke når det kjøpes. Men mot amex teller det jo..
     

Del denne siden