Hvordan tjene opp 240k poeng på 10 mnd?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Gullars, 29. mars 2018.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Tittelen sier vel alt. Har nå svidd av 190k på tur i mai, og EB-kontoen står i 12k. Tenker det hadde vært rått å toppe årets tur med Australia/New Zealand i F neste år. Tenker avreise vår-sommer, og at jeg da bør ha nok poeng på konto til å kunne bestille i februar.

Har SAS AmEx Platinum, DNB Saga MC, EBS og Trumf. Har Shell-kort på vei inn. Fruen har kun Trumf, og jeg driver i disse dager med å utstyre henne med Shell-kort.

• Jeg tipper jeg drar inn rundt 80k EB på AmEx/DNB årlig.
    • Hvis jeg begynner å betale 30k i regninger hver mnd med Shell på Payr kan jeg få inn ca 50k EB i året her.
    • Ved å bruke Trumf/Viatrumf aktivt vil jeg tro at jeg kan dra inn 30k EB i året her.
    • Fire nye skifter av strømabo gir meg nok ca 24k poeng :)
    • Så er det jo reiser med SAS: tipper det genererer 30k bonuspoeng det neste året.
    • Så håper jeg jo at fruens Shell/Trumf skal kunne bidra litt, men hun har betraktelig lavere omsetning enn meg. Kanskje hun bidrar med 30k EB årlig.
    Dette utgjør totalt 245k på et år, eller ca 200k på 10 mnd. Med det jeg allerede har (12k) sikter jeg meg altså nå inn mot ca 210k.

Noen kreative forslag til hvordan jeg kan klare de siste 30k?

2. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Det letteste er å ta seg råd til å betale regninger for mer enn 30k per måned (forutsatt at du har nok regninger til det).

indahla liker dette
  3. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Har du strøm mange steder siden du skal få til fire skifter av strømavtale?

4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har skiftet til Fjordkraft (10k EB) og nå til Norgesenergi (260 viatrumf). Neste blir Trondheim Energi (5k EB), før hele sløyfen gjentas i samboerens navn...

5. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det vel 1% gebyr for alt over 30k?

Hmm... 100 kr for 10k regning gir 100 Trumf=1500 EB. Synes ikke det høres veldig gunstig ut...

6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Glemte Vipps! Med Shell MC får jeg vel 15% EB der også. Blir vel fort 10-20k EB ila. et år.

7. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Tror de går på målernummer, ikke navn?

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    FK går på begge deler, en avtale pr. bruker pr. målenummer. Så det går fint med avtale på to ulike personer på samme målenummer.

Rgjertsen and joskje like this.
  9. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Denne ville jeg ikke regnet som sikre poeng.. fort gjort at en eller flere ikke tillater dette...

Men, 30k på trumf/viatrumf synest jeg hørtes lavt ut.. Legg om all handlig til Kiwi, og du dobler dette fort.. gjør online shopping(om det er billigst) via viatrumf.. legg også bensinfylling på Shell, med blått trumfkort, kombinert med SagaMC.. Dette gir fort godt utslag på Trumfen..

Og legg sushimiddagen på Sumo, dette har jeg dratt inn godt med poeng på..

Forrige uke var meg og fruen å spiste, 950kr i sushi og 2 kalde søndagspils, 3142 poeng..
    (Om du bor i en sumo by)
    Et lavt estimat på min og fruens sushibudsjett i året er nok rundt 20k, som gir 66k poeng..
    330 poeng per 100lapp..

Ellers er du nok på godt vei.. Det viktigste er bare å holde rutinene som gir poeng

C

Last edited: 29. mars 2018
    Ursa and EndreD like this.
  10. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har aldri hørt om Sumo-trikset. Jobber på Solli, så kan fint dra inn litt på det :) Hva må til for å få poengene? Finner ingenting om det på nettsidene deres.

Handler på kiwi, men har de fleste middagene fra Adams matkasse. Ser at det ikke gir spesielt god EB-økonomi...

Bil har jeg dessverre ikke :(

11. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Du drar Eurobonuskortet ditt(ikke kreditt) før kredittkortet, men det funker sjelden. Er en egen tråd på forumet for SUMO.

Lykke til!

C

12. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Payr konto på fruen og du kan betale 60k i mnd

Gullars liker dette
  13. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,833
    Bonuspoeng:
    183
    Viss ikkje det høyres gunstig ut so må du også stryke Viatrumf frå lista di. Då bør du heller ta ut Trumfpoenga dine i reine kroner.

100kr for 1500 Eurobonuspoeng er i alle fall god valuta i mi bok.

animals, Chrisbgg, DanH and 3 others like this.
  14. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig godt poeng...

15. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan man opptjener nok EB er jo veldig veldig individuelt da, veldig vanskelig for oss/meg å fortelle hvor jeg får 4-500k uten å framstå som skrytepave, som om jeg ikke gjør det fra før. :D

Edin, petterel and Fredrik81 like this.
  16. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Får man poeng på Lille Sumo sushi? Er det slik at man må betale med mastercardet til SAS for å få poengene, eller må man registrere seg som kunde eller lignende for å få poeng.

17. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Det åpnet seg en ny verden for meg da jeg fant ut at man kan dra eurobonus medlemskort (ikke kombinert) flere steder og få ekstra bonus. (i tillegg til det du får fra kredittkort såklart)

https://eurobonus.shopping/?page=shops&action=showAll

Ellers betalte jeg restskatt via payr, signet opp for sas mastercard, så pointearner, og så premium. Ble flere velkomstbonuser av det.

Kjøpe trumfpoeng av venner og famiie går også an

jgroneng and Gullars like this.
  18. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Så det er et triks å gå alle gradene når man bestiller SAS MC? Pointearner, det er kort nr 2 for fruen?

19. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Skaff deg en sønn på 19 år og utstyr han med Pointearner fra SAS MC. Og simsalabim har du dratt inn 240 000 EBP.

Men obs obs. Det er ganske dyrt...

Henrik, Are, Ursa and 5 others like this.
  20. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har lest litt på linken din i kveld. Ganske ekstremt egentlig, hvor mye poeng man potensielt kan samle på EB-kortet. Avskiltet det som verdiløst da jeg fikk sas amex, men får finne det frem fra skuffen igjen! :)

Del denne siden