Hvordan finne Award-space?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av SASlovah4evah, 06. sept 2015.

  1. Jeg forsøkte å lete - men det er ikke noen generell tråd om planlegging av første FIRST tur? Eller har jeg misset den? Lurer på stort sett det meste, og jeg ser det i grunnen er tråder for mye, men noe virker utdatert og noe er ikke dekket.

    Så, når man endelig får 190,000 EB - så er man ihht til den magiske lista klar for en førsteklassetur til Sør-Amerika, Sør-Afrika eller Asia.

    Som Luftie-fan "må" jeg ha førsteklasse hos Lufthansa.

    *Hvor finner jeg en komplett oversikt til hvor de tilbyr førsteklasse-turer? Er det noen flyertalk-oversikt?
    *Hvor er det generelt "umulig" å finne availability? Er Sør-Afrika umulig å få tak i First-billetter på? Hvor er det greit å finne availability? Jeg vil ikke til Nord-Amerika. Er 100% fleksibel så time is not of the essence.
    *Så denne sjekkingen av availability; må man betale for å få sjekket plasser? KVStools? WTFisthat - kunne det like gjerne stått. Hehe. Mener å ha lest man kan sjekke hos united og ANA og?
    *Førsteklasse hos Lufthansa slippes 14 dager før avreise, right? Så man booker biz først, og ringer deretter ASAP når plassene er sluppet?
    *For å få potensiell fin-bil-transfer MÅ det være operated by lufthansa både INN og UT på connecting flight inn/ut av Frankfurt/München right...?
    *Man ringer.... SAS kundeservice? Jeg har ikke noen amex-vouchers siden jeg er en fattig phd-student, så å ringe amex funker ikke her :p
     
    WannaBeFrequentFlyer and Henning like this.
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
  3. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilke muligheter/rettgheter har man hvis man oppgraderer fra C/D til F med poeng, også må endre/kansellere? Får man evt. poengene tilbake (65.000 EB points hvis innen *A)?
     
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    SASlovah4evah and FFlyer like this.
  5. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Reis så langt som mulig :)
    Book business på ruten du vil fly og så endre når det åpner seg.
    Generelt er vel Sør-Amerika bra da flyene går på ettermiddag/kveld, er lange og tidsforskjellen ikke er så stor. Også et kult kontinent i tillegg.
    Hvis du er student så er det jo mulig å reise utenom høysesonger så da bør det være godt med seter. Mitt tips er Rio, Sao Paulo eller Buenos Aires.
     
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Bil-transfer er KUN på LH ja. Jeg fant ut det på Munchen flyplass 20 min før avgang...
     
    RoadKing liker dette
  7. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden