Hvordan sjekke hvilken flytype som flyr?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Ragna Rekkverk, 06. febr 2018.

Tags:
  1. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal fly fra Stockholm til LA med SAS til helgen og jeg ble litt bekymret da jeg i en annen tråd leste at det ikke var «det vanlige» flyet som trafikkerte ruten da pga rutineoverhaling av flyet slik at det ble tatt ut av rute.

    Erstatningsflyet var visst under par, så jeg lurte på om det var et sted man kunne sjekke hvilket fly som skulle fly strekningen for SAS på fredag?

    Har lagt inn plusgrade, men den har jeg ikke lyst på å benytte dersom det ikke er de nye og gode businesssetene med 1 - 2 - 1 som skal fly.
     
  2. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig sjelden RKP (LAN-maskinen) eller andre 340'er brukes fra ARN. Et slikt bytte vil normalt skje tett før avgang.
    Fredag er satt opp med 330 som vanlig.
     
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    RKP ble brukt litt fra ARN når den ene 330`n som er stasjonert der var på service.
    Nå er det en 330 fra OSL/CPH som er på service, så da har RKP nok å gjøre ut fra Danmark.
    God tur med 330 :)
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Den mest oppdaterte infoen får du ved å gjøre en dummybooking i business og se på setekartet.
     
  5. TerjeBj

    TerjeBj Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Du kan følge med på setekartet på expertflyer.com. Der legger du inn flightnummeret og dato og så ser du om det er 1-2-1 på business. Er det det så er du safe. Men som det blir sagt i et annet svar så kan de endre fly tett opp til avgang.
     
  6. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Det er sjelden/aldri planlagt med RKP. Bare kjør på med Plusgrade for poeng i alle fall, du får ganske sikkert tilbake alle/mange av poengene dersom det blir RKP.
     
  7. Ak28

    Ak28 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, er ny her og visst ikkje heilt forleis eg skulle få ut et innlegg på forumet, så legger det ut her. Så får noken forklare meg det. Mitt spørsmål er:

    Vurderer å reise til Thailand i sommer og kom over biletter med selskapet Aeroflot Russian Airlines. Er det noken som har noke erfaringer med dette selskapet?

    Har prøvd å søke info om flytypane om det er nye eller gamle fly, men finner ikkje så mykje info. Noken som kan hjelpe?
    SU2175
    SU274
    SU275
    SU2534
     
  8. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    SU2175: vanligvis A320
    SU274: Står med B777.
    Flåten har en gjennomsnittsalder på 4.1 år.
     
    Last edited: 06. febr 2018
  9. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for svar.
     

Del denne siden