Hvordan velge sete på Lufthansa-booking som er operated by SK/AC ++

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av lMartin, 22. jan 2017.

  1. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Gjorde akkurat en booking hvor jeg bare kunne bestille den routingen (og prisen) jeg ville ha om jeg bestilte på Lufthansa.com, TRD-OSL-FRA-YVR|SEA-FRA-OSL-TRD. FRA-YVR flys av AC, og TRD-OSL/OSL-TRD flys av SK.

    1) Jeg får bare reservert seter på de segmentene som flys av LH på lufthansa.com. I og for seg ikke så overraskende, men jeg forventet egentlig å kunne legge inn bookingref hos hhv. SAS og AC, og reserve seter der. Det gikk ikke. Noen som har noen tips?

    2) Turen er booket i Premium Eco. Dette gir meg klasse E på AC-flighten til YVR og klasse N på LH-flighten fra SEA-FRA. Nå har jeg ingen store ambisjoner om å fly noe annet premium eco her, men jeg tenkte skulle sjekke mulighet for oppgradering. Når jeg ser på bookingen min er det OSL-FRA/FRA-OSL som lar seg oppgradere til C. På SEA-FRA står det at den opprinnelige bookingklassen ikke er oppgraderbar, og får ingen mulighet hverken til å legge inn bud eller oppgradere til fastpris. Så vidt jeg kan se skal det være mulig å oppgradere N til business. Noen som vet?
     
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Siden det er opplest og vedtatt at man unngår codeshare så langt det lar seg gjøre, så kansellerte jeg hele bookingen og betalte de ekstra kronene det kostet å booke turen gjennom Expedia. Litt flere bonuspoeng fikk jeg også da jeg fikk SAS Plus heller enn SAS Go/LH Y på noen av strekningene, og separate bookinger hos SK/AC/LH, så da har jeg fått valgt seter.

    Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg bare får upgrade-mulighet på FRA-OSL og ikke på SEA-FRA. Noen som vet?

    Har Air Canada noe system for å by på oppgraderinger?
     
  3. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Henter opp igjen denne tråden. Jeg har nøyaktig samme problem som trådstarter, og her er det dessverre passert 24t så får ikke avbestilt og bestilt via f.eks. Expedia. Har booket OSL-NTE-BGO i biz (klasse Z hele veien, både i følge lufthansa.com og Expedia), tre legs med LH og to legs med SK. SK ble i hovedsak valgt pga klasse Z og dermed 2500 poeng på FRA-OSL og 1250 på OSL-BGO. Er det nå en risiko pga codeshare at jeg kan havne i SAS Go?
    Noen tips til hvordan å velge sete på flightene operert av SAS? Jeg trodde Lufthansa brukte Amadeus, men klarer ikke finne igjen bookingen verken på sas.no eller i sas-appen..
     
  4. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,690
    Likes mottatt:
    11,304
    Bonuspoeng:
    183
    Det er en konflikt mellom bookingsystemene til LH og SAS slik at du vertfall ikke får opp bookingen i SAS appen. Jeg har spurt SAS og fikk til svar at det ikke var teknisk mulig, men at de forsåvidt jobbet med saken.

    Ønsker du og oppgradere og velge sete så kan du jo prøve og ringe Lufthansa, +49 69 86799799
    De har vertfall hjelpt meg med oppgraderinger flere ganger.
     
    lMartin liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,587
    Likes mottatt:
    32,372
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig. "Det er ikke mulig", men vi jobber med det :D.
    Jeg pleier å si at det umulige tar litt lengre tid :rolleyes:.
     
    Henrik liker dette
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @lMartin
    Air Canada benytter vel også Plusgrade.
     
  7. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Det har jeg også lest flere steder, men jeg kan ikke finne noe om dette på Air Canada sine sider eller noen side hvor jeg, slik som hos SAS, bare kan legge inn PNR og etternavn og by på oppgradering. Jeg finner dog info om eUpgrades og Last Minute upgrades, så jeg får på sistnevnte med mindre noen har upgrade creadits å donere/bytte/selge...

    ...eller bare ta til takke med Premium Economy, utifra bildene ser det ikke så aller verst ombord i 787 :) Synes forsåvidt Business på 787 ser litt usosialt ut på kjærestetur også siden det er skillevegger mellom midtsetene som ikke kan senkes.
     
  8. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Ringte dette nummeret nå +47 22 330 900. Fikk valgt seter på mine SK-flighter, og heldigvis var det i Plus :)
    @lMartin AC bruker i alle fall ikke Amadeus, når jeg booket reise gjennom dem (med både SK- og LH-opererte flighter) ringte jeg dem for å få booking ref. som funket hos LH, og fikk dermed valgt sete gjennom lufthansa.com. Tipper at det samme ville gjelde her, du kan ringe Lufthansa for å få booking ref. som funker hos AC.
     
    RoadKing and Fredrik81 like this.
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
  10. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Siden jeg uansett kansellerte bookingen min hos Lufthansa og booket gjennom Expedia fikk jeg separate booking ref og vi fikk velge seter på alle flightene :)

    Se der ja! Jeg får vel og merke beskjed om at det ikke er noen ledige plasser, noe jeg ikke helt fester lit til da ExpertFlyer melder at C-kabinen er mer eller mindre tom foreløpig, men jeg mener å ha lest et sted at det kun være Plusgrade på utvalgte ruter. Uansett er ikke premium noen krise på utreisen.

    Returflighten er jeg mer gira på å oppgradere, klarer du å hoste opp en tilsvarende link til Lufthansa også? :D Er fruens første tur med 747 og det hadde ikke hatt noe å si om vi fikk rykke fremover i køen i den anledning.
     
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
  12. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
  13. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Jepp, så det :)
    Men tenkte uansett det kunne være grei informasjon å ha i tråden, sikkert flere som havner i samme situasjon.
     

Del denne siden