Hvordan sparer jeg mest mulig avgifter på to ukers F tur til NEW Zealand, på Business eller first?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Snabelfaen, 16. mars 2017.

1. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    1. Hvilket flyselskap bør jeg booke?

2. Er det lurest å fly SAS "F-Business til Hong Kong tur retur, og fly videre derfra separat med ett annet selskap fra Hong Kong til Auckland tur retur poeng-messig?... som bringer meg til neste punkt.

3. Hvilken flyplass bør F-turen starte i fra, har det noe å si? "Ekstra billig avgiftsfri flyplass i Europa"?

4. Vil det lønne seg å betale en flybillett, for så å bruke poengene på å oppgradere, da jeg jeg i grunn ha betalt avgiften uansett, så kanskje jeg får noen poeng tilbake for bryet med å betale "F-Avgiften"?

5. Har poengprisene på hoteller blitt så bra at det er mer å hente der, enn på selve flyturen?

*** VIL HA FULL DEBATT HER! :D

Last edited: 16. mars 2017
  2. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,040
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok noe som det er mange meninger om og forskjellige sider som du bør vurdere, og det er jo artig å prøve å bruke poengene på best mulig måte.

Men, vær så snill ikke post slik i dette underforumet. Det er nok ganske så mange, blant annet meg, som da får e-post om tråden din det da dette underforumet kun skal brukes "veldig gode" tilbud/priser. Stickytråden forklarer akkurat det ganske så fint...

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Mistenker at noen misbruker dette faktum for å poste spørsmål for å sikre at flere ser det.... hrmf...

4. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,640
    Bonuspoeng:
    183
    hmm, du får en first reise til New Zealand for noen poeng og ca 3300nok, så vil du ha det enda billigere?

Vel, da er det bare å skjemmes, flytte til Sverige og blend-in.

Må jo være grenser.

EgilSk liker dette
  5. Snabelfaen

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er blitt møkk lei av av "MORAL-POLITIET!!! her inne!!!! :mad: :(

Jeg stiller ett spørsmål om hvordan komme billigst mulig til New Zealand, og jeg vil skal vi skal snakke om det!!! Det er spørsmålet jeg spør, så hold dere til tema, eller HOLD KJEFT!!! :mad:

Last edited: 17. mars 2017
  6. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Poenget her er at det har blitt en tendens til at folk poster i testforumet fordi de vet at det er veldig mange som har varsel på det forumet.
    Det fører til at folk hopper i taket i tro om at de skal finne en god priset billett og istedenfor ser at det er enda en post som ligger feil...
    Om det er en bevisst strategi i 100% av tilfellene skal jeg ikke si noe om, men det er i alle fall påfallende at det er svært få andre forum som får mange "feilposter" som dette.

Den beste fremgangsmåten for å få et bra svar et å komme med et godt spørsmål på riktig sted. Kall det moralpoliti om du vil, men fakta er at om man bevisst (eller ikke) legger ut tråder som irriterer folk er man mindre villig til å svare på en god måte.

Mitt forslag: Slett hele tråden og begynn på nytt på riktig forum, så kan det godt være svarene blir bedre. Jeg er neppe den eneste som har som prinsipp å ikke svare på tråder som havner i testforumet som ikke hører hjemme der.

Det var dagens utblåsning..

Guden and Mbj like this.
  7. Snabelfaen

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er poenget med dette forumet da?

Hvis underforumet gir så mange f***gs feilpostninger, bare avvikle hele greia, så kan dere holde det ryddig selv på gamlemåten!

8. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    En moderator(?) har nok flyttet posten din til forumet "Bonushjelp", som er en mer riktig arena for denne typen spørsmål. Du hadde opprinnelig postet den i testforumet og selv om jeg ikke orker å hisse meg opp over det, så skjønner jeg godt at noen blir irritert. Testforumet er, som beskrevet i sticky post, forbeholdt "flash sales" og derfor er det mange som har satt opp varsling på dette forumet.

9. Snabelfaen

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, da får dere gjøre varslingen er mye klarere i beskrivelsen av forumet. Hater å bli forvirret av uklar informasjon.... Hvertfall når jeg i tillegg blir møtet med en narrsisistisk ovenfra ned holdning, når jeg missforstår!

10. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det var vel din tråd som fikk begeret til å renne over.
    Det skjer "stadig" at det legges tråd i testforumet som ikke hører hjemme der.
    Feil skjer ja, men det virker som det skjer veldig mye oftere der, og man vil naturlig tro at det er gjort fordi den som poster vet at en drøss med brukere får denne posten på mail. Om det er tilfellet for deg vet selvfølgelig bare du, men jeg tror uansett du hadde blitt møtt med mye mer velvilje om du hadde sagt "oi, beklager, feil forum" istedenfor å skrive om moralpoliti, bruke unødvendig aggressivt og grovt språk, store bokstaver og mange utropstegn.

Det er noe som heter at man får svar som man spør.

Mitt forslag til fremgangsmåte står fortsatt.
    Men jeg har nå sagt mitt, du får hisse deg opp eller beklage alt etter eget ønske.

Mbj, milehigh, kaijoar and 1 other person like this.
  11. Snabelfaen

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Da sletter jeg brukerkontoen min på dette forumet, så da kan dere forklare meg hvordan jeg gjør det? :)

12. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    1)Skal du fly F så er det vel kun Thai som er alternativet.
    Om du vil droppe F delt så finnes det vel endel C alternativ, men da vil jeg tro at du toppen sparer tusen kroner per pers, kontra F, så value for poeng/penger er vel ubestridelig Thai F ned til SYD og så C til AKL.
    2)Om du er på budsjett, og mangler poeng. Så er SAS C til HKG rimelig med tanke på poeng/penger (100k poeng og vil tro under tusenlappen i avgifter) . Også kjøpe billig eco fra HKG-AKL de siste 11timene (4-5000krper pers).
    3)Tror ingen av star alliance kjøre noe Ryanair greier LLC C og F turer har jeg ikke hørt om.
    4)Dersom du ikke har så mye poeng og trenger poeng for å opprettholde status så er SAS plus til HKG et bra alternativ og legg inn lavt bud på oppgradering til C.
    5)Dersom du bruker mye penger på hotell f.eks 3000kr natta og f.eks har ti netter så vil du få inn nesten 40 000poeng(viatrumf og expedia) som da ikke teller mot status. Bruker du 1000kr natta så snakker vi 13 000poeng(1/3). Liker du luksus så kan du fort dra inn noen poeng.

Petter B-C and Snabelfaen like this.
  13. Snabelfaen

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Takk skal du ha :-D

Petter B-C liker dette
  14. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,040
    Bonuspoeng:
    113
    Jøss, det var da en hyggelig tilbakemelding på det jeg prøvde å formulere som en vennlig påminnelse.

God helg til deg og.

veeegard, milehigh and Are like this.

Del denne siden