Hvordan samle eurobonuspoeng i hverdagen?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Zapmi, 15. okt 2019.

1. Zapmi

Zapmi Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!

Jeg og forloveden satt å snakket om at vi burde jo gjøre slik at mest mulig av det vi bruker penger på blir omgjort til eurobonuspoeng om mulig slik at vi har mest mulig poeng før bryllupsreisen skal bestilles. Jeg er -helt- blank på hvordan jeg skal gjøre dette og etter å ha sett litt på dette forumet så skjønner jeg at jeg ikke forstår noe her heller..

Er det noen som har en "guide" eller tips til hva vi burde gjøre for å få mest mulig eurobonus per kr brukt på alt vi handler på butikk og nett?
    Beklager om jeg skriver på feil plass, kan slette tråden om den ikke passer her..

Mvh
    Zapmi

Techsalsa liker dette
  2. cooolcatz

cooolcatz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
  3. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg er også veldig ny på dette, takk for ditt innlegg! :) Jeg har nettopp lagt inn mitt AMEX kort i Paypal og betalt PC skjerm etc, sen la jeg det inn på trumf også, slik at jeg benytter meg av det når jeg handler på KIWI og sen vurderer jeg å kjøpe gavekort på Kiwi på torsdag (vet ikke om det blir trippel trumf på det men??)

Vet ikke om man fortsatt kan betale regninger via en app, tror det ble slutt med det? Usikkert! :)

Tar gjerne alle tips jeg kan få. Fersk på dette :)
    Pleier ikke å reise så mye med jobben, så flyr ikke alltid SAS på privaten (oftest veldig dyrt) men når jeg reiser langt privat så blir det en under STAR ALLIANCE :)

4. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    1. Bestill SAS MC Premium og Pointearner til fruen. Koster noen kroner, men er verdt det. Les om kortet og mulighetene. Begynn å tenk på langweekendtur til New York i Business med kona.

2. Bli med i Trumf hvis du ikke allerede er det, begynne å handle all mat på Kiwi. Bli med i Kiwi pluss eller hva det heter. Legg om til et sunnere kosthold med mye frukt, bær og grønnsaker, og ikke minst fersk fisk. Det vises igjen på Trumfen. Gå ned noen kilo, og skift ut garderoben (se pkt. 3). Husk å trekke blått Trumfkort før du betaler handlekurven med SAS MC. Følg med når det er Trippeltrumf, og fyll opp med varer som det går jevnlig og med god lagringsmuligheter (dopapir, mel, sukker, oppvasktabletter etc). NB! Husk å sette opp automatisk overføring av Trumf til Eurobonus, du får da 13 EB per Trumfkrone vs 10 EB per Trumfkrone med engangsoverføring.

3. Lær deg om Viatrumf og handle alt av reiser, klær, linser, etc etc etc via den portalen. Bare husk å ikke se deg blind på hva du får i Trumf, produktet kan være billigere en annen plass. Bli familens reisebyrå. Bestill hotell for svigermor til Kypros, og inviter slekt og venner på ferietur til Danmark. Tilby deg å ordne alt bestilling av gedigent feriehus til minst 30-40K for en uke. Det er selvfølgelig best å fly alle til Danmark med SAS (ekstra EB når du betaler flybilett med SAS MC). Hver familie må da selvfølgelig ha hver sin leiebil fra Hertz (eller Avis) som du bestiller.

4. Vurder SAS AmEx for mulighet til CT bilett. Dersom du anskaffer deg SAS AmEx Elite, bytt ut SAS MC kortet (15/100 EB) med SAS AmEx Elite (20/100 EB) når du handler på Kiwi. Begynn å drøm om CT tur i F (første klasse) til Asia med fruen. Forsøk å betale mest mulig med AmEx. Dette er en vitenskap. Bestill ekstrakort til svigermor og andre i egen familie, slik at de kan betale med det på Kiwi. Send dem regning en gang i måneden. Gi dem også et trumfkort i samme slengen.. Du er nå virkelig bitt av basillen, vær forberedt på å bruke utallige timer på å finne ut hvordan du kan maksimere opptjeningen av EB. Det er lurt om fruen blir like mye bitt av basillen, ellers kan det gå ut over ekteskapet...

5. Skaff deg Nordic Choice MC og Flying Blue MC og betal regninger med disse kortene i Payr. Ingen vist å la muligheten for noen poeng gå til spille. Vurder å bruke noen trumfkroner på Nordic Choice poeng for å raskt nå status.

6. Vurder AmEx Platinum for hotellstatuser, loungetilgang og mulighet for konvertering av MR poeng til bl.a Hilton. Forhåpentligvis vil flere muligheter til overføring komme etterhvert. Drøm videre om CT tur i F til Maldivene med bruk av Hiltonpoeng på Conrad Rangali Island ($1000 per natt eller 380.000 Hilton poeng for 5 netter)..

Punkt 4, 5 og 6 er for den viderekommende. Det viktigste i starten er 1, 2 og 3. Gratis alternativ til SAS MC kan være Shell MC.

Last edited: 15. okt 2019
    Gullars, vippern, Sprinkle and 27 others like this.
  5. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Fantastisk oppsummert xaantiam :D

6. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Fin oppsummering, men det med leiebil kan ikke være riktig? Krever ikke leiebilselskapene at navnet på kortet er likt den som henter ut bilen? Man kan kun bestille leiebil til andre hvis man selv er med og henter ut bilen og setter dem opp som ekstra sjåfør. Det er i hvert fall min erfaring.

7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss, er du tankeleser ;) Et nydelig utdrag fra Eurobonus håndboken:rolleyes:

Skarven and Xaantiam like this.
  8. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan godt være riktig det. Jeg leide bil som svigerfar i hovedsak skulle bruke, men den stod i mitt navn men begge som sjåfører.

9. Techsalsa

Techsalsa Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Hvordan gjør dere med fakturaer? Ingen som betaler i PAYR eller lignende lengre - er det ikke noe som fungerer? :( Takk!

10. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen mulighet i Payr for eurobonus. Mulig å betale regninger med kort fra KLM/Air Frane, slik at man får miles til flying blue.

Noen butikker tillater å betale faktura direkte i butikk med diverse kort.

11. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du har talkmore / ev bytt til talkmore så får du anledning til å betale mobilregningen med kort på sia dems. Hvis du finner ut at du vil bytte til dem kan jeg verve deg, da får du de to første månedene gratis (går da seff ut over poenginntjeningen men gratis e oxo fint) ;)

tobbens liker dette
  12. tobbens

tobbens Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Kan betale med Amex?

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,966
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, bare Visa og Mastercard.

stekus liker dette
  14. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer, dem tar dessverre ikke amex. Men man må jo ha MC premium for FP og der trenger man omsetting en gang i måneden. Da passer det godt å betale mobilregningen med det

15. Kaare_Lars

Kaare_Lars Medlem

Likes mottatt:
    601
    Bonuspoeng:
    93
    Husk også at flyturer med SAS/ Star gir EB poeng.

TommyL, drsyk, holmen and 5 others like this.
  16. turbotobben

turbotobben Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Elkjøp tar Paypal i nettbutikken så du kan betale med Amex via Paypal der.

17. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Mange gode tips her. Og som nevnt over er det mange nettbutikker som ikke tar Amex, men som tar PayPal hvor du kan legge inn Amex-kortet ditt og dermed betale med det.

18. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    Elkjøpbutikker som ikke er franchise tar Amex i kassa...

turbotobben liker dette
  19. Rikke

Rikke Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Kan samboeren bestille kattematen gjennom vår viatrumf med sitt pointearnerkort? Får vi trumfpoengene da?

20. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du får Trumf poeng så lenge du går igjennom ViaTrumf når du handler. Logg inn på ViaTrumf også velg ønsket butikk, man vil da bli videresendt til ønsket nettside.

Del denne siden